by admin | 17 vasario, 2011 5:51 am
Vasario 15-ąją bendrovėje „Vilniaus autobusai“ surengtos vairuotojų žiemos meistriškumo varžybos, skirtos Lietuvos Nepriklausomybės dienai paminėti. Vasarą autobusų vairuotojai jėgas išbando prieš Valstybės šventę – liepos 6-ąją.
Užduotys nepasirodė sudėtingos
Šįkart varžybų trasa buvo išties žiemiška – tuo pasirūpino pati žiema. Sniegu bei ledu padengta akštelėsudarė galimybęvairuotojams išbandyti savo jėgas ekstremaliomis sąlygomis.
Norėdami dar labiau pasunkinti užduotį, UAB „Vilniaus autobusai“ vadovai varžybų užduotims atlikti skyrė sudvejintą aštuoniolikos metrų ilgio autobusą. „Ne visi varžybose dalyvaujantys vairuotojai dirba mieste su pailgintais autobusais. Tačiau važiuoti jie privalo mokėti bet kokia transporto priemone“, – sakė UAB „Vilniaus autobusai“ technikos direktorius Juozas Grabys.
Varžybų dalyviams tradiciškai teko pravažiuoti slalomo atkarpa, pastatyti atbulą autobusą improvizuotoje stotelėje, išvingiuoti aštuoniuke, sustabdyti autobusą tiesiai ties nubrėžta linija ir pan. Nors užduotys buvo gana sudėtingos, varžybose dalyvavę vairuotojai teigė, jog žiemą sostinės gatvėmis važinėti kur kas sunkiau. „Varžybų trasa neišgąsdino. Nesunku buvo manevruoti, laviruoti tarp statinių – kur kas baisiau sukinėtis su autobusu mieste, kai gatvėse sustatytos realios kliūtys“, – sakė Vitalijus Novickis.
Apie tai, jog gatvėse važiavimas būna ekstremalesnis, kalbėjo ir kiti varžybų dalyviai. „Mieste važinėju 11-uoju maršrutu. Jis driekiasi senamiesčiu, tad nesunku įsivaizduoti, kokias kliūtis tenka kasdien įveikti. Varžybų trasa buvo įdomi, tačiau ne itin sudėtinga“, – kalbėjo Andžej‘us Stančinski‘s. Vos pusmetį autobusų parke dirbantis ir pirmą kartą dalyvavęs vairuotojas pasidžiaugė, jog varžybos – ne tik jėgų pasitikrinimas, galimybė pasikartoti teorines žinias, tačiau ir puiki šventė.
Paaiškėjo geriausieji
Šiemet į varžybų trasą stojo dešimt geriausiai KET rungtį atlikusių vairuotojų. Varžėsi ir penki vairuotojai sargai, kurių užduotis buvo pakeisti autobuso ratą. „Sunkiausia vairuotojams sekėsi pravažiuoti tarp lentų, pastatyti autobusą atbulą. Nenuostabu: mieste važinėti atbulomis autobusų vairuotojams prireikia retai, o įmonės teritorijoje autobusus sustato vairuotojai-sargai“, – pasakoja UAB „Vilniaus autobusai“ Transporto skyriaus viršininkas Alfredas Mocka.
Vairuotojai-sargai, kurių užduotis per varžybas ankstesniais metais būdavo sumontuoti techninės pagalbos automobilio vežimėlį, užkelti ant jo autobusą bei pravažiuoti nurodyta trasa, šiemet privalėjo atlikti šiek tiek paprastesnę užduotį: iš techninės pagalbos autobuso iškelti padangą ir sumontuoti ją ant autobuso.
„Idėją parengti tokią užduotį padiktavo kasdienybė: autobusų padangas mieste prireikia keisti gana dažnai. Tai reikalauja vairuotojų-sargų profesionalumo bei operatyvumo”, – pasakoja J. Grabys. Atlikdami užduotį, vairuotojai-sargai naudojosi specialiai įrengtu techninės pagalbos automobiliu, kuriame ratams iškelti bei įkeltisumontuota elektrinė gervė – tokiu būdu apie 70 kilogramų sveriančių padangų darbuotojams nereikia kilnoti rankomis.„Be to, autobusui pakelti bei nuleisti sukomplektuotas pneumatinis domkratas, kurį prijungus prie techninėspagalbos automobilio suspausto oro sistemos, galima pasiekti bet kurį remontuojamo autobuso ratą”, – pasakoja J. Grabys.
Vairuotojų-sargų patogumui techniniame automobilyjeyra ir pneumatinis raktų atsuktuvas, kuris pagreitina bei palengvina darbą. „Techninės pagalbos automobilis padeda ir kitais atvejais – jame yra dyzelinis elektros srovės generatorius, suvirinimo aparatas, elektriniai pjovimo, gręžimo įrankiai, spaustuvai ir pan. „Mokantnaudotis šia technika, galima gana greitai suremontuoti miesto gatvėse sugedusį autobusą”, – komentuoja J. Grabys.
Ratui nuimti ir sumontuoti vairuotojams sargams buvo numatytas 30 minučių limitas. Visiems varžybų dalyviams tik laiko pakako.
Susumavus rezultatus, geriausiu autobuso vairuotoju pripažintas Vitalijus Novickis. Antras liko Stanislav Petrašun, trečias – Steponas Zinkevičius.
Geriausio vairuotojo sargo titulo nusipelnė Andrej‘us Šteina, pekeitęs autobuso ratą per 12,20 min. Antras liko Irmantas Sugintas, kurio laikas – 13,33 min. Trečiają vietą užėmė Adolfas Subatovičius, padangai pakeisti sugaišęs 14,28 minutės.
Vienintelė varžybose dalyvavusi vairuotoja Dainė Ribokienė užėmė devintąją vietą.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Source URL: http://ebus.lt/gdi-ibandymas-iemos-trasoje/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.