by Lina | 22 gruodžio, 2021 6:23 am
Susisiekimo ministerija sudarė darbo grupę dėl transporto priemonių pritaikymo žmonėms su negalia kriterijų. Šiuo metu vyksta darbo grupės posėdžiai, kur kalbama apie reikalavimus, kaip užtikrinti transporto priemonių pritaikymą klausos, regos, intelekto ir judėjimo poreikių turintiems žmonėms. Vienas iš darbo grupės dalyvių – Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis, kuris drauge su „Altas Auto“ vadovu Edvardu Radzevičiumi organizavo žmonių su negalia organizacijų bei Susisiekimo ministerijos atstovų susitikimą „Altas Auto“ gamykloje.
E. Radzevičiaus teigimu, susitikimas organizuotas siekiant bendradarbiavimo tarp autobusų gamintojų, Susisiekimo ministerijos ir žmonių su negalia organizacijų: „Gimsta naujas teisės akto projektas, skatiname diskusijas. Be to, tikimės aktyvaus bendradarbiavimo ir ateityje – norime žinoti, kokie žmonių su negalia poreikiai, kokie jų keliami reikalavimai transporto priemonėms. Turime patirties gamindami mikroautobusus, jūs – keliaudami. Apsikeitimas patirtimi veda į priekį. Norime Lietuvoje sukurti transporto priemonių standartą, kuris būtų patogus visiems“.
„Altas Auto“ vadovas trumpai pristatė įmonės istoriją, patirtį perdarant mikroautobusus, rinkas, į kurias transporto priemonės keliauja. Susirinkusieji galėjo apžiūrėti tris jau klientams siųsti parengtas transporto priemones – žemagrindį mikroautobusą, skirtą priemiesčio vežimams Didžiojoje Britanijoje, Suomijos rinkai pagamintą socialinį taksi bei mikroautobusą su salone sustumiamomis sėdynėmis.
E. Radzevičius pasakojo apie naujas tendencijas viešajame transporte – tai keleivių vežimą pagal poreikį. Naujovė išbandoma skirtingose šalyse. „Tai nėra taksi, bet pigesnė ir patogesnė galimybė žmonėms. Be abejo, daug kas priklauso nuo žmonių įpročių, taip pat vietos savivaldos iniciatyvų, finansavimo bei skatinimo galimybių“, – kalbėjo „Altas Auto“ vadovas.
Jo teigimu, patogus žmonių su negalia vežimas priklauso ne tik nuo transporto priemonių – labai trūksta tinkamos infrastruktūros. Naujai statomuose rajonuose nėra net šaligatvių, tad žmonių su skirtingomis negaliomis judėjimo galimybės labai apribotos.
E. Radzevičius supažindino susirinkusius su gamykloje gaminamų autobusų įvairove, transporto priemonių specifikacija, galimybėmis pritaikyti žmonėms su skirtingomis negaliomis. „Kuriant transporto priemonių pritaikymo žmonėms su negalia kriterijus būtina žiūrėti, kas jau yra rinkoje, neprisigalvoti naujovių bei sprendimų, kurių nėra. Be abejo, pagal kliento užsakymą galime įdiegti skirtingus sprendimus, bet verta pagalvoti, kiek visa tai kainuos. Siūlau konsultuotis su įmonėmis, kurios tuos sprendimus diegia. Viskas turi būti apgalvota ir įvertinta“, – pabrėžė „Altas Auto“ vadovas.
Žmonių su skirtingomis negaliomis organizacijų atstovai uždavė gamintojams daug klausimų, domėjosi, kokios transporto priemonių pritaikymo galimybės įvairias negalias turintiems žmonėms. Tiek gamintojai, tiek žmonių su negalia bei Susisiekimo ministerijos atstovai džiaugėsi užsimezgusiu bendradarbiavimu, įgytomis naujomis, vertingomis žiniomis.
„Tikiuosi, jog darbo grupės dėl transporto priemonių pritaikymo žmonėms su negalia kriterijų nariai įgijo daugiau žinių apie transporto priemones, galėjo iš arti jas pamatyti ir išbandyti. Manau, įgyta patirtis padės naujuose darbo grupės susitikimuose“, – pabrėžė LKVA prezidentas G. Nakutis.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Source URL: http://ebus.lt/altas-auto-gamykloje-aptartos-transporto-priemoniu-pritaikymo-zmonems-su-negalia-problemos/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.