Kurių žvyrkelių priežiūra bus geresnė?

birželio 29 04:00 2018 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Lietuvos valstybinių kelių priežiūros įmonė „Kelių priežiūra“ gerins ketvirtadalį žvyrkelių – papildomiems jų nuolatinės priežiūros darbams įmonė skiria dalį per pastaruosius keturis mėnesius sutaupytų lėšų, t. y. 250 000 Eur.

 

 

Šiuo metu valstybinės reikšmės rajoninių kelių su žvyro dangos ilgis daugiau kaip 6000 km. Identifikuoti 1346 km kelių su žvyro danga, kurių profiliavimą tikslinga atlikti dažniau, ir 563 km kelių ruožų, kurių būklė yra prasta, trūksta stiprumui ir lygumui užtikrinti reikalingo skaldos bei žvyro sluoksnių storio, tinkamo vandens nuleidimo ir kt.

„Regioninių kelių priežiūros įmonių sujungimas leido optimizuoti veiklą, diegti efektyvesnes kontrolės sistemas. Rezultatas – žiemos sezono metu buvo barstoma daugiau kilometrų nei anksčiau, taikyti prevenciniai barstymai bei sutaupyta daugiau nei ketvirtadalis milijono eurų, kuriuos grąžiname mokesčių mokėtojams. Sprendžiame šiuo metu aktualiausią šiltojo sezono problemą – kaip pagerinti žvyrkelių priežiūrą. Identifikuotais ruožais važinėja mokykliniai ir maršrutiniai autobusai, žvyruotos atkarpos kaimo gyvenvietes jungia su seniūnijomis, miestais, nacionaliniais parkais, turizmo sodybomis – gerinti važiavimo sąlygas yra svarbu tiek dėl kokybiškos kelionės, tiek dėl saugumo“,  – tikina VĮ „Kelių priežiūra“ vadovas Darius Aleknavičius.

Kaip bus vykdoma papildoma priežiūra?

Žvyrkelių ruožai pasirinkti, atsižvelgiant į vidutinį metinį paros eismo intensyvumą, funkcinę kelio paskirtį ir socialinę naudą bei kelio dangos techninę būklę. Papildoma kelių priežiūra bus pradėta nuo šių metų liepos 1 d. ir tęsis iki žiemos sezono pradžios. Pagal Lietuvos automobilių kelių direkcijos nustatytus reikalavimus, žvyrkeliai turi būti profiliuojami ne rečiau kaip kartą per pusantro mėnesio. Identifikuotuose ruožuose, kelio lygumui bus keliami 25% griežtesni reikalavimai, todėl prognozuojama, kad iki žiemos sezono šie žvyrkeliai bus suprofiliuoti papildomai 3 ar 4 kartus, atsižvelgiant į realią kelio būklę, defektų dydį ir meteorologines sąlygas.

Planuojama šiuose keliuose ne rečiau kaip vieną kartą per savaitę vykdyti patrulines apžiūras. Jų metu bus fiksuojama dangos būklė, meteorologinės sąlygos, bangų dydis, išdaužos, provėžos, išplovos, įdubos ir kitos pastebėtos kliūtys. Duomenys bus suvedami į sistemą, pasibaigus vasaros sezonui, atliekama duomenų analizė ir pateikiamos išvados, rekomendacijos kitam sezonui.

Kokių veiksmų bus imamasi dėl pačios blogiausios būklės?

Dėl silpnos žvyro dangų konstrukcijos ne visiems keliams didesnis profiliavimo periodiškumas yra tinkamas ir galimas. VĮ „Kelių priežiūra“, bendradarbiaudama su LAKD, identifikavo kelius, kurie po potvynių lūžinėja, atsiranda gilios duobės ir tuos kelius, kurių danga profiliavimui per plona. Tikimasi, kad LAKD dar šiemet skelbs itin prastos būklės žvyrkelių dangos atnaujinimo konkursus.

Kelių priežiūros ekspertai atkreipia dėmesį, kad profiliuoti kelio dangą reikalingos tam tikros oro sąlygos: danga turi būti nei perdžiūvusi, nei per šlapia, kad darbai būtų atlikti efektyviai, rezultatas išliktų ilgiau. Kitu atveju daroma žala keliui ir eismo kokybei.

Žvyrkelių, kurių priežiūra kinta, sąrašas.

VĮ „Kelių priežiūra“ yra modernėjanti, ambicingų tikslų siekianti įmonė. Sujungusi per dešimtmečius sukauptą ekspertinę patirtį ir novatorišką požiūrį, įmonė tapo viena iš didžiausių komandų Lietuvoje, kurioje dirba per 2.500 darbuotojų. VĮ „Kelių priežiūra“ yra atsakinga už 21.000 km valstybinės reikšmės kelių priežiūrą, t. y. žiemą užtikrina, kad keliai būtų pravažiuojami, rudenį–pavasarį gerina kelių kokybę, atnaujindama susidėvėjusias kelių dangas, profiliuodama žvyrkelius, prižiūrėdama pakelės statinius, želdinius ir kt.

Susisiekimo ministerijos informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka