Kaip vairuotojams elgtis, kai gatvės virsta čiuožykla?

lapkričio 27 05:11 2018 Spausdinti straipsnį Lankytojai Saugus eismas

Artėjant žiemai ir prastėjant vairavimo sąlygoms ne visi vairuotojai sugeba tinkamai prisitaikyti prie pokyčių. Savaitgalį kelius padengus plikledžiui ERGO Lietuvoje jau užregistravo beveik 300 eismo įvykių ir šis skaičius dar turėtų išaugti. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas sako, kad čiuožykla pavirtę keliai tapo tikru išbandymu vairuotojams. Ekspertas pataria, kaip elgtis susidūrus su tokiomis žiemiškomis gamtos išdaigomis.

 

 

Neįvertina visų aplinkybių

„Rudens ir žiemos sandūra visada labai pavojinga, nes vairuotojai dar nebūna persiorientavę į žiemos režimą. Savaitgalį kelius padengęs plikledis sukėlė daug chaoso, o dalis vairuotojų neišlaikė egzamino – pateko į eismo įvykius. Kasmet pastebime, kad važiuojamąją dalį padengus plikledžiui ar sniegui avarijų skaičius išauga net kelis kartus nei registruojama įprastai“, – tikina ekspertas.

R. Bieliauskas pastebi, kad itin daug vairuotojų, pranešdami apie eismo įvykį, patirtus apgadinimus užfiksavo išmaniesiems telefonams skirta sistema „ERGO Smart“. „Vairuotojai puikiai įvertino įprastiems žalos nustatymo metodams sukurtą alternatyvą, kuri leidžia užfiksuoti eismo įvykyje patirtus apgadinimus vos per 10 minučių“, – sako draudimo ekspertas.

Pasirinkite saugų greitį

Svarbu suvokti, kad net ir naujos žieminės padangos užvažiavus ant slidžios kelio dangos gali neišgelbėti. „Padanga yra ta tarpinė, kuri jungia mūsų automobilį su kelio danga, todėl jos įtaka neabejotinai labai didelė. Tačiau jei vairuotojas pats padarys klaidų prie automobilio vairo, tai nepadės net pačios brangiausios ir naujausios padangos“, – akcentuoja R. Bieliauskas.

Už kokybiškas žiemines padangas ne mažiau svarbu yra vairuotojui pasirinkti saugų greitį. Draudimo ekspertas rekomenduoja stebėti oro temperatūrą ir kelio dangą. Jei ši bent kiek drėgna, o oro temperatūra svyruoja vos keliais laipsniais aukščiau nulio, jau atsiranda rizika plikledžiui formuotis. Tokiu atveju greitį derėtų sumažinti iki tiek, kad transporto priemonę būtų galima greitai ir saugiai sustabdyti bei atlikti kontroliuojamą manevrą.

Jokių staigių judesių

Kylant įtarimų, kad kelias gali būti slidus, ekspertas rekomenduoja švelniai spustelėti stabdžio pedalą. Jei ratai ims slysti, akivaizdu, kad kelio danga padengta sniegu ar ledo sluoksniu. Tiesa, tokį kelio dangos bandymą galima atlikti tik įsitikinus, kad tai daryti saugu ir aplink nėra kitų transporto priemonių.

„Jeigu jaučiate, kad užvažiavote ant slidaus kelio ruožo, svarbiausia nedaryti staigių manevrų vairu, akceleratoriumi ar stabdžiais, tai gali lemti dar didesnį automobilio slydimą ir nestabilumą. Tokiu atveju derėtų švelniai atleisti akceleratoriaus pedalą, pradėti palengva pulsuojančiai stabdyti, taip pat lengvai pasukti vairą ta kryptimi, kuria norima važiuoti“, – pataria draudikų atstovas.

Jei jau nutiko taip, kad automobilis pradėjo slysti, R. Bieliauskas rekomenduoja nepanikuoti ir vengti staigių judesių. „Tokioje ekstremalioje situacijoje svarbiausia laikyti priekinius ratus nukreiptus į tą pusę, kur norima važiuoti, ir labai švelniai stabdyti. Šiuolaikiniai automobiliai įprastai aprūpinti pažangiomis saugumo technologijomis, tad su slystančiu automobiliu bent iš dalies turėtų padėti susitvarkyti“, – sako jis.

Eksperto teigimu, esminiai veiksniai tokiomis ekstremaliomis vairavimo sąlygomis išlieka greitis ir netikėtumo faktorius, tad vairuotojai prioritetą turėtų skirti saugesnėms, o ne greitesnėms kelionėms.

ERGO informacija

Aurelijaus Malinausko nuotrauka