by Lina | 22 sausio, 2021 5:27 am
Versdamos kalendoriuje naują lapą, daugelis Lietuvos įmonių viliasi, kad tokie metai, kokie buvo 2020-ieji, daugiau nepasikartos. Gal nors ne taip greitai. Naujų užduočių, neįprastų sprendimų, greitos reakcijos bei lankstumo pareikalavę praėję metai ne vienos įmonės ataskaitose, ateities strategijose nuguls ilgam.
Kaip pirmąjį karantiną pasitiko tiesiogiai nuo gyventojų keliavimo įpročių ir šalies bei miestų politikos priklausomas viešasis transportas įsivaizduoti nesunku. Vos per kelias savaites per pusę sumažėję keleivių srautai, abipusiam vairuotojų ir keleivių saugumui transporte panaikinta vienkartinių bilietų prekyba ir skirtas ypatingas dėmesys viešojo transporto švarai ir higienai. Vos per porą savaičių ant visų keleivių bei vairuotojų veidų turėjusios atsidurti apsauginės veido kaukės, tonos viešajame transporte išpurškiamo ir į dozatorius rankoms išpilstyto dezinfekcinio skysčio, tūkstančiai apsauginių pirštinių, specialių kostiumų ir branduolines nelaimes primenančių veido kaukių. Periodiškas, iš komforto zonos išmetantis, vežėjų atliekamas situacijos vertinimas ir greiti sprendimai. Mažai laiko komunikuoti pokyčius tūkstantinei viešojo transporto sektoriaus darbuotojų bendruomenei, dar mažiau laiko keleiviams suprasti tikrąją rizikos vertę ir iš pažiūros neįmanomai atrodančių sprendimų būtinumą. Tai buvo iššūkių pilni, naujas patirtis ir išvadas paskatinę metai.
Sprendimai čia ir dabar
Visoje šalyje įmonėms paniškai ieškant dezinfekavimo priemonių: specialios technikos, dezinfekcinio skysčio, apsauginių kostiumų ir dozatorių, viešasis transportas sustoti negalėjo. Greito apsisprendimo reikalaujantis būtiniausių priemonių įsigijimas ir įdiegimas į transporto priemones vežėjams padėjo išsaugoti keleivių pasitikėjimą taip iki šiol užsikrėtimo vieta netapusiu viešuoju transportu. Kasdienė transporto priemonių dezinfekcija ir visų liečiamų paviršių valymas transporto parkuose, daugiausiai keleivių sulaukiančiose stotelėse, po piko valandų. Informuojančios, saugų atstumą laukiant viešojo transporto stotelėse primenančios žymos, informaciniai vaizdo klipai ir skelbimai viešojo transporto viduje ir išorėje. Visą tai galima būtų pavadinti iššūkiu, tačiau sulaukus rudens paaiškėjo, kad tai tebuvo lengva treniruotė.
Sunkiausiu laikotarpiu buvo svarbu prisiimti atsakomybę ir skirti nuolatinį dėmesį ne tik periodinius pokyčius stebintiems keleiviams, bet ir nežinią, kasdienį nerimą patiriantiems darbuotojams. Daugiau nei 2 tūkstančius savo srities specialistų telkiantis UAB „Vilniaus viešasis transportas“ pirmos pandemijos metu, siekiant saugoti darbuotojų sveikatą, pasiūlė galimybę pasinaudoti dažnai taip ir neišnaudojamomis atostogomis, persikvalifuoti, o galintiems dirbti iš namų su kolegomis bendrauti telefonu ar laiškais. „Išlaikyti didelės bendruomenės tarpusavio pasitikėjimą ir vieningumą padėjo ne tik kasdienis rūpestis darbuotojais, juos aprūpinant apsauginėmis dezinfekavimo priemonėmis, bet ir iki pandemijos įtvirtinti susitarimai, kuriuos siekėme ištesėti. Balandžio mėnesį visiems bendrovės darbuotojams, išskyrus vadovus ir specialistus, atlyginimus padidinome 3,4 procento. Neatsisakėme ir darbuotojų įpročius piktnaudžiauti nedarbingumo pažymomis pakeitusios kasmetinės sveikatingumo premijos, nepamiršome kasmetinių tradicijų padėkoti, apdovanoti už ilgametį darbą, indėlį į kokybišką keleivių aptarnavimą. Siekdami ir toliau užtikrinti saugią darbo aplinką darbus planuojame pamainomis, sudarome sąlygas, kad darbuotojai nesimaišytų, nesusitiktų, neturėtų kontaktų bendro naudojimo patalpose. Stebime situaciją ir reaguojame į ją čia ir dabar“, – teigia UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Rimantas Markauskas.
