Avantiūra už milijardus: elektriniai autobusai į Maskvą taip ir neatvažiavo

sausio 07 05:43 2019 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Elektrinių autobusų pristatymo Maskvos miestui programa sužlugdyta. Autobusų gamintojai turėjo iki 2018-ųjų pabaigos pateikti „Mosgortrans“ šimtą elektrinių autobusų (po 50 GAZ ir KamAZ). Tačiau kol kas įmonės balanse tėra 34 elektriniai autobusai, rašo „Novyje izvestija“.

 

 

 

Nepriklausomi ekspertai jau anksčiau perspėjo, kad idėja keisti troleibusus elektriniais autobusais kainuos ne tik labai brangiai, tačiau ir bus sunkiai įgyvendinama dėl vakarų taikomų sankcijų Rusijai. Elektriniuose autobusuose, gaminamuose Rusijos sostinei, naudojama daug vakarietiškų detalių. Saloną šildo „Webasto Thermo 350“, priekinė ašis, vairo mechanizmas – Vokietijos ZF, pantografas – „Shunk“, ličio titano baterijos – „Microvast“ ir pan.

Be to, elektriniai autobusai nebuvo išbandyti žiemos sąlygomis. Pavyzdžiui, gruodžio 17-ąją į Maskvos gatves neišvažiavo nė vienas elektrinis autobusas. Priežastis – temperatūra, nukritusi iki -15 laipsnių Celsijaus. Pasak ekspertų, kai temperatūra žemesnė nei minus 20 laipsnių, 80 proc. akumuliatorių gaminamos energijos keliauja stiklams, veidrodžiams ir vairuotojo kabinai apšildyti. Apie tai, kad būtų šildomas ir salonas, negali būti kalbos. Važiavimui lieka tik 20 proc. energijos, teigia ekspertai.

Tačiau 2018-ųjų pabaigoje paaiškėjo, kad net tokių netobulų autobusų gamintojai pristatyti negali. Gruodžio 31-ąją GAZ gamintojai atsisakė dalyvauti trečiajame konkurse pateikti Maskvai dar šimtą autobusų. Jų teigimu, laiku pristatyti autobusus trukdo vakarų sankcijos, pernelyg ilgos elektrinių autobusų bandymo ir sertifikavimo procedūros.

Kol kas elektriniai autobusai važinėja tik 73,76 ir 80 maršrutais, kuriais dar neseniai keleivius vežė troleibusai. Tačiau jau tapo akivaizdu, kad elektriniai autobusai pakeisti troleibusus kol kas nėra pajėgūs. GAZ grupės prezidentas Vadimas Sorokinas dar 2017-aisiais Maskvos mero Sergejaus Sobianino sprendimą įsigyti išsyk 300 elektrinių autobusų pavadino „politine euforija“, priminęs apie šių transporto priemonių netobulumą.

Beje, gruodžio 18-ąją elektriniai autobusai į miesto maršrutus vis dėlto išvažiavo. Tačiau kokia kaina? Visą naktį iš gruodžio 17-osios į gruodžio 18-ąją, pasak viešojo transporto entuziastų, jie stovėjo šildomoje patalpoje. Entuziastai klausia, ar tai nėra pernelyg didelė kaina už miesto savivaldybės sprendimą sunaikinti Maskvos troleibusus.

eBus.lt

Organizatorių nuotrauka