Keleivinio transporto problemoms – Ministro Pirmininko dėmesys

kovo 20 04:55 2017 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai

Kovo 17-ąją asociacijos viceprezidentas, Keleivinio transporto tarybos pirmininkas Rimantas Martinavičius kartu su kitais asociacijos „Linava“ vadovais susitiko su ministru pirmininku Sauliumi Skverneliu, pristatė jam aktualiausias keleivinio transporto problemas.

Pasak R. Martinavičiaus, susidarė įspūdis, jog ministrą pirmininką sudomino jam išsakytos problemos. „Saulius Skvernelis stengėsi mus išklausyti bei įsigilinti į visus mūsų pristatytus klausimus.Ne visos problemos jam buvo žinomos, tačiau visas jas jis pažadėjo išsiaiškinti ir į mūsų pateiktus klausimus atsakyti”, – sako R. Martinavičius.

S, Skverneliui pristatyti svarbiausios problemos, su kuriomis pastaruoju metu susiduria šalies keleivinis transportas. Tai – ir Kelių transporto kodekso pakeitimo projektas, ir ES lėšų panaudojimo viešojo transporto atnaujinimui projektų finansavimo sąlygų aprašai.

„Išdėstėme ministrui pirmininkui krovininio ir keleivinio transporto įtaką šalies BVP. Pateikėme diagramas, demonstruojančias, kokį indėlį įneša kelių transportas ir kokį – geležinkelių. Toks pokalbis buvo būtinas, tikimės iš šalies valdžios sulaukti supratimo”, – aiškina R. Martinavičius.

Pastaruoju metu keleivių vežėjams daugiausia nerimo kelia ES fondų investicijų panaudojimo vietinio susisiekimo viešojo transporto priemonių parkams atnaujinti projektų finansavimo sąlygų aprašai. Šiuo metu beveik visos šalies savivaldybės su savo kontroliuojamomis keleivinio transporto įmonėmis turi pasirašiusiios tiesiogines viešųjų paslaugų teikimo sutartis. Tokia galimybė numatyta ES Reglamente 1370/2007.

2016 m. gruodžio mėnesį susisiekimo ministro patvirtintuose 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų panaudojimo aprašuose numatyta, kad pareiškėjų (savivaldybių) partneriais gali būti tik vežėjai, su kuriais savivaldybės sudarė viešųjų paslaugų sutartis konkurso būdu. Tuo metu, kai vežėjai sudarinėjo sutartis su savivaldybėmis, tokio reikalavimo nebuvo. Susiklosčius tokiai situacija, beveik visi autobusų parkai negali tikėtis ES lėšų, kad galėtų įsigyti naujų, modernių, ekologiškų transporto priemonių.

„Tikimės, kad drauge su valdžios atstovais pavyks išspręsti šią problemą. Juolab kad Lietuvos keleivinio transporto priemonių parkas – vienas seniausių Europoje. Naujų autobusų bei troleibusų labai reikia tiek įmonėms, tiek viešojo transporto keleiviams”, – teigia R.Martinavičius.

 

Lina Jakubauskienė