Briuselyje aptarta komandiruojamų darbuotojų direktyva

vasario 07 05:00 2017 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Praėjusią savaitę Briuselyje vyko tarptautinės vežėjų sąjungos IRU socialinio komiteto seminaras, kuriame didžiausias dėmesys skirtas planuojamai priimti naujai Europos Sąjungos komandiruojamų darbuotojų direktyvai. Seminare dalyvavo ir asociacijos „Linava“ socialinių reikalų komiteto pirmininkas Artūras Telmentas.

 

Briuselyje įvairių šalių atstovai diskutavo apie naująjį Europos Komisijos teisės aktą. Jį pristatė ir aptarė Eddy Liegeois‘as, kuris yra Europos Komisijos Transporto generalinio direktorato (DG MOVE) Sausumos transporto skyriaus vadovas. Būtent ši institucija atsakinga už naująją direktyvą.

„Nemažos dalies šalių atstovai yra nepatenkinti planuojama naująja direktyva. Kartu su Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovu Briuselyje Tomu Vasilevskiu uždavėme nemažai klausimų, aktyvūs buvo ir vengrų, čekų bei ispanų atstovai, kurie nepalaiko naujosios direktyvos. Rumunai užėmę itin griežtą poziciją ir neskaito, kad vairuotojas užsienyje yra komandiruotėje. Jų valstybės pozicija – vairuotojas yra deleguotas atlikti darbą veždamas krovinius per kitas valstybes. Nyderlandų atstovai iš esmės taip pat prieš, bet mano, kad naujoji direktyva vis vien bus priimta. Eddy Liegeois‘ui buvo užduoti klausimai ne tik apie naująją direktyvą, bet ir kodėl nepriimami sprendimai pradėtose nusižengimo procedūrose prieš Vokietiją ir Prancūziją, kodėl nesprendžiamos infrastruktūros trūkumo problemos Belgijoje ir Prancūzijoje, nors yra įvesti reikalavimai kassavaitiniam poilsiui, o atitikti tų reikalavimų neįmanoma“,- susitikimo eigą ir diskusijų esmę pasakojo A. Telmentas.

Seminaro metu kalbėta ir apie praėjusią savaitę įsteigtą aljansą. Paryžiuje susitikę Austrijos, Belgijos, Danijos, Italijos, Liuksemburgo, Norvegijos, Prancūzijos, Švedijos ir Vokietijos transporto ministrai siūlo keisti galiojančius teisės aktus. Aljansas pasisako už kuo greitesnį išmaniųjų tachografų privalomą naudojimą, sankcijų taikymą už kassavaitinio poilsio atlikimą sunkvežimyje ir privalomą grįžimą į transporto priemonės registracijos šalį kas tam tikrą laiko tarpą, taip ribojant kitų ES šalių vežėjų darbą savo rinkose.

Seminaro pabaigoje buvo pasiūlyta balsuoti ar šalys norėtų naujosios direktyvos su išlygomis transporto sektoriui, ar jai išvis nepritaria. 11 balsų nepalaikė naujosios direktyvos, 16 buvo už.

„Buvo pasiūlyta balsuoti už direktyvą su transporto sektoriui taikomomis išlygomis, bet jos net nebuvo įvardintos. Tai „katė maiše“ ir tokiam pasiūlymui mes nepritariam. Šis susitikimas buvo labiau nuomonių išreiškimas, aukštesnio lygio susitikimas numatytas kovo pradžioje. To susitikimo nutarimai bus teikiami Europos Komisijai. Senosios šalys ir toliau vienijasi ir siekia savo tikslų – išstumti Rytų Europos vežėjus iš savo rinkų. Tuo metu jų deklaruojamos vertybės, tokios kaip vienodo darbo sąlygų užtikrinimas, yra tik priedanga“,- seminaro rezultatus reziumavo A. Telmentas.

Linavos informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka