Kas kaltas: autobusas ar primirštos Kelių eismo taisyklės?

spalio 07 03:02 2015 Spausdinti straipsnį Lankytojai Saugus eismas

apie-kaunaPastaruoju metu viešoje erdvėje kyla nemažai diskusijų dėl galimų autobusų vairuotojų daromų Kelių eismo taisyklių pažeidimų, kurie trukdo kitiems eismo dalyviams bei didina eismo įvykių tikimybę.

 

 

Pasak Kauno savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojo Gintauto Degučio, siekdama pagerinti susisiekimą viešuoju transportu miestuose, kuriuose vyksta intensyvus  automobilių eismas, miesto savivaldybė turi teisę organizuoti eismą taip, kad jis vyktų sklandžiai, nesusidarytų automobilių spūstys, o viešasis transportas neužstrigtų kamščiuose. „Kadangi viešuoju transportu važiuoja daug keleivių, jam skiriamas prioritetas kitų eismo dalyvių atžvilgiu, – sako G. Degutis, – o tai, beje, atsispindi ir kelio ženklų paaiškinimuose.“

Reikėtų atkreipti dėmesį, kad nukreipiamieji ženklai 401 „Važiuoti tiesiai“, 402 „Važiuoti į dešinę“, 403 „Važiuoti į kairę“, 404 „Važiuoti tiesiai arba į dešinę“, 405 „Važiuoti tiesiai arba į kairę“, 406 „Važiuoti į dešinę arba į kairę“ nurodo važiavimo kryptį eismo dalyviams, tačiau minėtų ženklų reikalavimai netaikomi maršrutiniam transportui. Draudžiamųjų ženklų 301 „Įvažiuoti draudžiama“, 302 „Eismas draudžiamas“, 303 „Motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas“ draudimas galioja visoms transporto priemonėms, išskyrus maršrutinį transportą.

„Kauno mieste yra keletas tokių sankryžų arba kelių eismo juostų susikirtimų, kur tam tikrais ženklais yra suteiktas prioritetas reguliaraus susisiekimo maršrutais važiuojančiam miesto viešajam transportui,“ – atkreipia vairuotojų dėmesį UAB „Kauno autobusai“ Keleivių vežimo tarnybos vadovas Rimas Stankaitis. Ženklai, draudžiantys važiuoti kitiems eismo dalyviams, leidžia važiuoti viešajam transportui nepažeidžiant Kelių eismo taisyklių reikalavimų.

Siekiant, kad reguliaraus susisiekimo maršrutais važiuojantis miesto viešasis transportas greičiau įveiktų sankryžas ir laiku nuvežtų keleivius, Taikos pr. ir A. Baranausko g. sankryžoje, Varnių g. ir Panerių g. sankryžoje, Nuokalnės g. abiejose pusėse esančiose nuovažose į/iš Jonavos g. (ties stotelėmis „Jonavos g.“) yra įrengti nukreipiamieji ženklai („Eismas juostose“) su draudžiamuoju ženklu „Įvažiuoti draudžiama“ vienoje iš juostų.

„Draudžiamieji ženklai (301, 302, 303) draudžia nurodyta eismo juosta važiuoti visoms transporto priemonėms, išskyrus autobusams, troleibusams ar  maršrutiniams taksi, kurie važiuoja reguliaraus susisiekimo maršrutu, – teigia R. Stankaitis. – Vairuotojai, matyt, primiršo kai kurias kelių eismo taisykles, tarp jų ir punktą, kuriame teigiama, kad privalu duoti kelią maršrutinei transporto priemonei, pradedančiai važiuoti iš pažymėtos stotelės.“

Ramunė Tarandė

UAB „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialistė