Keičiamas „Statyk ir važiuok“ aikštelių mokestis – nuo šiol keturiskart pigiau

balandžio 12 03:11 2018 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Nuo gegužės 1 d. keturis kartus mažėja naudojimosi „Statyk ir važiuok“ („Park & Ride“) aikštelėmis Vilniuje kaina. Šiuo metu galiojantis 2 eurų už dienos bilietą mokestis, į kurį įeina parkavimas „Statyk ir važiuok“ aikštelėje ir kelionės viešuoju transportu visą dieną, bus keičiamas į 50 euro centų.

 

 

 

„Įrengę pirmąsias „Statyk ir važiuok“ aikšteles iš karto skelbėme, jog tai pilotinis projektas. Stebėjome rezultatus, juos analizavome, o remdamiesi išvadomis, priėmėme sprendimus dėl pokyčių. Pristatome lanksčią „Statyk ir važiuok“ aikštelių kainodarą – nuo šiol vienos dienos bilietas kainuos 50 euro centų, o ateityje mokestis priklausys nuo aikštelių užimtumo. Paslaugos kainos keitimas, mano vertinimu, yra puikus pirmasis žingsnis siekiant, jog aikšteles išbandytų vis daugiau vairuotojų. Be to, mažesnę kainą kaip priimtinesnę įvardijo ir patys aikštelėmis besinaudojantys vairuotojai. Šis sprendimas nėra vienintelis – taip pat svarstomi plėtros, aikštelių perkėlimo, aktyvesnių viešinimo ir visuomenės edukacijos akcijų bei kiti variantai“, – teigia Vaidotas Meškauskas, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Bendrųjų reikalų departamento vadovas, vykdantis direktoriaus funkcijas.

Pasak V. Meškausko, nuo aikštelių atidarymo pernai liepą iki dabar jomis pasinaudota virš 3 000  kartų, o tai reiškia, jog žmonėms šios aikštelės iki šiol netapo dažnai pasirenkama kelionių mieste alternatyva. Svarstomi įvairūs būdai, kaip efektyvinti sistemos „Statyk ir važiuok“ veikimą, jog aikštelės vairuotojams, gyvenantiems Vilniuje ar atvykusiems į Vilnių ir keliaujantiems į miesto centrinę dalį, taptų patogesnės ir patrauklesnės, o tai paskatintų juos keisti vyraujančius judėjimo mieste įpročius.

Šiuo metu Vilniuje privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose veikia trys „Statyk ir važiuok“ aikštelės, kuriose vairuotojai gali palikti savo automobilį ir kelionę tęsti viešuoju transportu. Jos įrengtos Ukmergės g. 246 (šalia PC „Senukai“), Sėlių g. 62 (Žvėryne) ir V. Gerulaičio g. 1 (priešais verslo centrą „Technopolis“). „Statyk ir važiuok“ bilietai parduodami pačiose automobilių stovėjimo aikštelėse kiekvieną dieną nuo 5 iki 23 valandos arba juos galima patogiai įsigyti naudojantis mobiliąja programėle m.Ticket.

Užsienio šalyse jau populiarių, o Vilniuje pernai pristatytų „Statyk ir važiuok“ („Park & Ride“) aikštelių tikslas yra paskatinti vairuotojus pakeisti savo įpročius – į miesto centrinę dalį nevažiuoti asmeniniu automobiliu, o rinktis viešąjį transportą, taip mažinant užterštumą bei stovėjimo vietų apkrovimą.

Taip pat naudodamiesi šiomis aikštelėmis vairuotojai gali sutaupyti – ypač pakeitus kainą į 50 euro centų kainuojantį „Statyk ir važiuok“ bilietą, kuris suteikia teisę visą dieną palikti automobilį saugiai stovėti aikštelėje ir neribotą kiekį kartų važiuoti Vilniaus viešuoju transportu iki tos pačios dienos pabaigos. Remiantis SĮ „Susisiekimo paslaugos“ specialistų atliktais skaičiavimais, vairuotojas, kuris šiuo metu stato savo automobilį centrinėje miesto dalyje, naudodamasis „Statyk ir važiuok“ aikštelėmis, kas mėnesį sutaupytų maždaug 60 eurų. Automobilio stovėjimo vietinės rinkliavos zonoje kaina apskaičiuota įvertinus, kiek automobilių statoma geltonojoje ir žaliojoje rinkliavų zonoje, kai vienas automobilis stovi 7 val. ir daugiau, o už stovėjimą sumokėta mėnesio rinkliava.

„4 automobiliuose Vilniuje vidutiniškai važiuoja vos 5 asmenys, t. y. bene kiekvienas šeimos narys keliauja nuosavu automobiliu. Siekiame mažinti individualių transporto priemonių srautus į centro prieigas ir paskatinti vairuotojus savo kelionėms dažniau rinktis sveikesnes ir pigesnes susisiekimo priemones, kurios prisideda prie darnesnio judumo užtikrinimo Vilniuje. Pernai rudenį prasidėjo rekordinis viešojo transporto atnaujinimas, o iš viso iki šių metų pabaigos Vilniaus gatvėmis važiuos 250 naujų autobusų ir 41 naujas troleibusas, kuriais vilniečiai greičiau ir komfortiškiau pasieks sostinės centrą. Tikimės, kad jog tai bus papildoma paskata vairuotojams keisti susisiekimo mieste įpročius, o taip pat išbandyti ir „Statyk ir važiuok“ aikšteles kaip alternatyvą savo kelionėms“, – sako V. Meškauskas.

Vilniaus miesto savivaldybės informacija

Sauliaus Žiūros nuotrauka