Autobusai, galintys važiuoti ir keliu, ir bėgiais

lapkričio 25 05:39 2016 Spausdinti straipsnį Lankytojai Muziejus

apie-begius2Automobiliai pasirodė keliuose 70-čia metų vėliau nei garvežiai. Mintis pritaikyti juos važinėti ir geležinkelio bėgiais konstruktoriams atėjo beveik iškart. Dar praėjusio amžiaus pradžioje išsiaiškinta, kad, nuėmus padangas, automobilis gali važiuoti ne tik keliu, bet ir bėgiais.

 

 

Prieš šimtą metų šią idėją bandė realizuoti kone visi didieji automobilių gamintojai. Važinėti bėgiais buvo pritaikomi ne tik automobiliai, bet ir šarvuočiai bei autobusai.

Dalyje iš jų buvo montuojama geležinkelio ratų pakėlimo ir nuleidimo sistema. Tačiau dažniausiai ant ratų buvo montuojami papildomi diskai – konstrukcija paprasta, tačiau gana sunki.

Geležinkelio bėgiais važiuoti buvo pritaikomi ir sunkiasvoriai kranai – tokias specializuotas važiuokles 1953-iaisiais gamino JAV kompanija „Crane Carrier Corp.“.

Sovietų sąjungoje Likinsko autobusų gamykla gamino bėginius autobusus. Jų svoris buvo 6,5 tonos, o prikrauta transporto priemonė svėrė 11 tonų. Autobuso ilgis buvo 9030 mm, plotis – 2500 mm, aukštis – 3000 mm.

Autobusuose buvo montuojamas benzininis šešių cilindrų 109 AG ZIL variklis, keturios baterijos, taip pat kintamosios srovės 750 W generatorius.

Autobusas buvo perdaromas keičiant ratus su įprastomis padangomis į metalinius ratus, kurių sukimosi diametras – 1050 mm. Šiek tiek pakeista buvo ir autobuso konstrukcija.

Autobusus perdarinėjo ir Maskvos gamykla „Krasnyj putj“. Važinėti tiek keliais, tiek bėgiais autobusai pritaikomi ir dabar. Tokia transporto priemonė veža keleivius Japonijoje.

Pateikiame savo skaitytojams keletą įdomesnių bėginių autobusų pavyzdžių. Nuotraukos parinktos iš įvairių interneto portalų.

 

eBus.lt

  • apie-begius5
  • apie-begius6
  • apie-begius7
  • apie-begius4
  • apie-begius3
  • apie-begius8
  • apie-begius10
  • apie-begius9
  • apie-begius2
  • dmv