Gariniai autobusai

gegužės 08 04:13 2015 Spausdinti straipsnį Muziejus

garoBe elektrinių, benzininių ar dyzelinių variklių žmonijai buvo žinomi ir gariniai. Garu varomi kažkada važinėjo ir autobusai.

Pirmąjį garinį variklį sukonstravo mechanikas Ričardas Trevitikas. Savo automobilį „Dog Carts” jis pirmą kartą pademonstravo nedideliame Didžiosios Britanijos mieste Kamborne 1801-ųjų gruodžio 24-ąją. Žinoma, garinis variklis buvo žinomas ir anksčiau, jis netgi buvo montuojamas transporto priemonėse, tačiau tik R. Trevitiko kūrinį drąsiai galima pavadinti automobiliu.

XIX a. pradžioje virė tikra kova tarp garo ir benzino – kuris iš jų labiau tinka automobilių varikliams. Kas šią kovą laimėjo – aiškinti nereikia; garu varomi automobiliai seniai užleido vietą benzininiams bei dyzeliniams. Šiuo metu į rinką vis drąsiau skverbiasi elektrinės, dujinės ar vandenilinės transporto priemonės.

Nors garinių autobusų nesutiksi miestų gatvėse ar keliuose, kai kurios originalios transporto priemonės išliko iki mūsų dienų. Liko ir nemažai archyvinių nuotraukų. Siūlome savo skaitytojams susipažinti su keliomis iš jų.

eBus.lt

Nuotraukos – iš archyvų

  • garo
  • garo2
  • aut-garinis
  • garo8
  • garo5
  • garo9
  • garo7
  • garo6
  • garo3
  • garo4
  • garo10