Skirtingiems ekspertams viešajam transportui žadant pakankamai miglotą ateitį, viešojo transporto vairuotojų, inžinierių, eismo specialistų paslaugų pirmojo karantino metu neatsisakyta. Išsaugant ilgametę patirtį turinčius darbuotojus pavyko ir atsinaujinti. Ne vienerius metus sprendimų žmogiškųjų išteklių srityje ieškančiam viešojo transporto sektoriui Vilniuje, pirmoji pandemijos banga padovanojo galimybę priimti taip ieškomų viešojo transporto vairuotojų. Nuolatinį trūkumą išgyvenantys troleibusų parkai pasipildė motyvaciją darbui nepraradusiais, sunkumus išgyvenančių vežėjų, atleistais vairuotojais.
Būti čia ir dabar
Vieningumą sunkiausiu laikotarpiu šalyje parodžiusios organizacijos, pavieniai asmenys, patalpas ir žmogiškuosius išteklius paskolinusios savivaldos atsakingą uždavinį prisidėti prie saugaus tautiečių pervežimo pavasarį patikėjo ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“. Pirmojo karantino metu pradėtus darbus priešakinėse linijose šiandien toliau tęsia daugiau nei 15 bendrovės darbuotojų. Specialiuosius reisus vykdantys darbuotojai vilkėdami visas būtinąsias apsaugos priemones pristato ligonius į jiems paskirtas gydymo įstaigas, mobiliuosius patikros punktus, saviizoliacijos vietas. Pirmojo karantino metu, iki rudens, viešojo transporto darbuotojai iš viso įvykdė virš 500 specialiųjų reisų, o vien pirmomis šių metų savaitėmis saugiai pasiekti medicinos įstaigas, patikros punktus padėta daugiau nei 1000 žmonių.
Kokia ateitis ?
Viena pagrindinių viešojo transporto vežėjų užduočių nekinta jau ištisus dešimtmečius – saugios, greitos, aplinkai draugiškos kelionės naujomis transporto priemonėmis ir profesionaliai keleivius aptarnaujantys vairuotojai. Tinkamos, periodiškai vykdomos investicijos į kokybiškiausius techninius sprendimus, nuolatinis indėlis motyvuojant, ugdant esamus ir papildant trūkstamus žmogiškuosius išteklius, ilgainiui atspindi gerėjantį keleivių aptarnavimą ne tik kasmetinėse apklausose, bet ir stabiliai gerėjančiose viešojo transporto keleivių skaičiaus ataskaitose.
Per praėjusius metus UAB „Vilniaus viešasis transportas“ viešojo transporto parką spėjo papildyti 50 dujinių, 18 metrų „MAN Lion‘s City G“ autobusų, kurie pakeitė labiausiai taršias, modernaus miesto įvaizdžio nebe atitinkančias transporto priemones. Ankstesnių metų pabaigoje paskelbta viešojo transporto studija padėjo įsivertinti Vilniuje veikiančio viešojo transporto priemonių galimybes ir atnaujinimo perspektyvas. Studijos metu kruopščiai analizuotos ir aptartos ekologiško, elektrinio viešojo transporto rūšys. Analizuojant turimus duomenis ir užsienio šalių praktikas nustatyta, kad tinkamai investavus į infrastruktūrą troleibusai šiuo metu yra pigiausia, tvariausia elektrinio transporto rūšis. Siekiant atnaujinti sostinės viešojo transporto sistemą nustatyta, kad mieste keleivius aptarnaujančių autobusų eksploatacijos riba yra 10m., o troleibusų – 15 m., todėl vertinama, kad iki 2030 m., reikės atnaujinti 90,6 proc. šiuo metu naudojamų autobusų bei 84,4proc. šiuo metu naudojamų troleibusų.
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ yra Vilniaus miesto savivaldybės įmonė, kurios misija – vežti keleivius vietinio (miesto ir priemiesčio) reguliaraus susisiekimo maršrutais Vilniaus mieste ir gretimose savivaldybėse. Vežėjui iš viso priklauso 250 troleibusų ir 410 autobusų. Viena iš pagrindinių įmonės vizijų yra tapti inovatyvia, skaidria ir lyderiaujančia keleivių vežimu užsiimančia įmone Lietuvoje ir Baltijos šalių regione, užtikrinančia aukščiausios kokybės paslaugas savo klientams už konkurencingą kainą bei ilgalaikį ir tvarų vertės augimą bendrovės akcininkams. Dėl šių veiksmų pagal įmonės strategiją įgyvendinamuose projektuose nuolat siekiama mažinti miesto taršą, triukšmą, transporto spūstis, o užtikrinant kokybišką keleivių pervežimą išlaikyti aukščiausius saugumo, komforto, profesionalaus aptarnavimo standartus.
„Vilniaus viešasis transportas“ informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka
Source URL: http://ebus.lt/kaip-metus-pradeda-su-issukiais-susiduriantis-sostines-viesasis-transportas/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.