Keleivių vežėjai renkasi modernias informavimo sistemas

by admin | 19 lapkričio, 2013 2:25 pm

Iš tolo šviečiančios autobusų švieslentės – modernus ir patogus būdas informuoti keleivius. Lietuvoje, kur tamsus paros metas trunka ilgai, iš tolo matoma informacija itin aktuali.

Elektroninės švieslentės jau tapo įprastos ant didžiųjų miestų autobusų. Tarpmiesčio maršrutais važinėjančiose transporto priemonėse jas kol kas ryžtasi montuoti vos vienas kitas vežėjas. Apie tai, kuo jos gali būti naudingos ne tik keleiviams, bet ir vežėjams, kalbamės su „Hansab“ Pardavimų projektų vadovu Albertu Ulicku.

– Šiek tiek pristatykite „Hansab“ – kokius gaminius siūlote keleivių vežėjams?

– „Hansab“ – tai kompanija, kuri siūlo inovatyvius gaminius įvairiems verslo sektoriams. Tai – ir finansinės mokėjimo sistemos, ir vaizdo stebėjimo, apsaugos sistemos, ir grynųjų pinigų apdorojimo technika, ir automobilių statymo sistemos ir dar daug daug kitų. Kitaip tariant, siūlome įmonėms sprendimus, kurie padeda dirbti efektyviau bei pelningiau.

Viena iš sričių, kuriose dirbame – transporto sektorius bei keleivių informavimo sistemos. Manau, daugelis sutiktų – šiuolaikinis keleivinis transportas jau sunkiai įsivaizduojamas be modernių keleivių informavimo sistemų.

– Kokie šalies vežėjai jau pasirinko jūsų siūlomas informavimo sistemas?

– Pirmiausia švieslentes įrengėme Kaune įsikūrusios bendrovės „Kautra“ autobusuose. Antroji keleivinio transporto įmonė, kuri pasirinko modernų keleivių informavimo būdą – Jonavos autobusų parkas. Išorinės informavimo sistemos sumontuotos dviejuose naujai įsigytuose Jonavos autobusuose.


Pirmasis žingsnis – įdiegti išorines keleivių informavimo sistemas. Maršrutų švieslentės yra tiek ant autobusų priekio, tiek ir ant šono. Keleivis, esantis lauke ir laukiantis autobuso jau iš tolo puikiai mato tiek maršruto numerį, tiek maršruto pavadinimą ar kryptį. Net esant tamsiam paros metui ir lyjant ar sningant keleivis nesupainios jam reikiamo autobuso su kitu.

Kitas kokybinis žingsnis – pasirūpinti transporto priemonės viduje esančių keleivių informavimu. Viduje pateikiama informacija gali būti įvairi – autobuso maršrutas, stotelės, prie kurių privažiuojama, garsiniai pranešimai, laikas. Viduje taip pat gali būti montuojami skaitmeniniai interaktyvūs ekranai ir pan.

– Ar, diegdami informacines švieslentes, atstovaujate kuriam nors Europos gamintojui?

– Lietuvos autobusuose įdiegėme Didžiosios Britanijos gamintojo „Hanover Displays“ švieslentes. Jos šiuo metu – vienos iš profesionaliausių ir moderniausių keleivių informavimo sprendimų pasaulyje.

Ši sistema patogi tuo, kad veikia be elektroninio bilieto įrangos. Taigi jau dabar visi miestai be išimties gali turėti keleivių informavimo sistemas su išorinėmis autobuso švieslentėmis, skirtomis lauke esantiems keleiviams, ir vidinėmis švieslentėmis, ekranais ir garsiniais stotelių pavadinimų pranešimais transporto priemonės viduje esantiems keleiviams. Beje, „Hanover displays“ bus sumontuota „Castrosue“ autobusuose, kuriuos Lietuvos vežėjai gaus remiantis Klimato kaitos programa, už Lietuvos Ispanijai parduotus taršos leidimus.

Modernios „Hanover Display“ sistemos – tiek vidinės, tiek išorinės – bus visuose iš Ispanijos atkeliausiančiuose autobusuose, kuriuos gaus Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės, Telšių, Ukmergės ir Elektrėnų vežėjai.

– Kokiu principu veikia „Hanover Display“ švieslentės?

– Tai – viena iš moderniausių keleivių informavimo sistemų, savarankiškai veikiančių be elektroninio bilieto sistemos.

Išorines autobuso švieslentes valdo valdiklis, į kurio atmintį suvedami visi galimi maršrutų numeriai ir pavadinimai. Vairuotojui belieka tik pasirinkti norimą maršrutą patogioje vietoje sumontuotame valdiklyje ir švieslentės akimirksniu pradės rodyti maršruto pavadinimą, kryptį ir jei reikia numerį.

Vidinę autobuso keleivių informavimo sistemą valdo specialus kompiuteris. Autobuse montuojamas borto kompiuteris bei GPS antena, kuri nustato autobuso buvimo vietą. Autobusui artėjant prie stotelės, kompiuteris fiksuoja jo buvimo vietą, lygina su stotelės koordinatėmis ir siunčia žinutes į vidinę švieslentę, ekraną ir paleidžia balso (garsinį) pranešimą. Kitaip tariant, tai – autonomiška ir nepriklausoma sistema, suteikianti galimybę teikti informaciją keleiviams paprasčiausiu būdu, nenaudojant papildomų serverių ar sudėtingos programinės įrangos.

Švieslentės, kurios sumontuotos tiek autobusų priekyje, tiek ir šonuose, informuoja keleivius apie maršruto numerį, jo pavadinimą. Be to, jos atlieka ne tik informavimo funkciją – autobusai atrodo moderniau, geriau matomi tamsiu paros metu. Šis sprendimas ne tik patogus keleiviams – jis padeda taupyti vairuotojų laiką; jiems nereikia keisti kartoninių ar metalinių maršruto lentelių, maršrutas, stotelės greitai ir patogiai programuojami transporto priemonės kompiuteryje. Manau, kad „Hanover displays“ švieslentės puikiai tinka vežėjams, kurie nori teikti keleiviams aukščiausio lygio paslaugas.

„Hanover Display“ sistemoms suteikiama dešimties metų garantija. Taigi galima teigti, jos jos tarnauja ilgiau negu pats autobusas.

– Tačiau tai, ko gero, nepigus sprendimas?

– Manau, sprendimas investuoti į modernias keleivių informavimo sistemas yra daugiau psichologinis nei finansinis. Jei vežėjas sumoka už autobusą šimtus tūkstančių litų, keletas tūkstančių švieslentėms diegti – tik lašas jūroje.

Be abejo, nebūtina diegti švieslentes išsyk visose autobusų parkų transporto priemonėse – toks sprendimas vežėjui išties kainuotų brangiai. Tačiau jei jos bus montuojamos etapais bei visuose naujai įsigyjamuose autobusuose, per keletą metų beveik nepastebimai atsiras visose parkų turimose transporto priemonėse. Diegiant švieslentes laipsniškai, investicijos šiai sričiai tikrai nebus pernelyg didelės.

Tiesiog vežėjams derėtų apsispręsti ir jau dabar pradėti kryptingai diegti modernius sprendimus. Kaip žinia, investicijos į keleivių patogumą visada atsiperka su kaupu.

– Dėkoju už pokalbį.

Kalbėjosi Lina Jakubauskienė

Autorės Ir Hansab nuotraukos

Source URL: http://ebus.lt/keleivi-vejai-renkasi-modernias-informavimo-sistemas/