Italai pažadėjo vilniečiams dar vieną autobusą

rugsėjo 27 05:38 2010 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Rugsėjo 24-ąją iš Vilniaus išvažiavo itališkasis „BredaMenarinibus Avancity PLUS CNG“, vežiojęs keleivius daugiau nei porą savaičių. Tačiau italai pažadėjo sugrįžti: jau spalio mėnesį sostinės gyventojai turės progos išbandyti dar vieną „BredaMenarinibus“ gaminį – „Vivacity Plus CNG“.

Atstumas negąsdina

Pasak „BredaMenarinibus“ atstovo Massimo Dominici, kompanija ketina dalyvauti būsimajame konkurse ekologiškoms transporto priemonėms pirkti. Italų negąsdina nemenkas atstumas tarp Italijos ir Lietuvos. „Gaminame autobusus jau 70 metų, nesyk teko spręsti tiekimo problemas, tai mums nėra naujiena. Suprantame, kad laimėję konkursą, privalėsime steigti savo įmonės atstovybę Lietuvoje, pagalvoti apie detalių bei agregatų tiekimą, darbuotojų mokymus. Tačiau išėjimas į Lietuvos rinką mums būtų didelis privalumas“, – teigia M. Dominici.

Turi didžiulę patirtį

Italai, suspaustomis gamtinėmis dujomis varomus autobusus gaminantys jau nuo 1990-ųjų, turi didžiulę patirtį šioje srityje – Europos gatvėmis jau važinėja tūkstančiai jų pagamintų transporto priemonių. Pastaruoju metu „BredaMenarinibus“ laimėjo konkursą autobusams tiekti Madridui bei Turkijai. Įmonės atstovas atmeta ir nuogąstavimus, jog itališki autobusai labiau pritaikyti Pietų kraštams – pasako jo, „BredaMenarinibus“ gaminami Italijos Šiaurėje, tad jie apsaugoti nuo prarūdijimo; autobuso kėbului suteikiama dešimties metų garantija.

Pasirodė taupiausias

Sostinėje nuo rugsėjo 6-osios iki 24-osios važinėjęs „BredaMenarinibus Avancity PLUS CNG“ maloniai nustebino UAB „Vilniaus autobusai“ vadovus. „Šis autobusas, palyginti su kitais keturiais, kuriuos pastaruoju metu bandėme sostinės gatvėse, sunaudojo gerokai mažiau suspaustų gamtinių dujų – vos 52 kub. m šimtui kilometrų. Kuo daugiau autobusas važiuodavo, tuo dujų sąnaudos būdavo mažesnės“, – sako UAB „Vilniaus autobusai generalinis direktorius Gintaras Nakutis. Pasak parko vadovo, mažesniuose miestuose šis autobusas degalų turėtų „suvalgyti“ dar mažiau. M.Dominici teigimu, pagrindinė priežastis, kodėl jų autobusas taupesnis už analogus – jame montuojamas ekonomiškas 205 kW (279 AG) „Mercedes-Benz M906LAG.EEV1“ variklis. Šiek tiek palengvinta ir autobuso konstukcija – kai kurios detalės gaminamos iš aliuminio, specialių kompozitinių medžiagų.

Trūkumų – nedaug

Tris savaites ekslploatavę autobusą ir juo įvairiais sostinės maršrutais nuvažiavę per tris tūkstančius kilometrų, UAB „Vilniaus autobusai“ darbuotojai nedidelių trūkumų pastebėjo vos keletą. „Buvo nedidelių priekinių durų varstymo nesklandumų, tai rodė ir kompiuteris. Kompiuteris įspėjo ir dėl grindų lygio reguliavimo (oro pagalvių) sutrikimo. Autobuso galinėje dalyje retsykiais atsirasdavo pašalinis garsas“, – pasakoja UAB „Vilniaus autobusai“ technikos direktorius Juozas Grabys.

Privalumų autobusas turi kur kas daugiau. „Keleiviams ypač patiko šiuolaikinės salono apdailos medžiagos, elegantiškas salonas. Patogi vairuotojo darbo vieta. Variklis veikė puikiai visais režimais, sklandžiai veikė ir automatinė pavarų dėžė. Vairuotojų, testavusių autobusą, atsiliepimai apie jį buvo tik teigiami“, – sako J. Grabys.

Lauks „mažylio“

Nors sostinės vežėjai, pasinaudodami Europos Sąjungos lėšomis, ketina pirkti standartinio 12 metrų ilgio ar pailgintų autobusų, tačiau nekantriai lauks ir italų pažadėtojo aštuonių metrų ilgio „VivaCity PLUS CNG“. Tokios transporto priemonės, kuriose telpa apie 60 keleivių, labiausiai tiktų važinėti siauromis senamiesčio gatvelėmis.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.