Keleivių vežimo lapai – nereikalinga našta vežėjams

spalio 24 07:45 2012 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

2003-iųjų pavasarį priimtas Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso 18-ojo straipsnio pakeitimas, remiantis kuriuo užsakomaisiais reisais keleivius vežančios įmonės privalėjo pildyti Keleivių vežimo lapus. Tuo pačiu nustatyta jų apsaugos, platinimo, įsigijimo, naudojimo ir sunaikinimo tvarka.

„Keleivių vežimo lapai atsirado siekiant sustiprinti užsakomaisiais reisais vežančių keleivių vežėjų kontrolę bei sutramdyti neteisėta veikla besiverčiančius vežėjus, kurie, neturėdami leidimų ir prisidengdami užsakomųjų reisų sąvoka, prie autobusų stočių renka ir veža keleivius. Siekiant nustatyti, ar užsakomuoju reisu vežamos iš anksto sudarytos keleivių grupės, keleivių vežimo lapuose buvo privaloma surašyti keleivių pavardes“, – aiškina asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus vadovas Jevgenijus Stolovickis.

Tačiau 2010-ųjų rugsėjį susisiekimo ministro įsakymu reikalavimas pildant Keleivių vežimo lapus surašyti keleivių pavardes buvo panaikintas. „Nors Keleivių vežimo lapas išliko, savo pradinę reikšmę jis prarado. Šiuo metu dokumentas neatlieka jokios funkcijos. Darbą, atliekamą pildant, saugant bei apskaitant šiuos lapus galima pavadinti „darbu vardan darbo“. Jis neturi jokios prasmės“, – sako bendrovės „Kautra“ Rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.

Pastaruoju metu užsakomaisiais reisais vežančių įmonių atstovai ėmė skųstis, jog jiems pritrūko Keleivių vežimo lapų. „Popierius, ant kurio spausdintas dokumentas, Lietuvoje nebegaminamas. Valstybinės kelių transporto inspekcijos atstovai su Duomenų apsaugos tarnyba privalėjo suderinti klausimą dėl naujo popieriaus, ant kurio būtų galima spausdinti Keleivių vežimo lapus, parinkimo. Procedūra užtruko, senojo pavyzdžio dokumentai baigėsi, todėl įmonės, vežančios keleivius užsakomaisiais maršrutais, šių lapų pritrūko“, – aiškina J. Stolovickis.

Neturėdami Keleivių vežimo lapų, vežėjai negali vykdyti savo tiesioginių funkcijų – vežti keleivių užsakomaisiais reisais. „Manytume, kad procedūros parenkant naujos rūšies popierių dokumentams spausdinti vykdytos be reikalo – Keleivių vežimo lapas visai nereikalingas, nors jo gamybai, technologinei apsaugai, platinimui, įsigijimui ir naudojimui keliami aukšti reikalavimai, kurie didina vežėjo išlaidas“, – aiškina J. Stolovickis.

Vieningai konstatavę, kad šis dokumentas nebeatlieka funkcijų, kurioms atlikti buvo skirtas, užsakomaisiais reisais vežantys keleivių vežėjai nusprendė inicijuoti Kelių transporto kodekso 18 straipsnio 4 dalies pakeitimą.

„Manome, kad iš Kelių transporto kodekso derėtų išbraukti Keleivių vežimo lapų sąvoką ir jiems numatytas funkcijas. Tai supaprastintų užsakomaisiais reisais vežančių keleivių vežėjų darbą bei sumažintų jų išlaidas“, – sako J. Stolovickis.

Asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyrius rengia Kelių transporto kodekso 18 straipsnio 4 dalies pakeitimo projektą bei ketina jį siųsti Susisiekimo ministerijai. Keleivių vežėjai viliasi, jog projektui bus pritarta ir keleivių vežimo lapų vežant užsakomaisiais reisais pildyti visai nebereikės.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.