by Lina | 19 lapkričio, 2021 5:51 am
Prieš dešimt metų, 2011 m. birželio 13 d., Vilniaus miesto savivaldybė priėmė sprendimą dėl dviejų savo valdomų įmonių – „Vilniaus troleibusai” ir „Vilniaus autobusai” – sujungimo į UAB „Vilniaus viešasis transportas”.
2010 m. troleibusų parkas turėjo apie 7,7 mln., autobusų parkas – 13,6 mln. litų skolų, o jų sujungimas, pasak Vilniaus mero Artūro Zuoko, turėjo išgelbėti įmones nuo galimo bankroto.
2011-10-12 Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu Nr. 1 – 250 UAB „Vilniaus autobusai” ir UAB „Vilniaus troleibusai” reorganizavimo būdu sujungiamos ir įsteigiama UAB „Vilniaus viešasis transportas”. Įmonės vadovu paskiriamas Gintaras Nakutis, prieš tai vadovavęs UAB „Vilniaus autobusai”.
Po susijungimo įvyko konkursai naujoms ekologiškoms transporto priemonėms iš Europos Sąjungos lėšų pirkti. 2013-2014-aisiais metais įsigyta septyniolika MAN, 18 „Solaris Urbino” ir 21 ispaniškas „Castrosua”.
Nuo 2013 m. nuo liepos 1 d. buvo numatyta Vilniaus viešojo transporto sistemos pertvarka: priimtas sprendimas, kad įprastais maršrutais nebevažinės maršrutiniai taksi, juos pakeisti buvo numatyta greitaisiais autobusais. Numatytos šių autobusų trasos: „Santariškės–Stotis“, „Santariškės–Laisvės pr.“, „Fabijoniškės–Oro uostas“, „Pilaitė-Pašilaičiai-Naujoji Vilnia-Centras“.
Taip pat 2013 m. buvo priimtas sprendimas atsisakyti popierinių viešojo transporto bilietų. Jie buvo parduodami kioskuose iki 2013 m. kovo 31 d. ir galiojo iki liepos mėn. 1 d. Nuo balandžio 1 d. Vilniečio kortelės neturintys keleiviai popierinius bilietus galėjo įsigyti iš vairuotojo. Jų kaina siekė 2,5 Lt, o nuo liepos 1 d.. pabrango ir kainavo iki 3,5 Lt.
2014 m. sausio mėn. pabaigoje Vilniaus miesto savivaldybė įvertino viešojo transporto pertvarkos naudą. Per pusmetį pavyko uždirbti 9,5 mln. Lt daugiau nei 2012 m. Tiesa, įtakos geresniems rezultatams turėjo ne tik reforma, bet ir sumažintas PVM keleivių vežimui. Ir dar: nors 3,7 mln. Lt padidėjo kompensacijų už lengvatinius keleivių poreikius, tačiau sumažėjo dotacijų poreikis vežėjų nuostoliams dengti. Taigi bendrai pasiektas rezultatas siekė 14 mln. Lt.
2014 m. pradžioje Vilniuje darbo dienomis važinėjo 338 autobusai ir 186 troleibusai, o keleiviai buvo vežami 99 maršrutais.
2015 m. rugsėjo pabaigoje, pasikeitus miesto valdžiai, Gintaras Nakutis pasiprašė atleidžiamas iš užimamų pareigų. Vietoj G. Nakučio VVT generaliniu direktoriumi laikinai buvo paskirtas Rimantas Markauskas, kurį tik 2016 m gegužės 2 d. pakeitė Gintaras Maželis. Tiesa, jis irgi poste išbuvo ne itin ilgai – 2017 m.birželio mėn. jį atleido bendrovės valdyba – teigta, jog tokį sprendimą valdyba priėmė dėl nepakankamo G. Maželio įsitraukimo vykdant viešojo transporto pertvarką bei vadovui neradus bendros kalbos su miesto taryba,su savivaldybe, kitomis įmonėmis.
2016 m. kasdien į gatves išvažiuodavo 306 autobusai (jų vidutinis amžius buvo 13,9 metai) bei 188 troleibusai (jų vidutinis amžius buvo 21,6 metai), kurie darbo dienomis vidutiniškai veždavo 498 tūkst. keleivių. Įmonė 2015 m. gavo 50 mln. eurų pajamų. 2016 m. balandžio mėn. įmonėje dirbo daugiau kaip 2 230 darbuotojų.
Nuo 2017 m. birželio mėn. iki 2121 m. birželio mėn. generalinio direktoriaus pareigas ėjo Rimantas Markauskas.
2017 m. buvo sukurtas naujas Vilniaus autobusų dažymo stilius – raudona spalva, su Vilniaus savivaldybės logotipu ir užrašu „Vilnius”. Taip buvo dažomi visi nauji ir dalis senų autobusų.
2017 m. gegužės mėn. pirmomis dienomis Vilniaus miesto savivaldybė pranešė spaudai, kad paskelbtas atviras tarptautinis konkursas, kurio tikslas – atnaujinti 40 proc. viso „Vilniaus viešojo transporto” autobusų parko. Lizingo būdu planuota įsigyti 150 naujų autobusų – 100 dviašių ir 50 triašių žemagrindžių už ne didesnę nei 40,5 mln. eurų kainą.
2017 m. gegužės mėn. sostinės gatvėmis važinėjo 352 autobusai ir 188 troleibusai. Kasdien jie veždavo apie pusę milijono keleivių. Įmonėje dirbo 2 096 darbuotojai.cMetų pabaigoje VVT turėjo 250 naujų autobusų ir 41 naują troleibusą.
2017 m. lapkričio 13 d. „Vilniaus viešasis transporto“ (VVT) ir Lenkijos bendrovės „Solaris bus & Coach S. A.” vadovai pasirašė sutartį, remiantis kuria įsigyta 150 modernių žemagrindžių autobusų SOLARIS. Sandorio vertė – 40,5 mln. eurų. Pirmieji autobusai Vilniuje, Katedros aikštėje buvo pristatyti 2018 m. gegužės mėn., likusieji į Vilnių turėjo atvažiuoti 2018 m. rugpjūčio mėn.
2019 m. birželį bandymams buvo pristatytas pirmasis rinkoje MAN „Lion’s City“ hibridinis autobusas.
2019 m. rugsėjo pabaigoje buvo pristatyti pirmieji elektriniai „Karsan Jest” autobusai. Vieno tokio autobuso kaina – 240 tūkstančių eurų.
2020 m. liepos mėn. VVT įsigijo dar 50 naujų „MAN Lion’s City G” autobusų, iš kurių pirmieji 20, liepos viduryje atvyko į sostinę. Po šio atnaujinimo Vilniuje važiuoja daugiau kaip 70 proc. naujų autobusų.
Kęstutis Pletkus
Linos Jakubauskienės nuotraukos
Source URL: http://ebus.lt/bendrove-vilniaus-viesasis-transportas-svencia-gimtadieni-pastaruju-10-metu-istorija/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.