by Lina | 29 kovo, 2024 4:55 am
Šis istorinis pasakojimas – tęsinys apie naujų MAN autobusų bandymus tarpukario Kaune.
Radau informacijos, kad 1934 m. kovo 16 d. Kauno miesto burmistro sudarytai komisijai pristatytas ne tik MAN autobusas, bet ir vokiškas BIUSSING NAG.
Abiejų firmų dyzeliniai-motoriniai autobusai plentu Alytaus link su keleiviais nuvažiavo 100 kilometrų. MAN autobusas sunaudojo 14 litrų dyzelino, o BIUSSING NAG – 23 litrus. Pravažiuoti šį atstumą MAN autobusu kainavo 2 lt. 80 ct., o BIUSSING NAG – 4 lt. 60 ct.
Kaip rodė ankstesnių tyrimų duomenys, Lietuvoje autobusu su gazo generatoriais (kūrenami malkomis) 100 kilometrų nuvažiuoti kainavo 20 litų. Išvada buvo tokia: autobusai su dyzeliniais motorais suvartoja mažiau kuro negu su gazo generatoriais.
MAN autobusas su atšaldytu dyzeliniu motoru užsivesdavo per 1 min., o BIUSSING NAG – per 2,5 min. Be to, BIUSSING NAG” autobuso variklis veikė gerokai garsiau, išmesdavo daugiau teršalų, lyginant su MAN autobuso varikliu.
Komisija nutarė: kadangi dyzelinas daug pigesnis, įsigijus autobusų su dyzeliniais varikliais, galima gerokai atpiginti keliones – nuo 30 ct iki 10 ct.
Miesto savivaldybė tą dovaną miesto gyventojams planavo suteikti artimiausiu metu . Ar taip nutiko – teks archyvuose raustis toliau….
Kęstutis Pletkus
Autoriaus parinkta nuotrauka
Source URL: http://ebus.lt/kaip-vyko-autobusu-bandymai-tarpukario-lietuvoje/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.