Tokie neįprasti autobusai gabeno keleivius JAV, Oregono valstijoje, kalnų kurorte „Timberline Lodge“ praėjusio amžiaus penktajame dešimtmetyje.
Kiekvieną transporto priemonę sudarė dvi priekinės autobuso „Kenworth-Pacific T-216 school bus“ dalys bei du varikliai – transporto priemonė neturėjo galimybės apsisukti.
„Skiway Cloudliners“ trasa driekėsi 4,8 kilometro. Vienu metu ja galėjo važiuoti 36 keleiviai kartu su slidėmis. Per 10 minučių jie pakildavo 730 metrų, po to vairuotojas persėsdavo į kitą kabiną ir dangaus autobusas grįždavo atgal.
Buvo pagaminti vos du tokie autobusai. Kol vienas važinėjo, kitas būdavo kruopščiai tikrinamas, kad ore keleiviams nekiltų nė menkiausias pavojus.
Ši transporto rūšis tarnavo trejus metus – nuo 1951-ųjų iki 1953-iųjų. Vėliau į kalną buvo nutiestas įprastas kelias, kuriuo visi pageidaujantys įprastais autobusais buvo vežami už 50 centų. Dangaus autobusu kelionė kainavo brangiau – 75 centus. Nieko nelėmė net ir ta aplinkybė, kad „Skiway Cloudliners“ užkeldavo į kalną greičiau – dėl konstrukcijos ypatumų originali transporto priemonė galėjo atlikti tik tam tikrą kiekį reisų. Taigi galų gale dangaus autobusas tiesiog pralaimėjo konkurencinę kovą su įprastu, važinėjančiu keliais.
Linijos liekanos buvo išmontuotos 1961-aisiais.
eBus.lt
Nuotraukos – iš archyvų
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website