Konferenciją „Darnus judumas geresnei sveikatai ir aplinkai“ vainikavo pasirašyta deklaracija

rugsėjo 29 02:46 2014 Spausdinti straipsnį Patirtis

Ketvirtadienį „Žalgirio“ arenoje vykusio tarptautinės konferencijos „Darnus judumas geresnei sveikatai ir aplinkai“ baigiamojo renginio metu iškilmingai pasirašyta deklaracija, apimanti transporto, sveikatos ir aplinkos sritis.

Kauno mero bei savivaldybės administracijos vadovų pasirašytoje deklaracijoje teigiama, jog bus siekiama darnaus transporto rūšių vystymo, prioriteto viešajam ir dviračių transportui suteikimo bei viešojo ir dviračių transporto populiarinimo siekiant mažinti triukšmo ir oro taršą.

„Deklaracija, kurią mes pasirašėme tiek administraciniu, tiek politiniu lygmeniu iš tiesų mus įpareigoja. Sulig nauja ES finansine perspektyva kreipsime vis daugiau dėmesio ekologiško transporto populiarinimui, aplinkos tausojimo priemonėms. Manau, kad šie įsipareigojimai ir siekiai mums tikrai pakeliami ir įgyvendinami“, – teigė Kauno meras Andrius Kupčinskas.

Pirmenybė viešajam transportui

Vadovaujantis 2013–2023 m. Kauno miesto savivaldybės teritorijos bendruoju planu siekiant sumažinti transporto keliamą triukšmą ir oro taršą, didinti pėsčiųjų, dviratininkų saugumą, pagerinti aplinkos kokybę, bus naudojamos privataus motorinio transporto eismo ribojimo priemonės, diegiamos įvažiavimo į jautrias teritorijas, tokias kaip miesto centras ir senamiestis, apmokestinimo schemos, vykdoma darni automobilių statymo vietų plėtra, pirmenybė teikiama viešajam ir bevarikliam transportui.

Iki 2016 metų bus siekiama nustatyti tvarką, kad už automobilių statymą surenkamos vietinės rinkliavos lėšos būtų skiriamos tik viešojo transporto priemonėms atnaujinti ir bevariklio transporto eismo saugumo infrastruktūrai (dviračių ir pėsčiųjų takams, reguliuojamoms pėsčiųjų perėjoms, automobilių eismo ribojimo priemonėms) plėtoti. Tiesiant naujas ir rekonstruojant esamas gatves, prireikus visada bus įrengiami dviračių takai, įrengiami ar rekonstruojami pėstiesiems skirti šaligatviai, nuovažos pėsčiųjų perėjose, sankryžose bus pritaikomos dviračiams, neįgaliųjų, kūdikių ir vaikų vežimėliams.

Pasinaudojant 2014–2020 metų ES finansinės paramos priemonėmis iki 2020 metų Kauno mieste planuojama nuolat atnaujinti viešojo transporto priemones, tobulinti viešojo transporto maršrutų sistemą, apmokėjimo už važiavimą viešuoju transportu sistemą ir didinti saugumą viešajame transporte.

Viešojo ir dviračių transporto populiarinimas

Šiuo metu 80 proc. oro taršos sudaro automobilių transporto tarša. Didžiausias azoto oksido ir azoto dioksido taršos lygis Kauno mieste sutampa su rytiniu ir vakariniu transporto srautų piku.

Tyrimais įrodyta, jog padidėjus kelionių dviračiais skaičiui, pagerėja oro kokybė ir miesto gyventojų sveikata, sumažėja triukšmo lygis ir transporto srautai gatvėse. Todėl ir toliau bus nuolat plėtojamas dviračių takų tinklas, gerinama esama dviračių takų infrastruktūra, didinamas dviratininkų saugumas, o prioriteto šiai transporto rūšiai teikimas miesto gatvėse skatins miesto gyventojus dviračius naudoti kaip kasdienę susisiekimo priemonę.

Numatyta, jog apie įsipareigojimų įgyvendinimą Kauno miesto savivaldybė praneš penktajame aukšto lygio susitikime „Transportas, sveikata ir aplinka“, 2019 metais vyksiančiame Vienoje.

Kauno miesto savivaldybės informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.