Atėjus žiemai populiarėja keturiais ratais varomi automobiliai

gruodžio 21 05:01 2017 Spausdinti straipsnį Lankytojai Saugus eismas

Pastaraisiais metais Lietuva negali pasigirti sniego pertekliumi: jau tapo įprasta sutikti Kalėdas žaliuojant žolei, o bent savaitę išsilaikantį baltą apklotą išvysti tik sausio ar vasario mėnesiais. Eismo sąlygos vairuotojams nuo to nelengvėja – greičiau priešingai, kasmet tampa vis sudėtingesnės.

 

 

 

 

Naktį ir dieną oro temperatūra dažnai svyruoja tarp neigiamos ir teigiamos, o tai didina tikimybę vairuotojams patekti į plikledžio spąstus. Be to, tamsios pakelės matomos kur kas prasčiau nei padengtos sniegu. Šį sezoną svarbūs yra ne tik vairuotojo įgūdžiai, bet ir automobilio būklė: žibintai, padangos, stabdžių sistema, didelės įtakos turi ir varomų ratų skaičius.

Šio faktoriaus svarba ypač pasireiškia tą mėnesio ar pusantro laikotarpį, kai gausiau pasninga ir pašąla. Tuomet automobilio pravažumas lemia ne tik kelionės saugumą, bet ir apskritai, ar ji įvyks – dviem ratais varomas modelis gali tiesiog neįveikti atokesnio ir prasčiau prižiūrimo kelio.

„Kiekvienos žiemos pradžioje pastebime išaugusį keturiais ratais varomų automobilių populiarumą – tiek paieškų, tiek pardavimų. Vilniečiai ar kauniečiai gal ir nejaučia didelių privalumų važiuodami tokiu automobiliu, tačiau priemiesčių bei kaimiškų vietovių gyventojams tai gali būti lemtingas faktorius sprendžiant, ar pavyks išvažiuoti iš namų“, – teigia automobilių skelbimų portalo Autogidas.lt projekto vadovas Nerijus Paketūras.

Be to, vis daugiau žmonių persikelia gyventi į priemiesčius, neretai sodų bendrijose pastatytus gyvenamuosius namus, kur privažiavimas yra prastesnis.

N. Paketūras priduria, kad vien automobilio transmisija neužtikrina gero pravažumo – didžiulės įtakos turi ir jo prošvaisa bei padangos. Todėl net keturiais ratais varomi, tačiau prastomis padangomis „apauti“ modeliai dažniausiai nuvažiuoja ne ką toliau nei turintys vos du varančius ratus.

Įsigijimo biudžetas – didesnis nei kaina skelbime

Norintiems atnaujinti šeimos automobilių parką keturiais ratais varomu modeliu, N. Paketūras pataria apsispręsti dėl biudžeto – jis yra svarbiausias kriterijus.

„Automobilio pirkimo biudžetas nesibaigia skelbime nurodyta kaina. Reikia papildomai turėti pinigų būtiniausiam remontui, draudimui, registracijai, galbūt – padangoms. Visas šis komplektas kainuoja nuo 500 eurų: skysčių ir filtrų keitimas bei naujas akumuliatorius gali kainuoti apie 150 eurų, padangos 200–300, o privalomasis civilinės atsakomybės draudimas su registracija – dar bent 100“, – vardija Autogidas.lt atstovas.

Ši suma gali gerokai išaugti, jei įsigyjamas prastos techninės būklės automobilis, kuriam reikia keisti ne tik alyvą, bet ir pakabos detales, variklio ar transmisijos komponentus. Tuomet, kaip teigia rinkos ekspertas, norint vien pradėti naudotis automobiliu teks investuoti keturženklę sumą.

„Netikėtų išlaidų visiškai išvengti neįmanoma, tačiau galima gerokai sumažinti riziką jas patirti. Reikia tiesiog nuodugniai apžiūrėti perkamą automobilį, o dar geriau yra nuvažiuoti į patikimą servisą ar net pas to prekės ženklo atstovus. Sumokėsite keliasdešimt eurų, tačiau jie galimai išgelbės nuo neplanuotam remontui išleistų kelių šimtų. Keturiais ratais varomiems automobiliams tai itin aktualu, kadangi jie turi daugiau  gendančių detalių“, – pataria N. Paketūras.

Tad jeigu automobiliui galite skirti, pavyzdžiui, 5 000 eurų, skelbimuose reikėtų apsiriboti ties 4 500 riba. Specialistas juokauja, kad jei 500 eurų būtinam remontui ir neprireiks (pavyzdžiui, įsigyjamas automobilis jau turės geras padangas ar nereikės keisti akumuliatoriaus), liks pinigų naujo pirkinio šventei.

Daugiau nei pusantro tūkstančio modelių

Autogidas.lt portale šiuo metu yra daugiau nei 1 600 keturių varančių ratų pavarą turinčių automobilių skelbimų. Juose dominuoja „Audi“, „Nissan“, „Volvo“ markių modeliai.

Tokio tipo automobilius N. Paketūras dalija dar į dvi dalis: visureigius ir nevisureigius. Pirmieji turi didelę prošvaisą – atstumą nuo žemės iki žemiausios kėbulo dalies, blokuojamus diferencialus ir kitas bekelėje padedančias sistemas. Nevisureigiai – dažniausiai sedanai ar krosoveriai, turintys nedidelę prošvaisą ir neturintys diferencialų blokavimo galimybės.

„Su kai kuriais 4WD transmisiją turinčiais automobiliais – „Jeep Grand Cherokee“, „Land Rover Discovery“, „Toyota Land Cruiser“ ir panašūs – pasieksite net pačią atokiausią sodybą. Jie – tikri visureigiai. O kai kurie keturiais ratais varomi modeliai – „Audi A4“, BMW 3 ar „Volkswagen Golf“ – suteikia stabilumo slidžiuose keliuose ir lengviau įveikia nedideles kliūtis, tačiau dėl mažos prošvaisos gausiai apsnigti miško keliai ar net lengva bekelė jiems gali tapti neįveikiama kliūtimi“, – sako automobilių specialistas.

Todėl kitas žingsnis nustačius biudžetą – išsirinkti konkretų automobilio tipą. Visureigis padės pasiekti atokiausius kampelius, tačiau jo apetitas degalams – didelis, o ir eksploatacija brangesnė. Be to, visureigio kaina, palyginti su tais pačiais metais pagamintu keturiais ratais varomu krosoveriu, yra didesnė. Keturiais ratais varomą sedaną ar hečbeką kur kas maloniau valdyti ne žiemiškomis sąlygomis, jis galimai bus komfortiškesnis ir ekonomiškesnis, tačiau net ir važiuojant į žiemos ralį gali tekti nusivilti jo pravažumu.

Kaip ir visose srityse, taip ir pravažumo lenktynėse yra kompromisų: bekelės specialistų vertinamų visureigių, kurie nėra brangūs ir pasižymi puikiomis savybėmis prastuose keliuose. Tai – prieš keliolika metų pagaminti „Nissan X-Trail“ ar „Subaru Forester“. Daug komforto tokiuose modeliuose nėra, tačiau tarpinio varianto tarp bekelės monstro bei hečbeko funkciją jie atlieka puikiai.

Autogidas.lt