Keleivių vežėjai aptarė aktualiausias problemas ir lankėsi vandenilio kuro eksperimentinių tyrimų laboratorijoje

by Lina | 19 sausio, 2023 5:46 am

Asociacijai „Linava“ priklausantys vežėjai rinkosi į išplėstinį Keleivinio transporto tarybos posėdį. Renginyje dalyvavo asociacijos prezidentas Romas Austinskas, generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, Inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba, šiek tiek vėliau prisijungė ir susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.

R. Austinskas ir Z. Buivydas pakomentavo situaciją, susiklosčiusią asociacijoje „Linava“, kalbėjo apie nelengvą laikotarpį, kurį tenka išgyventi tiek keleivinio, tiek krovininio transporto įmonėms. A. Burba aptarė asociacijos planus ateičiai, pristatė pagrindines problemas, kurias artimiausiu metu spręs vežėjai, abi jos susijusios ir su keleiviniu transportu, tai vairuotojų paieška ir dekarbonizacija. Pasak jo, svarbiausias asociacijos uždavinys – vykdyti lobistinę veiklą, palaikyti savo narius sprendžiant aktualiausius klausimus.

Asociacijos viceprezidentas Rimantas Martinavičius pasidžiaugė, jog vežėjai po ilgai trukusios koronaviruso pandemijos gali susitikti gyvai, taip pat priminė, jog reikia rinkti naują Keleivinio transporto tarybą, dalis jai priklausančių vadovų jau nebedirba. Pasiūlyti devyni kandidatai: Rimantas Martinavičius, Vytautas Bulka, Arnoldas Gražys, Tomas Povilaitis, Vaidas Ramanauskas, Vaidas Seirackas, Teresa Butrimovič, Arvydas Štulas ir Vidmantas Šulčius. Už visus kandidatus susirinkusieji balsavo vienbalsiai.

Pagerbtas iš pareigų pasitraukęs ilgametis Ukmergės autobusų parko direktorius Alfonsas Prabišas, jam įteiktos atminimo dovanėlės, tuo pačiu asociacijos regalijos įteiktos naujajam įmonės vadovui Rimvydui Olšauskui.

Bendrovės „Busturas“ direktorius V. Seirackas kalbėjo apie tolimojo susisiekimo autobusais reformą, pristatė klausimus, kurie kelia daugiausia nerimo keleivių vežėjams. Vėliau jie buvo išsakyti ir į susirinkimą atvykusiam viceministrui M. Tarnauskui.

Viceministras priminė artimiausiu metu įsigaliosiančius ekologinius reikalavimus transportui, pristatė paramą, kuri numatyta keleivių vežėjams „žalioms“ transporto priemonėms įsigyti bei alternatyvių degalų infrastruktūrai diegti.

Jis priminė, kodėl buvo pradėta tolimojo susisiekimo autobusais reforma, aptarė svarbiausius jos įgyvendinimo etapus. „Siekiame, kad būtų priimtas maksimaliai teisingas sprendimas visiems vežėjams – tiek dirbantiems rinkoje dabar, tiek ir vešiantiems keleivius ateityje. Nenorime sugriauti to, kas gerai veikia, suprantame, kad verslas dar neatsigavęs po Covid-19 pandemijos, norisi išsaugoti tai, kas sukurta, tačiau įvesti tam tikrus parametrus, kad paslauga būtų naudinga paslaugos gavėjams“, – sakė M. Tarnauskas.

Keleivių vežėjai kalbėjo apie tai, kad tolimojo susiekimo autobusais rinka nėra tokia pelninga, kokią turbūt įsivaizduoja tiek valdininkai, tiek šioje rinkoje nedirbantys vežėjai. „Keleivių vežėjai patyrė didžiulių nuostolių per koronaviruso pandemiją, tačiau vis tiek vežė keleivius, nors žadėtosios paramos taip ir nesulaukė. Tai ne vienam transporto įmonės vadovui kainavo postą. Svarbiausias mūsų tikslas buvo išsaugoti rinką, kad keleiviai nepersėstų į nuosavus automobilius. Įmonės jau dabar atsisako turėtų maršrutų, kyla baimių, kad keleiviai nebeturės kuo važiuoti“, – pabrėžė R. Martinavičius.

