Dviaukščiai „Neoplan“ – iš praeities

lapkričio 18 05:05 2015 Spausdinti straipsnį Lankytojai Muziejus

olimpia-reisen1„Neoplan“ – bene geriausiai žinoma turistinių autobusų markė Lietuvoje. Gausybė skirtingų dydžių ir modelių neoplanų veža keleivius bei turistus Lietuvos keliais ir į užsienio keliones.

 

 


Kada gi autobusų pasaulyje atsirado ir ką reiškia šis vardas?

Nauja autobusų gamybos era, kaip žinia, prasidėjo 1951-aisiais, kuomet vokiečių „Kaessbohrer“ sukūrė pirmąją berėmę autobuso konstrukciją. Naujasis modelis pavadintas „Setra“ (nuo žodžio „Selbsttragend” – „nešantis save). Žiūrėdamas į konkurentus, tuometinis „Neoplan“ savininkas Gotlibas Auverteris taip pat nusprendė pateikti rinkai panašų autobuso modelį. Jį nuspręsta pavadinti „Neoplan“ – „naujas planas“, arba „naujas projektas. Pirmasis „Neoplan“ pasaulį išvydo 1953-iaisiais. 0 1965-aisiais Gotlibo sūnus Konradas Auverteris kaip diplominį darbą suprojektavo dviaukštį „Neoplan“.

olympia reisenAutobusas buvo skirtas turistams vežioti po Berlyno miestą. Tiesa, „diplominis“ dviaukštis buvo šiek tiek griozdiškas, tad prie jo ranką pridėti turėjo garsusis ilgametis „Neoplan“ dizaineris Bobas Lee. Tokiu būdu pasaulį išvydo aptakių formų gražuolis su didžiuliais langais.

Autobusai, pavadinti „Berolina“, ilgą laiką vežiojo turistus po Berlyno miestą.

Po dvejų metų „Neoplan“ pristatė dar vieną dviaukštį – šįkart turistinį. Kuriant autobusą, pavadintą „Skyliner“, vėl daug prisidėjo Bobas Lee. Autobuse buvo didžiulis bagažo skyrius, virtuvėlė, tualetas.

Tais pačiais metais „Neoplan“ pristatė ir unikalų dviaukštį autobusą viešbutį: pirmajame jo aukšte buvo sumontuotos sėdynės, o antrajame – miegamosios vietos.

 

eBus.lt

Nuotraukos – iš archyvų