Autobusas amfibija

birželio 19 17:07 2010 Spausdinti straipsnį Įdomybės

Įsivaizduokite: susirengėte poilsiauti į Kuršių Neriją. Sėdate į autobusą, su vėjeliu atlekiate iki Klaipėdos, ir čia, nelaukdami kelto ar kito laivo, su visa transporto priemone pūkštelėjate… tiesiai į jūrą. Fantazija? Anaiptol. Autobusas-amfibija, galintis važiuoti keliais ir plaukti vandeniu, jau vežioja turistus įvairiose pasaulio šalyse.

Autobusus gamina Italijos kompanija „AmphiCoach”. Pirmasis autobusas-amfibija sukurtas bei pristatytas Maltoje, jo kūrimas užtruko nuo 2004 iki 2007-ųjų. Transporto priemonė montuojama ant „Irisbus“ koncerno važiuoklės, joje – du dyzeliniai IVECO varikliai. Autobusas mažai kuo skiriasi nuo savo giminaičio, važinėjančio vien tik sausumos keliais – nebent korpuso apatinės dalies nuolydžiu, primenančiu, kad prieš jus – plaukianti transporto priemonė.

Vienos tokios transporto priemonės kaina – apie 280 tūkst. eurų. Pasak „AmphiCoach” atstovų, jų transporto priemonės gaminamos iš aukštos kokybės aliuminio, naudojamo laivų gamyboje, tad jos atsparios net ir labia sūriam jūros vandeniui. Montuojamas pakabinamas vandens motoras, kuris leidžia autobusui judėti trijų mazgų greičiu. Degalų ši transporto priemonė gali įsipilti bet kurioje degalinėje.

„Amphicoach” salone – penkiasdešimt sėdimų vietų. Autobuse montuojamos ABS, navigacinės sistemos, diskiniai stabdžiai, autopilotas. Įtaisytos kameros leidžia vairuotojui matyti vaizdą iš bet kurios transporto priemonės dalies. Keleivių patogumui – DVD grotuvai, garso ir vaizdo sistemos, WC, talpus bagažo skyrius. Patogumu ši transporto priemonė nenusileidžia nė vienam vien tik keliais važinėjančiams autobusui. Pagalvota ir apie keleivių saugumą – tiek autobusui važiuojant keliu, tiek plaukiant vandeniu.

Transporto priemonę galima naudoti tiek dieną, tiek naktį, tiek jūroje, tiek gėlame vandenyje. Jos vairas gali būti montuojamas ir kairėje, ir dešinėje pusėje.

„AmphiCoach” atitinka visus Europos Sąjungos reikalavimus, keliamus autobusų kokybei, saugumui, ekologiškumui bei triukšmui. Joje montuojamas Euro 5 standartus atitinkantis variklis.

Pirmasis italų kompanijos pagamintas autobusas parduotas Vengrijai, antrasis – Belfasto miestui Šiaurės Airijoje. Apie 20 autobusų ketina įsigyti Australija, dar apie septynių įsigijimą svarsto viena Vokietijos transporto bendrovė.

Parengė Lina Jakubauskienė

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.