Kėdainių autobusų parko istorija

by admin | 4 liepos, 2010 5:30 am

Kėdainių autobusų parko gimimo data laikoma 1958 m. gruodis – tuomet Lietuvos TSR automobilių transporto ministro įsakymu prie Kelių statybos eksploatavimo ruožo Nr 20 įkurta ūkiskaitinė autotransporto kolona. Keleiviai Kėdainiuose penkiais naujais Kauno autoremonto gamykloje pagamintais KAG-3 autobusais pradėti vežti 1959-ųjų sausio 15-ąją. Pirmieji autobusai buvo šešiolikos vietų, mediniais kėbulais. Didelis žingsnis į priekį buvo tuomet, kai parke atsirado pirmosios PAZ, LAZ transporto priemonės. Vėliau transporto priemonės vis labiau tobulėjo, parkas plėtėsi.

1962-ųjų rugsėjį įmonė tapo savarankiška autotransporto kolona, o 1994-aisiais autobusų parkas persikėlė į Zubieliškių gyvenvietę, kur buvo įrengtos pagal tuometinius standartus remonto dirbtuvės bei garažai. Ten pat jos, jau gerokai pasenusios, tebeveikia iki šiol.

1991 metais autotransporto įmonė išskaidyta į dvi savarankiškas įmones: AB „Kėdainių autotransportas“ ir UAB Kėdainių autobusų parkas. Tuo metu autobusų parke buvo 56 transporto priemonės, iš jų 49 – autobusai. Didžiąją dalį sudarė vengriškieji „Ikarus“, likusieji – rusiški LAZ ir PAZ.
Nuo 1994-ųjų Kėdainiuose atsirado pirmieji vakarietiški autobusai – tuomet įsigyti keturi belgiški „VanHool“. 1995-aisiais miesto savivaldybė nupirko įmonei dar penkiolika transporto priemonių. Beje, „VanHool“ Kėdainiuose populiariausi iki šiol – mieste keleivius veža daugiausia šios markės autobusų.
2002-aisiais į Kėdainių gatves išvažiavo pirmasis žemagrindis autobusas – tuomet tai buvo naujovė ne tik vidurio Lietuvos mieste, bet ir visoje šalyje. Dabar kėdainiškiai, ko gero, vieninteliai Lietuvoje gali pasigirti mieste keleivius vežantys vien tik žemagrindėmis transporto priemonėmis.
Per penkias dešimtis metų ne sykį keitėsi parko pavadinimas. 2003-iaisiais tuometinį griozdišką, net iš aštuonių žodžių sudarytą pavadinimą parko darbuotojai nutarė sutrumpinti. Taip gimė dabartinis įmonės pavadinimas – „Kėdbusas“.

Šiuo metu „Kėdbusas“ turi 44 autobusus, kurie veža keleivius dvidešimčia miesto bei dvidešimčia priemiestinio susisiekimo maršrutų. Per dieną nuvažiuojama apie penkis tūkstančius kilometrų. Mieste keleivius vežančios transporto priemonės – apie dešimt metų senumo, panašaus amžiaus ir priemiestyje važinėjantys autobusai.

Remonto dirbtuvės, kaip ir garažai, statytos dar 1964-aisiais, todėl įmonės vadovai planuoja naujas statybas. Rengiami detalieji statybos planai, tikimasi įrengti naujas, modernias dirbtuves bei garažus netoli autobusų stoties.

Greta dabartinės autobusų stoties esančiame pusės hektaro plote turėtų išdygti garažai, plovyklos, techninės priežiūros centras. Prieš porą metų iškilmingai atidarytas naujas, modernus autobusų stoties pastatas. Penkis milijonus kainavusi 830 kvadratinių metrų ploto stotis – viena iš moderniausių šalyje. Pirmajame aukšte įsikūrė bilietų kasos, keleivių laukimo salė. Antrajame įrengtos patalpos administracijai, valgomieji bei poilsio kambariai darbuotojams, dušai. Taip pat atnaujinti keleivių peronai, autobusų stovėjimo aikštelė, privažiavimo keliai.

Evaldo Sidikerskio nuotrauka

Source URL: http://ebus.lt/kdaini-autobus-parko-istorija/