Japonijos viešasis transportas

by Lina | 27 gegužės, 2015 4:51 am

jap-aut[1]Japoniška kokybė seniai visame pasaulyje tapo kokybės etalonu. Ne išimtis – ir Japonijos susisiekimo sistema, kuri laikoma viena iš geriausių pasaulyje.

 

 

Tiek miestuose, tiek tarp miestų keleivius veža greitaeigiai modernūs traukiniai. Jų sistema puikiai išplėtota. Beje, miestuose traukiniai važiuoja keletą metrų virš žemės nutiestais bėgiais, tad jų keliamas triukšmas – minimalus. Pasak Japonijos sostinėje Tokijuje apsilankiusio Tomo, stebina tyla mieste. „Vaikštant miesto gatvėmis, galima susikalbėti pusbalsiu. Galima spręsti, jog didžioji dalis čia važinėjančių transporto priemonių varomos elektra ar yra hibridinės”, – pasakoja Tomas. Ne išimtis – ir autobusai. Pastaruoju metu japonai renkasi alternatyvias degalų rūšis. Neseniai Tokijuje pradėjo važinėti Kinijoje nupirkti elektriniai „Ebus-12”.

Norintieji sutaupyti, kelionei tarp miestų turėtų rinktis ne traukinius, bet autobusus. Kelionė jais maždaug penkis kartus pigesnė nei traukiniais, tačiau ir gerokai ilgesnė. Visi autobusai itin patogūs, pritaikyti tolimoms kelionėms. Tarpmiestiniai autobusai dešimties minučių poilsio stoja kas valandą. Išleisdami keleivius per radiją praneša, kad stos, kiek stovės, kada išvažiuoja – ši informacija būna parašyta ant lentelės  prie durų.

Šalyje taip pat galima keliauti lėktuvais ir laivais. Be to, galima išsinuomoti lengvąjį automobilį, tačiau, pasak apsilankiusių Japonijoje, tai nėra būtina. Viešasis transportas čia puikiai išplėtotas.

„Autobusai Japonijoje tobulai švarūs ir patogūs. Tačiau didžiausias ypatumas turbūt tas, kad kiekvienas keleivis pasitinkamas ir išleidžiamas su šypsena ir VISADA su „Arigato!”(ačiū). Su keleiviais elgiamasi kaip geriausiuose viešbučiuose su klientais. Visi vairuotojai su uniformomis. Užsakius bilietus internetu, užtenka užsakymo numerio ir pavardės, jų atsispausdinti nereikia”, – pasakoja neseniai iš Japonijos grįžusi Živilė.

Pasak jos, įdomiai atsiskaitoma už važiavimą miesto autobusais. „Ten nėra sukčių, todėl įlipę pro vidurines duris ar išlipdami pro priekines, visi parodo vairuotojui savo dienos bilietą, nuskaito elektroninio bilieto kortelę arba įmeta pinigus į kasos aparatą. Keleivius tik teoriškai kontroliuoja vairuotojas – jis negali atsiminti, kas kur įlipo, nors nuo atstumo kartais priklauso važiavimo kaina – apie  ją informuoja švieslentė autobuso salono priekyje”, – pasakoja Živilė.

Jos teigimu, stebina japonų mentalitetas, požiūris į žmogų. „Siūlyčiau kiekvienam apsilankyti Japonijoje ir susipažinti su japonišku mentalitetu. Žmonių kultūringumas, paslaugumas šioje šalyje tiesiog stebina”, – teigia Živilė.

 

eBus.lt

Tomo ir Živilės nuotraukos

Endnotes:
  1. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/jap-aut.jpg
  2. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/jap-aut11.jpg
  3. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/jap-aut1.jpg
  4. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/jap-aut7.jpg
  5. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/jap-mokykl2.jpg
  6. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/japon.jpg
  7. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/jap-aut5.jpg
  8. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/jap-aut4.jpg
  9. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/jap-aut6.jpg
  10. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/jap-aut3.jpg
  11. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/aut-japo.jpg
  12. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/aut-japo1.jpg
  13. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/aut-japo3.jpg
  14. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/aut-japo2.jpg
  15. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/a-jap.jpg
  16. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/a-jap2.jpg
  17. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/a-jap1.jpg
  18. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/05/a-jap3.jpg

Source URL: http://ebus.lt/japonijos-viesasis-transportas/