5 smulkmenos, vedančios vairuotojus iš proto

rugpjūčio 31 03:40 2016 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

auste-vairNiekas taip nesugadina nuotaikos savo automobilį kruopščiai prižiūrinčiam vairuotojui, kaip smulkios, tačiau dažnai pasitaikančios žalos, tarp kurių – ir durelių įbrėžimai ar buferio įlenkimai. Norint pašalinti jų pasekmes prireikia ne tik pakeisti savo planus ir atrasti papildomo laiko darbotvarkėje, bet ir išleisti nemenką sumą pinigų. Draudikų sukaupta statistika rodo, kad ji vidutiniškai gali siekti iki 300 eurų.

Dažniausios žalos

„Smulkūs incidentai sudaro iki 75 proc. visų mūsų klientų užregistruojamų automobilių žalų. Jie dažnai nutinka dėl kitų vairuotojų neatidumo, kai, pavyzdžiui, stovėjimo aikštelėje atidarant automobilio dureles apibraižoma greta stovinti transporto priemonė. Tačiau nuostolių gali atnešti ir gamtos šėlsmas – kėbulo įlenkimo atvejai fiksuojami, pavyzdžiui, po krušos“, – vardija Mindaugas Balinskas, „Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovas.

Kaip rodo draudimo bendrovės sukaupta statistika, dažniausiai vairuotojų nuotaiką gadina penki smulkūs incidentai: priekinio ar galinio buferio apgadinimai, šoninių durelių įbrėžimai, šoninių veidrodėlių apgadinimai, nestiprūs kėbulo įlenkimai ir tyčiniai kitų asmenų veiksmai, kuomet nulaužiama antena ar valytuvas.

Pasak M. Balinsko, vidutinė draudimo išmoka po tokios smulkios nelaimės svyruoja apie 270 eurų. Trečdalis klientų nori gauti išmoką pagal draudimo bendrovės paskaičiavimus, o kita dalis renkasi remontą dirbtuvėse.

Kaip sutaupyti laiko

Smulkius automobilio incidentus patyrusiems Lietuvos vairuotojams jau teikiama greita žalos atlyginimo paslauga – nuostolių kompensaciją jie gali gauti per keletą dienų. Kadangi smulkių įvykių daugėja, vairuotojams aktualus trumpas ir paprastas procesas.

„Vairuotojas, turintis KASKO draudimo sutartį arba nukentėjęs nuo kaltininko, apsidraudusio privalomuoju draudimu, gali paskambinti į draudimo bendrovę ir užregistruoti įvykį telefonu – su juo kalbantis ekspertas operatyviai įvertins situaciją ir pasiūlys nuostolio atlyginimo būdą. Klientui sutikus su pateiktu pasiūlymu ir pateikus reikalingus dokumentus, bus suformuota draudimo išmoka. Procesas nuo telefono skambučio iki išmokos išmokėjimo gali užtrukti net 3-4 kartus trumpiau, nei įprastos žalos administravimas“, – sako M. Balinskas.

„Compensa Viena Insurance Group“ transporto priemonių žalas patyrusiems vairuotojams šiemet jau atlyginimo daugiau kaip 6 mln. eurų nuostolių. Bent 1 mln. iš jų buvo skirtas smulkioms žaloms atlyginti.

 

Compensa Vienna Insurance Group informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka