by admin | 15 vasario, 2012 1:44 pm
Buvusioje bendrovėje „Vilniaus autobusai“ vairuotojų meistriškumo varžybos tradiciškai rengtos du kartus per metus. Žiemą vairuotojai jėgas išbandydavo prieš Vasario 16-ąją, o vasarą – liepos mėnesį pažymėdami Valstybės bei Mindaugo karūnavimo dieną.
Įmonei susijungus su bendrove „Vilniaus troleibusai“ ir tapus UAB „Vilniaus viešasis transportas“, tradicijų nuspręsta nelaužyti. Tiesa, šiemet paskutinį kartą į trasą stojo vien tik autobusų vairuotojai. Vasarą ketinama surengti bendras autobusų bei troleibusų vairuotojų varžybas.
„Jau šiemet prieš liepos 6-ąją trasą pasistengsime parengti taip, kad ja galėtų važiuoti ir autobusai, ir troleibusai. Nugalėtojus tokiu atveju galbūt skelbsime atskirai – svarbu, kad abiejų buvusių įmonių darbuotojai pasijustų vieno kolektyvo nariais“, – sako „Vilniaus viešojo transporto“ Autobusų parko vadovas Jurijus Zaranka.
Šiųmetėse varžybose į trasą stojo dešimt autobusų vairuotojų bei keturi vairuotojai sargai. Iš viso dalyvauti panoro 22 vairuotojai, tačiau po Kelių eismo taisyklių patikrinimo atrinkta dešimt geriausiųjų. „Džiugu, kad visi dalyviai pademonstravo puikias teorines žinias. Pateikėme vairuotojams tradicinius KET testus, juos spręsdamas nė vienas varžybų dalyvis nepadarė klaidų daugiau nei leistina. Geriausius išrinkome pagal užduočiai atlikti sugaištą laiką“, – kalba J. Zaranka.
Parko darbuotojams didžiausias stimulas dalyvauti varžybose – aukštesnė profesinė kvalifikacinė kategorija bei tuo pačiu suteikiamas priedas prie atlyginimo.
Vairuotojai bei vairuotojai sargai – techninės pagalbos automobilių vairuotojai – privalėjo atlikti skirtingas užduotis. Be to, vairuotojai rungėsi standartinio dvylikos metrų ilgio, o vairuotojai sargai – aštuoniolikos metrų ilgio autobusu.
Visos rungtys parengtos taip, kad vairuotojai galėtų pademonstruoti manevravimo bei taisyklingo važiavimo įgūdžius. „Autobuso vairuotojui nereikia mokėti važiuoti greitai, daryti staigių posūkių ar „statyti“ autobusą ant dviejų ratų. Jiems svarbiausia – tikslumas bei atidumas“, – sakė J. Zaranka. Užduočiai atlikti buvo skirta penkiolika minučių, tačiau nė vienam iš varžybų dalyvių šįkart neprireikė daugiau nei penkių.
Nors trasa buvo gana sudėtinga – reikėjo nekliudant apvažiuoti sudėtas lentas, manevruoti tarp sustatytų gairelių, tiksliai privažiuoti prie improvizuotos stotelės bei atbulomis išvingiuoti slalomo trasa – nė vienas kalbintas vairuotojas nesiskundė pernelyg sunkiomis užduotimis. „Dalyvauju varžybose jau ne pirmą kartą. Praėjusių metų žiemos trasa pavyko pravažiuoti geriausiai tarp visų varžybose dalyvavusių vairuotojų, tačiau šiųmečiai varžovai buvo kaip niekada stiprūs“, – sakė parko vairuotojas Gytis Murauskas.
Už kiekvieną klaidą varžybų dalyviui buvo skiriama 60 sekundžių bauda. Už visai neatliktą užduotį vairuotojas buvo diskvalifikuojamas.
Susumavus rezultatus, geriausiai pasirodė vairuotojas Ivanas Lyskoit. Antrąją vietą užėmė Genadijus Romanovas, trečiąją – Rolanas Šarauskas.
Tarp vairuotojų sargų geriausias buvo Andrejus Šteina, antras – Stanislavas Lyskoit ir trečias – Viktoras Gricenko.
Nugalėtojai apdovanoti bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus įsteigtomis taurėmis, geriausieji gavo garbės raštus bei atminimo dovanas.
Varžybų pradžioje jau tradiciškai vairuotojams skirtą trasą sėkmingai įveikė bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis, o pabaigoje vairuotojams sargams parengta trasa pravažiavo Jurijus Zaranka.
Norėdami pasveikinti vilniečius su Nepriklausomybės diena bei prisidėti prie šventiškos nuotaikos mieste, „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojai visas transporto priemones Vasario 16-ąją tradiciškai papuošė lietuviškomis trispalvėmis.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Source URL: http://ebus.lt/autobus-vairuotojai-nepriklausomybs-dien-paminjo-varyb-trasoje/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.