by Lina | 20 sausio, 2025 4:37 am
Kaip vyko šio kelio projektavimas? Kodėl parinktas būtent toks kelio modelis (atitinkamo pločio, atitinkamų eismo juostų skaičiumi ir t. t.)?
Rengiant ruožo nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto projektą, buvo atlikti visi reikalingi tyrimai bei analizės, be kurių šio kelio atnaujinimo projektas nebūtų kokybiškai parengtas ir patvirtintas visų su eismo saugumu susijusių institucijų: projektuojamuose ruožuose buvo atlikti projektinių sprendinių eismo srautų modeliavimai, jų metu atliktos eismo intensyvumo analizės, transporto srautų tyrimai, transporto srauto piko metu ir jų trukmės nustatymas bei kt. Taip pat, siekiant racionalaus ir nuoseklaus kelių infrastruktūros plėtros planavimo, nustatyti eismo srautai 20 metų laikotarpiui. Projektui taip pat atliktas ir kelių saugumo auditas.
Ruože nuo Molėtų iki Utenos vidutinis eismo intensyvumas yra beveik du kartus mažesnis, lyginant šio kelio atkarpą nuo Maišiagalos iki Molėtų, lyginant su jau anksčiau rekonstruota kelio atkarpa nuo Vilniaus iki Maišiagalos sankryžos – eismo intensyvumas yra mažesnis daugiau nei 3 kartus (Molėtai-Utena eismo intensyvumas siekia 4,5 tūkst. transporto priemonių per parą, o ruože nuo Maišiagalos sankryžos iki Molėtų – daugiau nei 7 tūkst. transporto priemonių per parą, anksčiau rekonstruotoje kelio atkarpoje nuo Vilniaus iki Nemenčinės–Maišiagalos sankryžos, kurioje šiuo metu įrengtos 2+2 kelio juostos, vidutinis eismo intensyvumas yra 15 tūkst. transporto priemonių per parą).
Atsižvelgiant į esamą ir prognozuojamą kelio intensyvumą, gautų tyrimų ir skirtingų analizių rezultatus, eismo saugos audito išvadas – kelio atkarpos nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto projektui buvo parinktas eismo saugos, ekonominiu ir technologiniu požiūriu tinkamiausias sprendimas – visus kelio ir kelio infrastruktūros sprendinius rengti esamos kelio juostos (žemės sklypo) ribose. Kapitaliai suremontavus kelio Vilnius–Utena ruožą nuo Molėtų iki Utenos, ši atkarpa turi dvi eismo juostas (po vieną į vieną pusę), važiuojamosios dalies plotis siekia 7 m, vienos eismo juostos plotis – 3,5 m, kraštinių saugos juostų plotis – 1 m, kelkraščiai – 1,5 m. Atnaujintas kelias nuo Molėtų iki Utenos atitinka visus magistralinių kelių II kategorijai keliamus reikalavimus, jo sprendiniai atitinka ir griežtus kelių saugumo audito reikalavimus.
Ar šalia važiuojamosios kelio dalies sumontuoti atitvarai užtikrina transporto priemonių sustojimą, jei transporto priemonei tektų priverstinai sustoti?
Techniniam šio kelio darbo projektui buvo atliktas kelių saugumo auditas, kurio metu šiame kelio ruože įvertinta eismo sauga. Rekonstravus kelią, eismo sauga ir važiavimo sąlygos pagerintos visiems eismo dalyviams. Pvz., ties autobusų sustojimais, siekiant maksimaliai užtikrinti pėsčiųjų saugumą, įrengti pėsčiųjų takai su asfalto danga. Taip pat, vertinant galimas laukinių gyvūnų migracijos rizikas eismo dalyviams, rekonstruotame kelyje įrengtos ir apsaugos sistemos nuo laukinių gyvūnų, dalyje kelio yra sumontuoti ir kelio atitvarai (ne visame ruože, tik dalyje, kurios ilgis iki 19 km). Taip pat šiame kelyje, vietose, kur kelio atitvarų nėra – išlaikytos ir nuvažiavimo nuo kelio vietos (nuovažos., jų skaičius siekia daugiau nei 100 vnt.), kuriose, reikalui esant (automobiliui sugedus, pasijutus blogai ar pan.) – transporto priemonių vairuotojai gali sustoti neapsunkinant eismo kitiems transporto priemonių vairuotojams. Ši kelio atitvarų praktika yra plačiai naudojama ir kitose Europos šalyse (Švedija, Lenkija, Norvegija ir t. t.) – pridedame Europos kelių nuotraukų pavyzdžius.
Reikia atkreipti dėmesį, jog eismo saugumas taip pat priklauso ir nuo eismo dalyvių vairavimo įpročių, kai vairuotojai, suprasdami kitų eismo dalyvių lūkesčius ir reikalingą pagarbą jiems, atitinkamai reaguoja į eismo situaciją, poilsio ar kt. sustojimų atvejais renkasi saugiausias ir patogiausias vietas, kuriose sustojus, jokios įtakos eismo sąlygoms nebūtų.
LAKD informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka
Source URL: http://ebus.lt/kelio-vilnius-utena-ruozas-nuo-moletu-iki-utenos-atsakymai-i-dazniausiai-uzduodamus-klausimus/
Copyright ©2025 Ebus.lt unless otherwise noted.