Gyvūnų gabenimas: „mažmožių“ kaina gali būti tragiška

balandžio 28 03:19 2016 Spausdinti straipsnį Lankytojai Saugus eismas

apie-suniBalandžio 24 d. pirmąkart šalyje buvo oficialiai minima Šuns diena, kurios tikslas yra paskatinti žmones labiau rūpintis savo augintiniais.

 

 

 

Lietuvos techninės apžiūros asociacijos „Transeksta“ ekspertai, prisijungdami prie šventės idėjos, taip pat skatina visus būti atsakingais šeimininkais ir ragina gyvūnus automobiliuose vežti saugiai. Ypač tai aktualu dabar, kai pasikeitęs šuns statusas. Gyvūnas tampa mūsų bendruomenės nariu, lydinčiu šeimininkus ir kelionėse.

Pagal Kelių eismo taisykles (KET) vairuotojas privalo užtikrinti, kad vežami gyvūnai netrukdytų vairuoti, nesusižalotų ir nesužeistų transporto priemonėje esančių eismo dalyvių, jeigu transporto priemonė būtų staigiai stabdoma.

Subaru gamintojai kartu su nepelno organizacija Gyvūnų saugos centru nuo 2013 m. Amerikoje atlieka gyvūnų saugos priemonių bandomuosius testus

Bandymais nustatyta, kad 65 km/val. greičiu važiuojančiam automobiliui susidūrus su kliūtimi be saugos priemonių vežamas 11 kg gyvūnas gali smūgiuoti maždaug 450 kg, o 27 kg šuo – apie 1300 kg jėga. Tokio stiprumo smūgis nulemtų pačias tragiškiausias pasekmes ne tik gyvūnui, bet ir automobilio salone esantiems bendrakeleiviams.

Net ir mažiau ekstremaliais atvejais be specialiųjų priemonių vežami gyvūnai gali krisdami patys susižaloti, atsitrenkdami ar išsiskleidus oro pagalvėms. Pavojinga net ir po nedidelės avarijos atidaryti automobilio dureles. Sprukdamas išsigandęs gyvūnas gali sukelti kitą eismo įvykį, žūti pats.

Skaičiuojama, kad apie 25 proc. visų avarijų kyla dėl vairuotojo dėmesio blaškymo. Kelionėje gyvūnai negali nevaržomai judėti automobilio salone, sėdėti ant priekinės sėdynės ar net, kas pasitaiko, vairuotojui ant kelių.

Didesni šunys su specialiomis petnešomis, prisegti saugos diržais, turėtų būti gabenami ant galinės sėdynės ar universalobagažinėje, atskirtoje nuo salono grotelėmis ar tinkleliu.

Dar geriau – specialiai bagažinėje gyvūno vežimui įrengtame narve. Mažesnį gyvūną saugiausia gabenti narvelyje. Jį reiktų pritvirtinti automobilyje taip, kad šis nejudėtų (pvz., saugos diržais) arba bent jau pastatyti priekinėje keleivio vietoje ant grindų.

„Transeksta“ specialistai atkreipia šunų šeimininkų dėmesį, kad ne visos mūsų parduotuvėse siūlomos saugos priemonės gyvūnams vienodai gerai atlieka savo funkciją. Jų sertifikavimas gamintojams yra ne privalomas, o tik savanoriškas.

Naujausiais saugos testų duomenimis, saugiausios priemonės (petnešos su diržais) šunims – turinčios tritaškį tvirtinimą. „Isofix“ sistemą (ji naudojama ir vaikiškų kėdučių tvirtinimui) iš abiejų pusių pritvirtinama sėdinčio šuns apatinė kūno dalis, o vienas tvirtinimas skiriamas nugarai.

Toks tvirtinimas padeda išvengti rimtesnių sužalojimų. Šuo išlieka stabilus automobilį net staigiai stabdant. Renkantis kelioninius narvelius derėtų pasidomėti, kiek jie tvirti.

Narvelis turėtų būti pakankamo dydžio, kad gyvūnas jame jaustųsi patogiai, bet jokiu būdu ne gerokai per didelis. Tai taip pat svarbu šuns saugumui.

Filmukas šia tema:

https://www.youtube.com/watch?v=DJMwB-Gp_L4

 

 

Transekstos informacija

Organizatorių nuotraukos