by admin | 7 birželio, 2010 2:47 pm
Sparčiai tobulėja
„Made ir China“ – tokį užrašą vis dažniau gali išvysti net ant puikiai žinomų, pasauliniais „brendais“ besipuikuojančių gamintojų produkcijos. Pigios kinų prekės plūste užplūdo Europą bei pasaulį, nukonkuruodamos galbūt kokybiškesnius, bet kur kas brangesnius vakarietiškus gaminius. Ne vienas Senojo žemyno gamintojas jau krito nelygioje kovoje su kinais, gebančiais pasitelkti pigesnę darbo jėgą bei žaliavas.
Kokie spartūs kinų gamintojų tobulėjimo tempai, jau teko įsitikinti: 2005-ųjų Kortrijko (Belgija) parodoje „Busworld Europe“ kinai pirmąsyk Europai pristatė savo šalyje pagamintą autobusą. Vienišas ir ne itin išvaizdus tuomet jis nesukėlė didesnio lankytojų susidomėjimo. Juolab kad lankytojams buvo paskelbta: autobusas neatitinka griežtų Europos Sąjungos reikalavimų ir skirtas Afrikos bei Rytų šalių rinkoms. Tačiau jau 2007-aisiais kinų stendas atrodė kur kas solidžiau: per porą metų autobusai spėti sertifikuoti Europoje, o pirmieji iš jų jau pasirodė įvairių Senojo žemyno šalių gatvėse. Tiek dizainu, tiek techninėmis savybėmis šios transporto priemonės daugiau ar mažiau priartėjo prie analogiškų Senojo žemyno gamintojų autobusų. Pagrindiniu kinų koziriu, be abejo, tapo transporto priemonių kaina, kuri yra gerokai mažesnė nei vakarietiškų autobusų. Dar daugiau kiniškų transporto priemonių galėjai išvysti „Busworld Europe 2009“.
Atsiranda daugiau
Kol vakariečiai šiek tiek nepatikliai žiūri į kinų produkciją, šioje šalyje pagamintos transporto priemonės vis labiau plinta kaimyninėje Rusijoje, kur negalioja itin griežti Europos Sąjungos standartai. Kiniišką autobusą drauge su Lietuvos keleivių vežėjais jau turėjome progos išbandyti: lankantis Maskvoje, delegaciją beveik savaitę vežiojo turistinis „Yutong“, beje, palikęs visai neprastą įspūdį.
„Yutong“ gamina kompanija „Zhengzhou Yutong Bus“, savo veiklą pradėjusi 1980-aisias. Per tą laiką produkcija gerokai patobulėjo, ir šiu metu „Yutong“ yra didžiausias autobusų gamintojas Azijos šalyse. Itin daug „Yutong“ autobusų eksportuojama – jie iškeliauja net į 30 pasaulio šalių. Didžiausi kiniškų autobusų importuotojai – Jungtinės Amerikos Valstijos, Kuba, Rumunija, Slovakija, Egiptas ir kt.
Tačiau kinai tvirtai užsimojo užkariauti ir Vakarų rinkas – naudodami žymiausių gamintojų agregatus („Cummins“, „Allison“, „Wabco“, „Webasto“, ZF, „Sachs“ ir kt), azijiečiai sparčiai skinasi kelią iį Europą.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka
Source URL: http://ebus.lt/ar-sulauksime-kinisku-autobusu/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.