Gerinama vartotojų apsauga nuomojantis automobilį ES

liepos 14 03:43 2015 Spausdinti straipsnį Lankytojai Lietuvoje ir pasaulyje

auste-vairPenkios didžiausios ES veikiančios automobilių nuomos bendrovės („Avis-Budget“, „Enterprise“, „Europcar“, „Hertz“ ir „Sixt“) įsipareigojo pasiūlyti vartotojams sąžiningesnes sąlygas. Šį žingsnį paskatino bendri Europos Komisijos ir nacionalinių vykdymo užtikrinimo institucijų veiksmai.  Piliečiams bus pasiūlytos aiškesnės sutarčių sąlygos dėl draudimo ir degalų bako papildymo, palankesnis žalos atlyginimas ir skaidresnės kainos.

Keletas svarbiausių numatytų patobulinimų:

daugiau skaidrumo rezervuojant internetu:

– aiškesnė informacija apie visus privalomus mokesčius ir papildomas paslaugas;

– aiškesnė informacija apie pagrindines nuomos sąlygas ir reikalavimus, įskaitant nuo kliento kortelės nuskaitomą užstatą;

  • rezervavimo etape daugiau informacijos apie galimybes įsigyti pasirenkamąjį draudimą dėl atleidimo nuo atsakomybės ir kitus draudimo produktus, įskaitant jų kainas, išimtis ir taikomą perviršį;
  • patobulinta ir skaidresnė bendrovių politika degalų atžvilgiu;
  • aiškesnė ir sąžiningesnė transporto priemonių patikra;
  • patobulinta papildomų mokesčių taikymo praktika: klientams numatyta reali galimybė užginčyti bet kokį reikalavimą dėl žalos prieš ją apmokant.

Sprendimas imtis veiksmų buvo priimtas sulaukus vis daugiau vartotojų skundų, susijusių su kitoje šalyje užsisakytomis automobilių nuomos paslaugomis. Remiantis Europos vartotojų centrų duomenimis, skundų skaičius padidėjo nuo 1 050 (2012 m.) iki 1 750 (2014 m.). Jeigu vartotojai būtų geriau informuoti apie automobilių nuomos sektorių ir labiau juo pasitikėtų, per ateinančius dvejus metus Europoje šis sektorius papildomai išaugtų 3–4 %.

Daugiau informacijos: http://ec.europa.eu/lietuva/ziniasklaidai/13072015_vartotojai_auto_nuoma_lt.htm

 

EK informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka