by Lina | 26 balandžio, 2019 4:18 am
Nors autobusai yra žaliausias būdas vežti keleivius, vežėjai vis dažniau susiduria su draudimu įvažiuoti į miestus dyzelinu varomomis transporto priemonėmis. IRU manymu, miestų valdžios institucijos turi pripažinti, kad atnaujinti dyzelinių turistinių autobusų parką alternatyviais degalais varomomis transporto priemonėmis užtruks, todėl transporto priemones, vežančias didelį kiekį keleivių, derėtų skatinti, o ne drausti.
Naujoje IRU paskelbtoje ataskaitoje „Coach of the Future“ ataskaitoje analizuojamos įvairios dyzelino alternatyvos ir įvertinamos sąlygos, reikalingos pereiti prie ekologiškesnio kuro.
Kelionės autobusais sudaro apie 40 proc. visų kolektyvinių kelionių. Europoje į kelius ir miestus reguliariai išvažiuoja 400 tūkst. autobusų. Ataskaitoje nurodoma, kad bio-SGD, HVO mišiniai ir dyzeliniai elektriniai hibridai yra tvarios technologijos, kurios yra arba netrukus bus technologiškai prieinamos. Vis dėlto, siekiant, kad šie sprendimai būtų komerciškai perspektyvūs, reikia įveikti pagrindines kliūtis jiems diegti. Tam reikia didelių investicijų tiek naujoms transporto priemonėms įsigyti, tiek tinkamai infrastruktūrai sukurti. Vis dėlto vienas dalykas yra aiškus: elektriniai autobusai tolimoms kelionėms dėl pernelyg trumpo jų nuvažiuojamo atstumo ir pernelyg ilgo baterijų įkrovimo laiko kol kas nelaikomi tinkama alternatyva.
Kliūtys didesniam alternatyvius degalus naudojančių turistinių autobusų kiekiui atsirasti gali būti pašalintos įgyvendinant politiką, kur būtų remiamas alternatyvių degalų infrastruktūros diegimas, teikiamos subsidijos švaresnėms transporto priemonėms įsigyti.
Matthias Maedge, kuris vadovauja IRU veiklai ES, komentavo: „Vis daugiau miestų skelbia draudimus dyzeliniams automobiliams įvažiuoti. Tokie pat draudimai galioja ir turistiniams autobusams, nors jie yra taršos ir spūsčių mažinimo sprendimų dalis. Vežėjai autobusais yra pasirengę prisidėti prie miestų ekologijos, bet šiuo metu neturi akivaizdžių alternatyvų dyzelinui. Turėtų būti suteikta pakankamai laiko, kad ekologiškesnės transporto priemonės rinkoje būtų prieinamos, būtų sukurta tinkama infrastruktūra, tik tada skelbti draudimus dyzeliniams autobusams“.
Ataskaitoje teigiama, kad, jei bus įvykdytos visos reikalingos sąlygos, Europos autobusų sektorius iki 2035 m. galėtų pakeisti pusę turimų dyzelinių transporto priemonių naudojančiomis biodegalus, SGD, HVO ir dyzeliniais hibridais.
M. Maedge priduria, jog traukiniai nėra alternatyva, kuri galėtų pakeisti autobusus, nes jie negali išlaipinti keleivių miestų centruose. Todėl draudimai įvažiuoti dyzeliniams autobusams į miestų centrus yra pernelyg ankstyvi, jie sukeltų neigiamas pasekmes visuomenei ir transporto operatoriams, turėtų neigiamą poveikį aplinkai.
Ataskaitoje teigiama, jog miestų valdžios institucijos turi pripažinti, kad kol kas technologijos, kurios galėtų pakeisti dyzeliną, yra ribotos, tinkamų alternatyvų rinkoje nėra. IRU pasiryžusi atlikti savo vaidmenį dialoge tarp įvairių šalių ieškant optimalių sprendimų, atitinkančių bendrą ES piliečių ir vežėjų transportu interesus.
IRU informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka
Source URL: http://ebus.lt/ateities-turistiniai-autobusai-ar-yra-alternatyvu-dyzelinui/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.