by Lina | 25 gegužės, 2023 4:37 am
Aštuonios šalys – Čekija, Bulgarija, Prancūzija, Vengrija, Italija, Lenkija, Rumunija ir Slovakija – pasipriešino Europos Sąjungos siūlomiems Euro 7 emisijos standartams. Šios šalys pasirašė dokumentą, kuriame siūlomos išmetamųjų teršalų ribos įvardijamos kaip nerealios.
Dokumentas buvo išsiųstas ES pirmininkaujančiai Švedijai ir Europos Komisijai, jį peržiūrėjo „Euractiv“. „Mes nepritariame bet kokiems naujiems taikomiems išmetamųjų teršalų reikalavimams, nes jie nukreiptų sektoriaus investicijas nuo neseniai sutarto kelio iki nulinio automobilių išmetamo CO2 kiekio“, – cituoja „Euractiv“.
Šalys nurodo ankstesnį ES įsipareigojimą iki 2035 m. laipsniškai atsisakyti vidaus degimo variklių. Nors ES siūlo, kad Euro 7 išmetamųjų teršalų standartas įsigaliotų 2025 m. liepos mėn. ir 2027 m. liepos mėn., Koalicija savo laiške siūlo išmetamųjų teršalų standarto taikymą lengviesiems automobiliams atidėti bent trejiems metams, o sunkvežimiams – penkeriems metams, rašo busworld.org.
Pasirašiusios šalys tvirtina, kad Euro 7 standartas trukdytų pasiekti nulinį lengvųjų automobilių išmetamo CO2 kiekį iki 2035 m. Be to, pasisakoma, kad siūlomos ribos yra pernelyg griežtos ir kelia susirūpinimą dėl jų įgyvendinamumo.
ES dar turi atsakyti į bendrą pareiškimą, tuomet bus matyti, kaip šis kolektyvinis pasipriešinimas paveiks Euro 7 emisijos standartų formulavimą.
Kodėl Euro-7?
Pernai lapkritį EK pateiktame projekte siekiama esamus Euro 6 standartus lengviesiems automobiliams ir Euro 6 standartus komercinėms transporto priemonėms sujungti į vieną išsamią sistemą. Be to, Euro 7 standartas būtų taikomas visoms transporto priemonėms, nesvarbu, ar jos varomos dyzelinu, benzinu, yra hibridinės ar elektrinės.
Automobilių gamintojų teigimu, Euro 7 reikalavimų įgyvendinimas kainuotų per brangiai, ypač dabar, kai automobilių pramonė išleidžia dešimtis milijardų eurų nulinės emisijos elektrinėms transporto priemonėms.
Europos Komisija mano, kad taisyklės yra būtinos siekiant sumažinti kenksmingų teršalų išmetimą ir užkirsti kelią vadinamajam „Volkswagen“ 2015 m. „Dieselgate“ emisijų skandalui.
Apie tai, kad naujasis reglamentas dėl Euro 7 gali sulėtinti perėjimą prie nulinės emisijos transporto, pasisako ir VDA bei ACEA. „Automobilių pramonė labai rimtai vertina savo vaidmenį mažinant CO2 ir teršalų išmetimą“, – sakė Oliveris Zipse, ACEA prezidentas ir BMW generalinis direktorius. „Deja, Komisijos pasiūlymo nauda aplinkai yra labai ribota, bet labai padidina transporto priemonių kainą“.
Nevyriausybinės organizacijos, tokios kaip Tarptautinė švaraus transporto taryba (ICCT) ir kt., nepritarė tokioms nuomonėms. „Technologijos, leidžiančios padaryti naujausios kartos automobilius su vidaus degimo varikliais dar švaresnius, nėra pernelyg brangios“, – sakė Felipe Rodriguez iš ICCT. Anna Krajinska, T&E transporto priemonių išmetamųjų teršalų ir oro kokybės vadovė, teigia: „Nepaisant rekordinio pelno, automobilių gamintojai pardavė Komisijai melą, kad ambicingas „Euro 7“ yra neįperkamas“.
Daug neaiškumų naujasis reglamentas kelia ir autobusų gamintojams. Kai kurie jų, tokie kaip „Daimler“, paskelbė apie planus atsisakyti Euro 7, nes ES vis tiek planuoja reikalauti, kad nuo 2030 m. visi miesto autobusai būtų nulinės emisijos.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka
Source URL: http://ebus.lt/astuonios-es-salys-susivienijo-pries-euro-7-emisijos-standarta/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.