Lietuvoje mažėja žvyrkelių: naujai asfaltuoti keliai jau veda ne vienu vaizdingu maršrutu

liepos 26 03:47 2018 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Šią vasarą keliaujantieji po Lietuvą įvairias vaizdingas vietoves jau gali pasiekti naujai asfaltuotais keliais. Šalies regionuose šiemet išasfaltuota apie 30 žvyrkelių ruožų – iš jų ne vienas, vedantis per kraštovaizdžio draustinius, palei upes ar ežerų apylinkėmis.

 

„Svarbiausias žvyrkelių asfaltavimo tikslas – pagerinti kasdienį žmonių susisiekimą, sudaryti geresnes sąlygas pasiekti pagrindinius kelius, gyvenamąsias vietoves, rajonų centrus. Tačiau ypač vasarą matome ir kitą naujai išasfaltuotų kelių privalumą – galimybę patogiau ir saugiau pasiekti poilsiavietes gamtoje, atrasti naujus turizmo maršrutus“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Pavyzdžiui, Raseinių rajone Lyduvėnų kraštovaizdžio draustinyje palei Dubysą vedančiu naujai asfaltuotu keliu patogu pasiekti aukščiausią Lietuvoje Lyduvėnų geležinkelio tiltą. Čia rajoniniame kelyje Nr. 3516 Kušeliškė–Lyduvėnai šiemet išasfaltuotas 5,5 km ilgio žvyrkelio ruožas. Kauno rajone Nevėžio kraštovaizdžio draustinį lengviau privažiuoti vos prieš mėnesį išasfaltuotu 6 km ruožu kelyje Nr. 1922 Raudondvaris–Naujieji Bernatoniai–Žemaitkiemis.

Netoli Druskininkų ties Snaigupės mišku ir Ricielių kaimu, kurį supa keturi ežerai, kelyje Nr. 2521 Stračiūnai–Ricieliai–Gailiūnai  asfaltu padengtas 3 km žvyrkelio ruožas. Prie Mūšos upės Pasvalio rajone išasfaltuotas kelio Nr. 3105 Saločiai–Kiemėnai ruožas, Kauno rajone per Pajiesio mišką link Pajiesio tvenkinio – ruožas kelyje Nr. 1934 Ilgakiemis–Pajiesys.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiemet valstybinės reikšmės rajoniniuose keliuose nuo darbų sezono pradžios išasfaltuota apie 130 km žvyrkelių. Pagal šiuo metu pasirašytas ir pradėtas vykdyti sutartis pasirengta išasfaltuoti dar 307 km.

„Asfaltuotinus ruožus parenkame pagal specialias metodikas, remdamiesi aiškiais kriterijais ir bendradarbiaudami su savivaldybėmis“, – sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas. Pavyzdžiui, gyvenviečių teritorijose esantys žvyrkelių ruožai numatomi asfaltuoti atsižvelgiant į gyventojų skaičių, eismo intensyvumą ir gautus visuomenės prašymus. Kita darbų dalis, pasak V. Andrejevo, planuojama ten, kur asfaltuotą kelių dangą pertraukia įsiterpę žvyrkelių ruožai – siekiama, kad tokių netolygumų neliktų. Numatant asfaltavimo darbus tokiuose keliuose atsižvelgiama, ar per juos eina viešojo transporto maršrutai, ar išasfaltavus žvyrkelį padidės eismo intensyvumas, pagerės lankytinų vietų pasiekiamumas  ir pan.

Susisiekimo ministerijos informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka