by Lina | 10 spalio, 2018 5:56 am
Spalio 9-ąją Trakų „Trasalio“ konferencijų salėje rinkosi šalies keleivinio transporto vadovai. Susirinkime dalyvavo ir „Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas, generalinis sekretorius Mečislovas Atroškevičius, kiti asociacijos atstovai.
Grąžintas Keleivinio transporto skyrius
M. Atroškevičius pripažino, kad pastaruoju metu keleivinio transporto problemoms asociacija skyrė per mažai dėmesio, būta įvairių nesklandumų. „Dėl to grąžinome Keleivinio transporto skyrių, vėl yra vadovas keleiviniam transportui. Suprantu, kad tai padaryti reikėjo anksčiau, tačiau tikimės, jog šis sprendimas padės grąžinti keleivinio transporto darbus į aukštesnį lygį, kurio reikia vežėjams. Siekiame būti aktyvūs, tinkamai reaguoti į vežėjų lūkesčius, ministerijų priimamus sprendimus. Tikiuosi, kad keleivininkai jau netrukus pajus pokytį“, – sakė generalinis sekretorius.
Pasak jo, asociacijos tikslas – tarnauti visų vežėjų bendruomenei, tiek dirbančių krovininio, tiek ir keleivinio transporto srityje. Visi vežėjai turi operatyviai gauti tinkamą informaciją, turi būti laiku reaguojama į įvairių valdžios institucijų sprendimus.
M. Atroškevičius taip pat kalbėjo apie krizę „Linavoje“, apie tai, kokias mato problemas asociacijoje ir kaip žada jas spręsti. „Mano manymu, asociacijoje nėra valdžių atskyrimo principo. Sekretoriatas ne visada gali užsiimti tiesioginiais darbais, darbuotojai privalo rašyti prezidiumo posėdžių protokolus. Patys sau prisidarome darbų ir iš šio rato negalime ištrūkti. Tai pradėjo kenkti asociacijai kaip rimtai organizacijai“, – teigia M. Atroškevičius.
Jo teigimu, pagrindinis tikslas – kad asociacijoje nebemažėtų narių. „Dabartinė situacija – tai dugnas, nuo kurio turėtume atsispirti. Turime rasti naujus argumentus, dėl ko asociacijoje būti naudinga. Turime vykdyti ekonominius projektus, taip pat – lobistinę veiklą“.
Generalinis sekretorius sako, kad artimiausiu metu žmonės, dirbantys keleivinio transporto labui, bus mažiau apkrauti papildomais darbais, aktyviau spręs keleivinio transporto problemas. „Prašome daugiau iniciatyvos iš keleivininkų, kad jie pateiktų savo problemas, rašytų savo norus. Ateityje asociacija turėtų grįžti į tą patį tašką kaip kažkada, kai sprendė keleivininkų klausimus ne tik Lietuvoje, bet ir tarptautiniu mastu“, – kalbėjo M. Atroškevičius.
Jis teigia sieksiantis, kad LR Seime Ekonomikos komitete atsirastų Transporto pakomitetis, kadangi kol kas transporto problemos tinkamai nesprendžiamos.
M. Atroškevičius pristatė ir Kongresui numatomus teikti įstatų pakeitimus.
Draudimo bendrovės kūrimo peripetijos
Kuriamos „Linavos“ draudimo bendrovės situaciją pristatė vadovas Saulius Peleckas. „Norėčiau pabrėžti, kad „Linava“ šiuo atveju neblefuoja, draudimo bendrovė tikrai bus. Draudikai nuolat kelia draudimo polisų kainas, tačiau pastaruoju metu jos jau nustojo didėti. Taigi tikslas, kad būtų daugiau tvarkos draudimo rinkoje, jau pradėtas įgyvendinti. Žadame teikti kokybiškas paslaugas vežėjams“, – sakė S. Peleckas.
Jo teigimu, draudimo įkainiai keleivininkams tebeauga drastiškai. Kai kurioms įmonėms jie padidėjo du kartus, nors tam nėra jokių kitų argumentų, išskyrus tai, kad keleivininkai iki šiol už transporto priemonių draudimą mokėjo mažiau.
„Per metus mūsų vežėjai sumoka draudimo bendrovėms 140 mln. eurų. Tikimės, kad, įkūrus bendrovę, pavyks sutaupyti“, – sako S. Peleckas.
Apie problemas „Linavoje“
Apie susiklosčiusią situaciją „Linavoje“ kalbėjo Revizijos komisijos atstovė Alicija Monkevič. Pasak jos, daug kas daroma pažeidžiant įstatymus, prezidiumas priima neteisėtus sprednimus.
E. Mikėno teigimu, situacija asociacijoje tampa nevaldoma. „Prezidentas nustumiamas į šoną, neaišku, ar skaidrai kuriama draudimo bendrovė. Vyksta chaosas“, – įvardijo prezidentas.
Tačiau asociacijos atstovai apie „Linavoje“ vykstančius procesus kalbėjo labai aptakiai. „Iki šiol nežinome, kas iš tiesų vyksta asociacijoje. Nežinome priežasčių, visi kaltina vieni kitus. Susirenkame pasikalbėti, tačiau bendrų sprendimų jau nerandame“, – sako bendrovės TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius.
Bendrovės „Jonavos autobusai“ direktorius Otaras Urbanas piktinosi nuolat gaunamais elektroniniais laiškais apie „Linavą“. „Kaip įmonių duomenys patenka neaiškiems asmenims? Ar mes neturime kito darbo, kaip tik skaityti kažkieno rašomas nesąmones? Sostų karai „Linavoje“ mums jau nusibodo. Visa tai atrodo kaip pigus cirkas“.
M. Atroškevičius sakė nežinantis, kaip adresai patenka laiškų rašytojams, tačiau pabrėžė, kad asociacijos narių duomenys yra viešai prieinami „Linavos“ tinklapyje.
Pasigirdo kaltinimų dėl laiku nepateikiamos informacijos apie situaciją asociacijoje ir viceprezidentui Rimantui Martinavičiui. „Nenorėčiau teisintis ir atsiskaitinėti nepadaręs nieko blogo. Visada kėliau ranką tik įsitikinęs, kad priimami sprendimai yra skaidrūs. Apgailestauju dėl nesusikalbėjimo „Linavoje“. Esu iš tų, kurie ėjo kartu su prezidentu už skaidrumą asociacijoje, tikėjausi drauge nuveikti didelius darbus. Dabar tie prezidiumo nariai, kurie kartu su prezidentu kalbėjo apie skaidrumo idėjas, atsidūrė kitoje barikadų pusėje. Šiuo metu vykstančiame teisiniame procese bus atskleista viskas, kas šiuo metu vyksta. Prezidentas pridarė klaidų, su kuriomis negalėjau taikstytis. Ateityje visos pozicijos bus aiškios. Noriu patikinti vežėjus – procesai yra suvaldomi, nors situacija ir yra sudėtinga. Šie konfliktai nėra blogis, tik turime būti kantrūs ir sulaukti rezultatų“, – teigia R. Martinavičius.
Keleivininkų reikalai
Po netrumpai trukusio santykių aiškinimosi keleivininkai pradėjo spręsti savo klausimus. Vienas iš jų – bendradarbiavimas su Lietuvos savivaldybių komunalinių įmonių asociacija. Spalio 10 d. ši asociacija pakvietė keleivininkus į tarybos posėdį. Išrinkti nariai, kurie sutiko dalyvauti pirmajame susitikime.
Pasak „Linavos“ pasamdyto teisininko Dainiaus Kenstavičiaus, abiejų asociacijų problemos yra panašios, bendradarbiavimas galimas, ypač – sprendžiant vidaus sandorių klausimus.
Marijampolės autobusų parko direktorė Dalytė Venčkauskienė pasiūlė teisininkui parengti įmonėms tvarką dėl Duomenų apsaugos įstatymo įgyvendinimo, kadangi kiekvienai įmonei atskirai tai padaryti brangu. „Taip pat būtų gerai turėti ir išaiškinimą dėl Viešųjų pirkimų tvarkos. Kiekvienas samdome savo teisininkus, o turėdami tam tikrus rėmus, galėtume naudotis visi“, – sakė D. Venčkauskienė.
R. Martinavičius pristatė numatomas keleivinio transporto veiklos kryptis, strategiją ir uždavinius. „Turime formuoti tokias pozicijas, kurios padėtų mūsų versle. Šiuo metu labai aktualūs vidaus sandoriai, kol neaiškus sprendimas dėl ekologiškų autobusų aprašo patvirtinimo. Apie tai daug kalbėta, bet sušvelninti nuostatų nepavyko. Keleivininkai vis dar laužo autobusus važiuodami žvyrkeliais. Visas šias problemas reikia spręsti“.
Keleivinio transporto skyriaus vadovas J. Stolovickis pasiūlė vežėjams dirbti, bendradarbiauti su „Linava“, pažadėjo stengtis įvykdyti visas užduotis, kurias suformuluos vežėjai.
„Teikiame informaciją dėl teisės aktų, jų projektų. Formuojame poziciją, bendradarbiaujame su Susisiekimo ministerija. Konsultuojame vežėjus, pildome Vežėjų žinyną. Kartu su Mokymo centru organizuojame seminarus, rengiame keliones. Nenoriu siūlyti lozungų, esu konkretus žmogus. Noriu, kad vežėjai konkrečiai suformuotų kryptis, kuriomis turėtume eiti“, – sakė J. Stolovickis.
Bendrovės „Svirka“ vadovas Vytautas Bulka priminė apie žalą, kurią daro į rinką ateinantys „laukiniai“ vežėjai. „Jiems negalioja Lietuvos teisės aktai, jų vairuotojai dirba be 95 kodo, transporto priemonės – nepraėjusios techninės apžiūros. Mes, asociacijos nariai, esame nuolat tikrinami ir baudžiami. O vietoj mūsų atėję vežėjai veža kaip nori. Reikalavimai yra nevienodi. Manau, turėtume nedelsdami spręsti šią problemą“.
J. Stolovickis paprašė vežėjų pateikti daugiau informacijos apie vežėjus, kurie dirba nepaisydami taisyklių ir pažadėjo kreiptis į Lietuvos transporto saugos administraciją, kuri privalo vykdyti valstybės kontrolę.
A. Indrašius piktinosi dėl to, kad per retai renkasi Keleivinio transporto taryba. „Turime nuolat laikyti ranką ant pulso, žinoti, kas dedasi. Turime daugybę problemų, tačiau renkamės pernelyg retai. Trūksta iniciatyvos, tik kalbama, bet nieko nedaroma“.
Keleivių vežėjai prisiminė ir jų veiklai kenkiančius nelegalius vežėjus, atsirandančias vis naujus pavojingus reiškinius keleivinio transporto rinkoje. Vieningai nuspręsta, kad vežėjams trūksta vienybės, klausimai nesprendžiami laiku. Trūksta sisteminio mąstymo bei veikimo. Sprendimai, ką reikėtų daryti, kad situacija keistųsi, taip ir nebuvo priimti.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka
Source URL: http://ebus.lt/keleivininku-susirinkime-apie-pokycius-linavoje-ir-svarbiausias-problemas/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.