M. Tarnauskas žadėjo, kad esamas maršrutų tinklas bus išsaugotas, tačiau į klausimą, ar tinklas bus toks, koks buvo iki keleivių vežėjams atsisakant turėtų maršrutų ar dabartinis, atsakyti negalėjo.

V. Seirackas išreiškė nerimą, kad keleivių vežėjams gali tekti atsisakyti ir daugiau maršrutų, kurie taps nuostolingi liberalizavus rinką: „Net ir nenuostolingi maršrutai taps nuostolingi, jei tuo pačiu metu tais pačiais maršrutais keleivius veš keletas įmonių. Keleivių nuo to nepadaugės, tiesiog maršrutai generuos nuostolius“.

M. Tarnauskas pabrėžė, jog Susisiekimo ministerija nenori sukurti laukinio kapitalizmo sąlygų, tačiau kaip to bus galima išvengti, kol kas pasakyti negalėjo, nors reformos įsigaliojimo data nenumaldomai artėja.

Apie tai, kad keleivių vežėjai palikti nežinomybėje, kalbėjo Klaipėdos autobusų parko vadovas V. Ramanauskas. Pasak jo, keleivių vežėjai turi prisiimti daugybę rizikų, nors kol kas likę labai daug neaiškumų dėl būsimos reformos. „Svarbiausias klausimas – kaip išsaugoti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutuose, kaip juos vežti. Šiuo metu jau atsisakėme 40 proc. turėtų maršrutų, nes jie tapo nuostolingi. Daug metų vežėme keleivius patirdami nuostolį, bandydami išlaikyti turėtus maršrutus, tačiau galų gale jų teko atsisakyti. Mes labai ilgai palikti nežinomybėje – nuo pažadų kompensuoti už važiavimą per Covid-19 pandemiją, iki būtinų reikalavimų transporto priemonėms ir pan. Nežinome, kokius autobusus pirkti kaip ekologiškus, į ką investuoti, kad po kelerių metų nebūtum atleistas už priimtus sprendimus“, – kalbėjo V. Ramanauskas.

Keleivių vežėjams kilo klausimų ir dėl būsimo autobusų stočių statuso, dėl maršruto pradžios oro uostose ir pan. „Iki kovo 31-osios, kai bus nutrauktos sutartys su dabartiniais vežėjais, liko vos daugiau nei du mėnesiai, o mes vis dar esame nežinomybėje, nežinome kriterijų, pagal kuriuos bus parenkami vežėjai. Autobusų stočių statusas – vienas skaudžiausių klausimų“, – sakė V. Seirackas.

M. Tarnauskas patikino, jog autobusų stočių niekas naikinti nesiruošia, jos liks pagrindinis objektas, kur prasideda ir baigiasi tolimojo susisiekimo maršrutai. Vis dėlto keleivių vežėjai pasigedo aiškių sprendimų, kaip bus išsaugotos autobusų stotys, kurios šiuo metu keleivių vežėjams yra nuostolingos.

Pasibaigus posėdžiui, keleivių vežėjai vyko į Pabradėje įsikūrusią „Vandenilio kaip kuro ar kuro priedo, ekologiškų kuro priedų ir kuro sistemų eksperimentinių tyrimų laboratoriją”, kur susitiko su „SG dujos“ generaliniudirektoriumi Virginijumi Korsaku, „SG dujos Auto“ vadovu Vidu Korsaku, mokslininku Saugirdu Pukalsku ir kitais laboratorijos darbuotojais. Plačiau apie susitikimą – tik eBus.lt

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

 

Endnotes:
  1. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/20230118_110459.jpg
  2. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/20230118_113136.jpg
  3. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/20230118_1315580.jpg
  4. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/20230118_152743.jpg
  5. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/20230118_100327.jpg
  6. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/20230118_100318.jpg
  7. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/20230118_110724.jpg
  8. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/20230118_110238.jpg

Source URL: http://ebus.lt/keleiviu-vezejai-aptare-aktualiausias-problemas-ir-lankesi-vandenilio-kuro-eksperimentiniu-tyrimu-laboratorijoje/