Bepiločio transporto ateitis: autobusai, ne automobiliai

gruodžio 03 05:22 2014 Spausdinti straipsnį Įdomybės Saugus eismas

Šiuo metu net keletas gamintojų kuria be vairuotojo galinčias važiuoti transporto priemones. Didžiulės pastangos skiriamos bandant išspręsti sudėtingas užduotis – kaip nustatyti optimalų automobilio maršrutą, kaip pasiekti, kad jis atpažintų simbolius, gebėtų manevruoti transporto sraute ir pan. Šie uždaviniai pasirodė tokie sudėtingi, jog iškyla daug abejonių, ar tokie automobiliai artimiausiu metu pasirodys miestų gatvėse.

Tačiau daugelis pamiršta, kad yra kur kas paprastesnis ir logiškesnis panašių sistemų panaudojimo sprendimas. Tai – viešasis transportas. Kai kurios problemos ten jau išspręstos: viešasis transportas važiuoja tam tikru nustatytu maršrutu, viena ir ta pačia juosta. Viešajam transportui dažnai atskiriamos specialios juostos, taigi manevravimo problemos jose jau beveik išspręstos.

Nenuostabu, jog keliuose miestuose jau važinėja autobusai be vairuotojų. Pavyzdžiui, nedideliame Oristano mieste Italijos Sardinijoje 1,3 km ilgio maršrute praėjusiais metais išbandyti mažieji autobusai be vairuotojo. Technologija sukurta analogišku principu, kokį pristatė kompanija „2getthere” Roterdame.

Skirtumas tik toks, jog Roterdame šiems autobusams atskirta speciali juosta, tarsi suskaldanti miestą į atskiras zonas. Oristane norima paleisti autobusus įprasta juosta, kur važinėja dviratininkai ir kiti automobiliai. Problemų neturėtų kilti, kadangi autobusai atpažįsta kliūtis ir yra saugūs aplinkiniams.

Itališkojo projekto aktyvistai kalba, jog pagrindinės problemos – ne techninės, o juridinės. Pavyzdžiui, sulaukiama didžiulio vairuotojų pasipriešinimo.

Tačiau po pirmųjų bandymų paaiškėjo, kad idėja – gyvybinga. Autoriai įsitikinę, jog autobusai be vairuotojo – keleivinio transporto ateitis. Tačiau, jų teigimu, tokios transporto priemonės geriau tiktų užmiesčio keliuose nei apkrautose miestų gatvėse.

Mieste dėl gausybės kliūčių, stotelių ir būtinybės manevruoti autobusui be vairuotojo gali būti sudėtinga. Be abejo, būtų paprasčiau, jei tokiu būdu važinėtų visi automobiliai, jų eismas būtų sinchronizuotas ir veiktų kaip vieninga sistema. Tačiau artimiausiu metu tokios sistemos kurti nenumatoma. Lengvųjų automobilių parkas iš esmės nepasikeis per artimiausius dešimtį ar dvidešimt metų. Autobusus galima pirkti centralizuotai, taigi jų parką atnaujinti paprasčiau.

Kaip atrodo be vairuotojo važiuojantys autobusai, galite pamatyti čia:

https://www.youtube.com/watch?v=rmbWJxGYtfM

eBus.lt

Organizatorių nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.