Hibridinis „Solaris“ – iš Paryžiaus gatvių

by admin | lapkričio 16, 2011 6:25 am

„Busworld Europe“ parodoje lenkų gamintojų „Solaris Bus and Coach“ stende puikavosi itin originalaus dizaino transporto priemonė. Labiau tramvajų ar metro primentantis autobusas pavadintas „Urbino Metro Style“.

„Busworld“ – premjera

Nors transporto priemonė jau išbandyta Paryžiaus gatvėse, jos premjera įvyko šiųmetėje „Busworld Europe“ parodoje. Prancūzijoje autobusai buvo bandomi kaip diegiamos BHNS („Bus a haut niveau de service“) sistemos dalis. Ši sistema – BRT (Bus rapid transit) analogas Prancūzijoje.

Nors transporto priemonė priskirta „Urbino“ miesto autobusų šeimynai, jos dizainas labiau primena naująjį lenkų tramvajų „Solaris Tramino“. Transporto priemonei elegancijos suteikia itin aptakus priekis, ratų arkos, uždengtos dekoratyviniais dangčiais.

Hibridinė sistema

„Urbino Metro Style“ – hibridinis autobusas. Jame montuojama antrosios kartos „Allison“ hibridinė sistema bei „Cummins“ variklis. Stabdymo metu gaunama energija kaupiama nikelio baterijose. Transporto priemonėje sumontuotas 80 kW dyzelinis ir du asinchroniniai 75 kW elektriniai varikliai. Baterijose srovė pastovi, variklyje – kintamoji, už energijos keitimą atsako elektroninė sistema. Baterijos sumontuotos ant transporto priemonės stogo, todėl vietos salone keleiviams nesumažėjo.

Autobuso variklis šaldomas oru, sumontuotas ir mažas kondicionierius baterijoms vėsinti. Elektrinis variklis atlieka starterio funkciją, dyzelinis, įsijungiantis vėliau, teikia energiją visoms autobuso sistemoms. Autobusas gali važiuoti ir naudodamas vien tik elektros energiją, bet tokiu atveju „Alisson“ nesuteikia transporto priemonei garantijos.

Teršalų išmetimas naujos hibridinės sistemos dėka yra 78 proc mažesnis, lyginant su dyzeliniu autobusu. 25 proc. mažesnės ir degalų sąnaudos

Nors „Urbino Metro Style“ sumontuota daug papildomų sistemų, jo masė dėl to padidėjo tik 300 kg; tai – geriausias rezultatas tarp hibridinių autobusų.

Dėmesys – saugumui ir patogumui

„Solaris“ gamintojai pagalvojo ir apie keleivių patogumą. Sumontuota LED grindų apšvietimo sistema, grindų danga – neslidi. Keleiviams informacija pateikiama salone įrengtuose dideliuose vaizdo ekranuose.

Manevruoti transporto priemonių sraute autobuso vairuotojui padeda plačiaformatė „Siemens Optiguide“ vaizdo sistema. Jos dėka autobusas stotelėse sustoja taip, kad atstumas tarp padangų ir platformos durų neviršija 5 cm. Tokiu būdu keleiviams patogiau patekti į transporto priemonės saloną, ypač neįgaliesiems vežimėliuose ar mamoms su vaikais.

Sistema susideda iš ant priekinio stiklo sumontuotos OPTIGUIDE kameros, borto kompiuterio, kuris seka ant kelio pažymėtas specialias juostas. Kompiuteris reguliuoja transporto priemonės greitį, pasitaikius netikėtai kliūčiai, pasuka vairą į šoną. Tokiu būdu vairuotojas gali sutelkti savo dėmesį į transporto priemonės greitį, keleivių saugumą.

„Solaris“ jau sulaukė užsakymo 2012 m. pagaminti Zalcburgo miestui dešimt „Metro Style“ troleibusų. Manoma, jog jų pavadinimas bus „Solaris Trollino 18ac MetroStyle“.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

Source URL: http://ebus.lt/hibridinis-solaris-i-paryiaus-gatvi/