Keleivinio transporto tarybos nariai svarstė aktualiausias problemas

by admin | 18 rugsėjo, 2014 6:27 am

Rugsėjo 17-ąją į asociaciją „Linava“ susirinkę Keleivinio transporto tarybos nariai aptarė pastaruoju metu susiklosčiusią situaciją „Linavoje“, taip pat keleiviniam transportui aktualius klausimus.

Posėdis prasidėjo šventiškai – asociacijos vadovai bei sekcijos nariai pasveikino neseniai jubiliejus atšventusius Keleivinio transporto skyriaus vadovą Jevgenijų Stolovickį ir Marijampolės autobusų parko direktorę Dalytę Venčkauskienę.

„Linkiu ir toliau būti tokiems aktyviems dirbant nelengvą, tačiau visuomenei labai reikalingą darbą“, – sakė asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Problemos asociacijoje

Jis taip pat supažindino susirinkusiuosius su pastaruoju metu susiklosčiusia situacija „Linavoje“. „Susiduriame su didžiuliais iššūkiais. Trečdaliu sumažėjo parduodamų TIR knygelių kiekis, taigi sumažėjo ir asociacijos pajamos. Tenka veržtis diržus ir ieškoti būdų taupyti. Be abejo, tai – nepopuliarūs sprendimai, tačiau jie – būtini. Turime drauge galvoti apie būdus, kaip švelninti pablogėjusių santykių su Rusija pasekmes. Tik dirbdami kartu pasieksime teigiamų rezultatų“, – sakė A. Kondrusevičius.

Pasak asociacijos viceprezidento, Tauragės autobusų parko vadovo Rimanto Martinavičiaus, pastaruoju metu prezidiumo nariai priėmė daug teisingų sprendimų situacijai gerinti. „Linavai“ reikia vežėjų. Todėl privalome darbuotis jų labui“, – sakė R. Martinavičius.

Dėl galimos ES paramos

Asociacijos viceprezidentas taip pat pristatė kol kas dar nepatvirtintą ir preliminarią Europos Sąjungos fondų paramą naujiems ekologiškiems autobusams įsigyti.

„Kol kas svarstoma, kiek lėšų bus skiriama naujiems autobusams pirkti 2014-2020 metais. Džiugu tai, kad paramą šįkart žadama skirti ne tik didiesiems miestams – į ją galės pretenduoti ir mažesnieji, tačiau tie, kuriuose daugiau nei 25 tūkst. gyventojų. Kol kas dar neaišku, kokie bus autobusų paskirstymo kriterijai, kokios viešųjų pirkimų procedūros, neaiški ir suma, kuri bus skirta ekologiškoms transporto priemonėms pirkti. Tačiau tikimasi, jog ji bus didesnė nei 2007-2013-ųjų laikotarpiu“, – kalbėjo R. Martinavičius.

Pasak J. Stolovickio, jau dabar aišku, jog autobusai bus skiriami tik toms įmonėms, kurios turi pasirašiusios sutartis dėl viešųjų paslaugų teikimo ir yra kontroliuojamos savivaldybių.

„Negalime turėti iliuzijų, kad pinigai bus skirti tegu ir aukščiausių ekologinių standartų dyzeliniams autobusams pirkti. Paramą žadama skirti elektriniams, hibridiniams ar vandeniliniams autobusams. Dar neaišku, ar vežėjai galės įsigyti suspaustas gamtines dujas naudojančių transporto priemonių“, – sakė J. Stolovickis.

Taip pat numatytos investicijos susisiekimo infrastruktūrai, neįgaliųjų problemoms spręsti.

Nacionalinė susisiekimo plėtros programa – be keleivinio transporto

Keleivinio transporto tarybos nariai kalbėjo apie tvirtinti pateiktą Nacionalinę susisiekimo plėtros 2014-2022 metų programą.

„Turėtume atkreipti dėmesį, jog šioje programoje vos keletas sakinių skiriama keleiviniam transportui. Manau, turėtume pateikti pasiūlymus, kokios keleiviniam transportui svarbios tezės turėtų būti įtrauktos į šią programą“, – sakė Šiaulių bendrovės „Busturas“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas.

