Komerciniam automobiliui pragmatizmas svarbiau už grožį

rugsėjo 02 04:17 2020 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Metų automobilio rinkimai Lietuvoje šiemet vyks jau 24-ąjį kartą, o Lietuvos komercinio automobilio rinkimai skelbiami 4-ąjį kartą. Metų automobilio rinkimuose dalyvauja apie 35 automobilius, o Komercinio automobilio paieškose – 3–4 kartus mažiau. Ir nė dėl to, kad pastarasis konkursas yra mažiau populiarus. Jis tiesiog kitoks, kitokie ir jo dalyviai.

 

 

Geriausio tarp aštuonių šiemet konkurse dalyvaujančių automobilių ieškantys rinkimų komisijos nariai pabrėžia, kad komerciniai automobiliai atnaujinami kur kas rečiau nei lengvieji. Pirmiausia dėl to, kad jų pirkėjams nelabai rūpi mados ir grožis.

Bando ir renka žinovai

„Jiems rūpi vien tik jų savybės. Ir ne arklio galios, įsibėgėjimas iki 100 km/val., o transportavimo kaštai. Vadinasi, į automobilį turi tilpti kuo daugiau krovinio, automobilis turi būti labai patikimas ir pigiai eksploatuojamas. Tai yra jo sėkmės receptas“, – aiškino Valdas Valiukevičius, rinkimus organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas ir komisijos narys.

Kadangi komerciniai automobiliai labiau domina ne plačiąją publiką, o specialistus, šių rinkimų komisijoje dirba ne tik žurnalistai, bet ir komercinio transporto ekspertai. Rinkimų komisiją šiemet sudaro keturi žurnalistai ir keturi specialistai, valdantys didelius komercinių automobilių parkus.

Sėkmingi bandymai – pusė rezultato

Komerciniai automobiliai bandomi kitaip nei lengvieji, pretenduojantys į Metų automobilio titulą. Praktiniai sunkiasvorių „darbininkų“ bandymai vyksta vieną dieną. Visi komisijos nariai automobiliais išvažiuoja į Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodromą. Kad ilgas kelias nepraeitų veltui, važiuodami pakeliui keičiasi automobiliais, lygina jų važiavimo savybes.

Šiaulių autodrome atliekami įvairūs vairavimo testai: važiuojama žiedinių lenktynių trasa, lyginamas automobilių valdomumas ir stabilumas, atliekamas vairavimo testas ant slidžių paviršių. Taip pat – automobilių greitėjimo ir stabdymo testai su kroviniu ir be jo. Testų dieną sukaupta informacija lemia bene pusę automobilio sėkmės konkurse.

Kitą pusę lemia skaičių lentelė. Komisijos nariai analizuoja, kiek kainuoja kiekvieno automobilio eksploatacija. O tai priklauso nuo automobilio kainos, techninės priežiūros kaštų ir jo nuvertėjimo.

Rinkimuose – aštuoni dalyviai

Savo favoritų kol kas rinkimų komisijos nariai neatskleidžia, mat laukia ilgas darbas analizuojant skaičius ir praktinių bandymų rezultatus. Visgi tai, kuris modelis taip geriausiu komerciniu automobiliu šiemet, paaiškės „Litexpo“ vyksiančioje automobilių parodoje „Auto Bazar 2020“.

Didžiausias automobilių kultūros renginys „Litexpo“ parodų centre vyks rugsėjo 4-5 dienomis, čia bus galima pamatyti ir visus komercinio automobilio rinkimų dalyvius. Rinkimų finalas numatytas rugsėjo 5-ąją, šeštadienį.

Rinkimuose šiemet vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):

  1. „Ford Ranger“
  2. „Iveco Daily“
  3. „Mitsubishi L200“
  4. „Peugeot Partner Dangel 4×4“
  5. „Renault Master“
  6. „Renault Trafic“
  7. „Renault Master Z.E.“
  8. „Toyota Proace City Verso“