Daugelis iš mūsų puikiai pamena vengriškuosius „Ikarus“, kurie vežė keleivius tiek miesto, tiek tarpmiesčio maršrutais. Tačiau nedaugelis žino, jog „Ikarus“ gamino ir bėgiais važiuojančius autobusus.
1980-ųjų pradžioje „Ikarus“ sudarė sutartį su vengrų kompanija „Ganz-MÁVAG“, gaminusia lokomotyvus ir vagonus. Sutarties tikslas – sukurti bėgiais važiuojantį autobusą, skirtą tiek Vengrijos, tiek užsienio šalių rinkoms. Kėbulą turėjo pagaminti „Ikarus“, jį pritaikyti važiuoti bėgiais – „Ganz“. „Ikarus 725.00“ pristatytas 1983-iaisiais. Iš viso pagaminti du bandomieji autobusai.
Kiekviena autobuso sekcija buvo 12 metrų ilgio, o visas sąstato ilgis – 25,2 metro. vienoje iš sekcijų buvo įrengtas dyzelinis „Cummins“ variklis. Kėbulo detalės ir jo konstrukcija buvo analogiška 200-osios serijos „Ikarus“, o mašinisto kabina įrengta laikantis geležinkelio standartų.
1987-aisiais „Ganz-MÁVAG” pristatė dviejų sekcijų traukinio prototipą Malaizijai. Modelis gavo pavadinimą „Ikarus 725.01“. Transporto priemonėje buvo sumontuotas „Cummins“ variklis.
Vėliau „Ganz“ užsakė dar du „725.01“ kėbulus dviejų vagonų bėginiam autobusui, kurie 1992-aisiais buvo parduoti Singapūrui.
Po kelerių metų, 1994-aisiais, „Ikarus General Kft.“ perdarė keletą „Ikarus 260“ Rusijai.
eBus.lt
Organizatorių nuotraukos