Jo teigimu, derėtų įtvirtinti nuostatą, jog lėšos atsiskaityti už lengvatomis besinaudojančių keleivių vežimą turėtų būti numatytos ne savivaldybių, bet valstybės biudžete.

„Valstybės institucijos priima sprendimus dėl lengvatinio vienos ar kitos visuomenės grupės vežimo. Tas, kas nustato lengvatas, turėtų skirti ir pinigus už jas kompensuoti vežėjams“, – sakė T. Bielinskas. Pasak jo, savivaldybės šiam tikslui numatytas lėšas dažnai skiria kitoms reikmėms, su vežėjais laiku neatsiskaitoma.

Bendrovės „Busturas“ vadovas į programą taip pat siūlė įtraukti nuostatas dėl keleivinio transporto priemonių parkų atnaujinimo ekologiškesnėmis transporto priemonėmis, lėšų skyrimo gamybinėms patalpoms atnaujinti, dėl mokyklinių autobusų perdavimo vežėjams ir pan.

„Visi pasiūlymai yra aktualūs vežėjams. Akivaizdu, jog mieste viešojo transporto maršrutai neturi dubliuotis, o vežėjams privalo būti kompensuojama tiek už lengvatomis besinaudojančių keleivių vežimą, tiek ir už visuomenei būtinų maršrutų aptarnavimą. Savivaldybės turi spręsti – ar didinti bilietų tarifą, ar mokėti vežėjams dotacijas, ar mažinti maršrutų kiekį. Dėl savivaldybių lėšų trūkumo negali kentėti vežėjai“, – sakė Klaipėdos autobusų parko generalinė direktorė Jelizaveta Daugininkienė.

Jos teigimu, Klaipėdoje susiklosčiusi situacija yra palanki vežėjams – čia savivaldybė kasmet svarsto, kokios turi būti visų viešųjų paslaugų kainos. „Kasmet iki lapkričio mėnesio pateikiame savivaldybei apskaičiavimus, kokia bus keleivių vežimo savikaina ir koks bus lėšų poreikis. Savivaldybė moka vežėjams už nuvažiuotus kilometrus“, – aiškino J. Daugininkienė.

Kiti klausimai

Kad keleivinio transporto tarybos darbas nebūtų chaotiškas, kad būtų numatyta, kokias svarbiausias problemas derėtų spręsti, bendrovės „Jonavos autobusai“ direktorius pasiūlė sudaryti keleivinio transporto tarybos darbo planą. „Galėtume sutarti, kas už ką bus atsakingas, tuomet visi darytume tai, kas svarbiausia ir reikalingiausia vežėjams“, – siūlė E. Mulokas.

J. Stolovickis pristatė tarybos nariams ir Susisiekimo ministerijos rengiamas pataisas dėl tolimojo susisiekimo maršrutų liberalizavimo. „Žadama tolimojo susisiekimo maršrutams skelbti tarptautinius konkursus, sutartys su dabartiniais vežėjais nebus pratęsiamos automatiškai. Jei tokios pataisos būtų priimtos, Lietuvos keleivių vežėjų laukia nemažai iššūkių“, – kalbėjo J. Stolovickis.

Jis taip pat pristatė tarybos nariams būsimą kelionę į Lenkiją, į šioje šalyje esančias autobusų gamyklas. „Ketiname aplankyti „Volvo“, „Solaris“, MAN ir „AMZ Kutno“ gamyklas. Kelionė truktų keturias dienas ir būtų labai intensyvi“, – kalbėjo J. Stolovickis.

Keleivinio transporto tarybos nariai įsipareigojo pateikti siūlymus dėl Nacionalinės susisiekimo plėtros programos, taip pat apsvarstyti, kokias aktualiausias keleiviniam transportui problemas reikėtų nagrinėti tarybos posėdžiuose.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

Source URL: http://ebus.lt/keleivinio-transporto-tarybos-nariai-svarst-aktualiausias-problemas/