Indiški autobusai

sausio 09 05:49 2011 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Perskaičius straipsnio pavadinimą, daugeliui prieš akis iškils neaiškaus amžiaus, suklypusios, tačiau beprotišku greičiu lekiančios transporto priemonės, lipte aplipusios iš išorės į saloną netilpusiais keleiviais. Tai – Indijos provincijos kasdienybė. Tačiau pastaruoju metu ši šalis it meteoras įsiveržė į pirmaujančias pasaulio autobusų gamintojų gretas. Nors šalies ekonomika nėra stipri, atskiros jos kompanijos – gana galingos. Didžiausi Indijos transporto priemonių gamintojai jau tapo rimtais konkurentais Senojo žemyno gamykloms.

Darbo jėga pigesnė

Pagrindinis indų gamintojų koziris – mažesnė transporto priemonių kaina. Ją didžiąja dalimi lemia pigesnė darbo jėga; tačiau transporto priemonėms gaminti naudojama nemažai Vakarų Europoje pagamintų agregatų bei detalių.

Kiniškus autobusus, dar neseniai atrodžiusius tolima egzotika, atrodo, jau rengiamasi surinkinėti Lietuvoje. Kas žino, kiek laiko praeis, kol mūsų keliuose bei gatvėse pasirodys ir indiški autobusai. Juolab kad ant indiškų važiuoklių transporto priemonės jau surinkinėjamos kaimyninėse šalyse – Ukrainoje bei Rusijoje.

Šįkart savo skaitytojus šiek tiek supažindinsime su pagrindiniais indų keleivinio transporto priemonių gamintojais.

Gamintojai

Didžiausia Indijos automobilių gamintojų kompanija – „Tata Motors“. Čia gaminami ne tik autobusai, bet ir sunkvežimiai. Ant savo sukonstruotos važiuoklės gamykloje montuojami tiek mikroautobusai, tiek vidutinės ir standartinės klasės autobusai, skirti miesto ar tarpmiesčio vežimams.

407 ir 409 serijos vidutinės klasės autobusuose montuojami „Tata“ varikliai. Didžiuosiuose autobusuose naudojami „Cummins“ agregatai.

Pristatysime ir keletą pagrindinių „Tata“ autobusų modelių.

TATA LPO 1610 TC – žemagrindis miesto autobusas su dyzeliniu 100 AG „Cummins“ varikliu. Autobuse – 45 sėdimos vietos.

TATA LPO 1616/62 TC – tarpmiesčio autobusas su dyzeliniu „Cummins“ varikliu, juo gali važiuoti 45 sėdintys keleiviai.

Indijos rinkai autobusai gaminami su vairu dešinėje pusėje ir įlipimo durimis keleiviams iš kairės pusės.

„Eicher“

Ši kompanija ant savos gamybos važiuoklės montuoja miesto, tarpmiesčio ir mokyklinius įvairių klasių autobusus.

„Nova 200“ – mažiausias autobusas, kurio ilgis – vos 4,9 metro. Transporto priemonė skirta keleiviams vežti mieste.

„Skyline“ – miesto ir tarpmiesčio autobusai mažos klasės su dyzeliniais 83 AG varikliais, vienu metu jais gali važiuoti 44 keleiviai. Mokykliniame variante gali būti montuojamas suspaustomis gamtinėmis dujomis varomas variklis.

„Cruiser“ – miesto ir tarpmiesčio autobusai mažos klasės, montuojamas 83 AG variklis, gali važiuoti 33 keleiviai.

„Bajaj Tempo“ (Force Motors) – Indijos krovininių ir autobusų gamintojas. Čia ant sunkvežimio T1 važiuoklės surenkami mažos ir vidutinės klasės autobusai.

„Tempo Excel Commuter“ – gali būti tiek miesto, tiek tarpmiesčio mažieji autobusai, kurių ilgis – vos 6,7 m. sėdimų vietų – nuo 18 iki 32. variklis turbodyzelinis, 4 cilindrų, 76 AG.

„Citiline School Bus“ – mokyklinis autobusas, kurio salone – 24 sėdimos vietos.

„Sutlej“ – gamina visų tipų miesto, priemiesčio bei tarpmiestinius, taip pat turistinius bei mokyklinius autobusus. Kompanijos flagmanas – dviaukštis turistinis „Lexia“ serijos autobusas, kurio ilgis – 11,3 metro.

S 400 – tarpmiesčio autobusas, montuojamas ant TATA važiuoklės, jame – 44 sėdimos vietos.

„City Bus“ – miesto autobusas su MAN 260 AG varikliu.

Vidaus rinkai „Sutlej“ naudoja TATA važiuoklę, brangesniems eksportiniams modeliams – MAN, „Scania“, „Volvo“ ir kt.

„Ashok Leyland“

Nuo 1950 m. „Ashok Leyland“ gamina krovininius automobilius, autobusus ir specialiąją techniką pagal Didžiosios Britanijos „Leyland“ kompanijos licenciją. Transporto priemonės pritaikytos Indijos keliams bei klimatui.

Savita ir jų išorė – Indijos gamintojai stengiasi prisitaikyti prie vietos autobusų madų. Viena iš šių autobusų savybių – gana siauros (500-700 mm) šoninės įlipimo durys ir gerokai platesnės durys galinėje kėbulo dalyje. Be to, beveik visi autobusai turi bagažines ant stogo ir kopėčias kėbulo gale.

Visi autobusai sumontuoti ant rėminės sunkvežimių važiuoklės, variklis – transporto priemonės priekyje. Variklis – šešių cilindrų dyzelinis, „Leyland“, kurie gaminami Indijoje su indeksu AL. Dar gali būti montuojami 5,8 l „Hino“. Jų galingumas paprastai nedidelis – nuo 90 iki 110 AG. Pavarų dėžė – penkiapakopė, montuojami būgniniai stabdžiai, vairo mechanizmas – be stiprintuvo.

Parengė Lina Jakubauskienė

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.