Hanoveryje – „Superbus“

spalio 13 07:52 2010 Spausdinti straipsnį Įdomybės

Savo portalo skaitytojus jau supažindinome su Nyderlandų Delfto kompanijos kuriamu naujos kartos autobusu „Superbus“. Rugsėjo mėnesį jis pirmąsyk pristatytas Hanoveryje vykusioje IAA parodoje.

Kol kas tai – tik ekperimentinis modelis, atitinkantisvisai naują gamintojų siūlomą keleivinio transporto koncepciją. Autobusas labiau primena gerokai pailgintą limuziną, nei autobusą. Jis varomas elektra ir pasižymi puikiomis aerodinaminėmis savybėmis. Autobusas šių metų rugsėjo 17-ąją jau išbandytas Lelistado miesto gatvėse.

Pasak gamintojų, „Superbus“ – tai greičio bei važiavimo saugumo sąjunga. Kuriant transporto priemonę, pasitelktos naujausios technologijos, naudojamos „Formulės 1“ boliduose, taip pat kosminiuose laivuose. Ne vienerių metų kūrėjų darbo rezultatas – 23 vietų transporto priemonė, kurios aukštis – ne didesnis nei mums įprastų keliais važinėjančių visureigių.

„Superbus“ dizainas gerokai skiriasi nuo mums įprasto autobuso. Kas trečia sėdynių eilė turi savas duris, atsidarančias į viršų. Aptakus išorės dizainas bei naudotos lengvos medžiagos ne tik traukia akį, bet ir taupo energiją.

Remiantis naująja koncepcija, transporto priemonės keleiviai turėtų iš anskto susitarti, iš kurios vietos jie bus paimti. „Superbus“ gali pasiekti 155 mylių per valandą greitį, tad jis turėtų važinėti tik specialiomis juostomis bei keliais, kur arti nėra gyvenviečių.

Prie projekto kūrimoprisidėjo Vokietijos finansų ministerija bei transporto kompanija „Connexxion“. Dar 1,5 mln. eurų investavo TU „Delft“. Konceptinio modelio kūrime dalyvavao apie 50 kompanijų bei mokslinių isntitutų. Kol kas šį modelį ketinama pristatinėti įvairiose šalyse vyksiančiose transporto parodose.

Parengė Lina Jakubauskienė

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.