by admin | 20 birželio, 2011 7:56 am
„Isuzu Turqouise“ autobusas drauge su bendrovės „Saločiai ir partneriai“ vadovais šįkart apsilankė Anykščių, Rokiškio, Biržų, Pasvalio, Pakruojo ir Panevėžio autobusų parkuose. Ne viename mieste jo laukė ir savivaldybių vadovai.
Parkus atnaujinti būtina
Lietuvos keleivinio transporto parkas – vienas iš seniausių Europoje. Didžioji dalis šalies gatvėmis bei keliais riedančių autobusų – dešimties ir daugiau metų senumo. Atsinaujinti reikia tiek didžiųjų, tiek mažųjų miestų autobusų parkams.
Jei didžiųjų miestų keleivių vežėjai dar retsykiais įstengia įsigyti naujų transporto priemonių, tai mažieji priversti tenkintis labdara gautais ar jau gerokai pavažinėtais autobusais.
Visi šįsyk aplankytųjų autobusų parkų vadovai buvo vieningi – jie mielai pirktų naujas transporto priemones, jei tik leistų galimybės. Deja, tiek sudėtinga ekonominė situacija, tiek vangus valdžios atstovų požiūris į keleivinį transportą tokių galimybių keleivių vežėjams nesuteikia.
Autobusų parkuose
Pirmoji autobuso sustojimo vieta – Anykščiai. Rajone keleivius veža privati bendrovė „Autovelda“. Jai taip pat priklauso ir Širvintų autobusų parkas. „Vežame keleivius priemiesčio maršrutais, daugiausia mūsų turimų autobusų – vidutinės klasės „Mercedes-Benz“. Keleivių pastaruoju metu mažėja, tad teko retinti reisus, atsisakyti kai kurių maršrutų. Kelti važiavimo kainų negalime, nes keleiviams bus per brangu, tad verčiamės kaip išmanydami“, – sako UAB „Autovelda direktorius Vladislovas Preidys.
Pasak jo, rajono keliais važinėti ekonomiškiausi būtų maždaug 23 vietų autobusai. „Apsvarstysime galimybę įsigyti ir bent vieną naują „Isuzu Turqouise“ – jis puikiai tiktų keleiviams vežti iš Širvintų į Vilnių“, – sako parko vadovas.
Rokiškyje autobusą pasitinka visas būrys savivaldybės atstovų. Tarp jų – rajono meras, administracijos direktorius, skyrių vadovai. „Anksčiau ar vėliau teks parką atnaujinti, taigi žinoti, kokie autobusai siūlomi, visada naudinga“, – aiškina rajono meras Vidmantas Kanopa.
Rokiškio autobusų parko direktorius Valentinas Repčys pasidžiaugia, jog dabartinė rajono valdžia keleiviniam transportui skiria akivaizdžiai daugiau dėmesio. Tačiau vežėjus slegia skolos, likusios iš ankstesnių metų. „Šiuo metu svarstome galimybę branginti važiavimą miesto bei priemiesčio maršrutais. Smarkiai kainų kelti nežadame, nes tuomet gali sumažėti keleivių srautai“, – kalba V. Repčys.
Keleivių vežėjai norėtų įsigyti ir bent keletą naujų ar naujesnių autobusų. Šiuo metu parke turimų transporto priemonių amžius – apie dvidešimt metų.
Biržų autobusų parko direktorius Egidijus su turkiškais „Isuzu“ autobusais jau neblogai susipažinęs. „Teko kalbėtis su kolegomis iš Latvijos, kurie eksploatuoja šias transporto priemones. Jų nuomonė apie „Isuzu“ autobusus – kuo puikiausia. Jie ekonomiški ir pakankamai patogūs“, – sako E. Brazdžiūnas.
Pasak Biržų autobusų parko vadovo, didžiausią nerimą keleivių vežėjams kelia atsainus valdžios atstovų požiūris į keleivinio transporto verslą. „Mokesčiai nuolat didėja, keleivių mažėja – žmonės išvyksta iš Lietuvos. Vežėjai niekaip negali atsigauti po padidinto PV mokesčio. Trūksta ir Lietuvos keleivinio transporto strategijos. Gaila, tačiau mūsų problemos valdžios atstovams pernelyg menkai rūpi“, – kalba E. Brazdžiūnas. Pasak jo, keleivinio transporto rinką gerokai išderina ir mokykliniai autobusai – dėl jų vežėjai buvo priversti nutraukti kai kuriuos nuostolingus priemiesčio maršrutus, ir kaimų gyventojai liko be transporto.
Pasvalyje „Isuzu Turquoise“ taip pat sulaukia nemenko susidomėjimo. „Autobusų parką būtinai reikėtų atnaujinti – seni, labdara gauti autobusai jau baigia savo dienas. Vidutinės klasės transporto priemonės mums, be abejo, tiktų geriausiai“ – kalba rajono savivaldybės administracijos direktorius Rimantas Užuotas. Naujoms transporto priemonėms prioritetą teiktų ir Pasvalio autobusų parko vadovai.
Pakruojo rajono vežėjų autobusas pernelyg nesudomina – jiems priimtinesnės atrodo skandinaviškos transporto priemonės, tegu ir pavažinėtos.
Panevėžio autobusų parkas, pastaruoju metu dirbantis nuostolingai, taip pat svarsto didžiuosius autobusus keisti mažesniais. „Keleivių nuolat mažėja, ypač nuostolingi tampa tarpmiesčio vežimai. Per pastaruosius dvejus metus keleivių sumažėjo trečdaliu. Daugiausia įtakos tam turėjo padidėjęs PVM, drastiškai augusios degalų kainos“, – kalba Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus pavaduotojas Arvydas Dirsė.
Pasak jo, artimiausiu metu panevėžiečiai ketina skelbti konkursą 20 vietų autobusams įsigyti. Vėliau norėtų ir trisdešimties vietų transporto priemonių.
Kelionė – naudinga
Pasak UAB „Saločiai ir partneriai“ projektų vadovo Algimanto Petkūno, kiekviena kelionė po Lietuvą yra naudinga. „Sužinome, kuo gyvena keleivinės transporto įmonės, pabendraujame ne tik su vadovais, bet ir kitais darbuotojais, taip pat ir savivaldybių vadovais“, – sako A. Petkūnas.
Pasak jo, nauda šiuo atveju – abipusė. „Tokiu būdu įmonių darbuotojai su autobusu gali susipažinti iš arčiau. Norintiems visada suteikiame galimybę apžiūrėti autobuso variklį, kitus agregatus, pasivažinėti juo rajono keliais. Prireikus pirkti vienokią ar kitokią transporto priemonę, vežėjai jau turės susidarę nuomonę apie mūsų pristatomą autobusą“, – kalba A. Petkūnas.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Source URL: http://ebus.lt/isuzu-keliauja-po-lietuvos-autobus-parkus-2/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.