„Linava” pasirašė bendradarbiavimo ketinimų protokolą su profesinių sąjungų atstovais

sausio 26 04:54 2017 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų Forumo susirinkime, kuris vyko sausio 20 d. Kaune, pasirašytas bendradarbiavimo ketinimų protokolas. Toks susitarimas su profesinių sąjungų atstovais pasirašytas pirmą kartą asociacijos „Linava“ istorijoje.

 

 

Susirinkime asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas skaitė pranešimą apie Lietuvos transporto sektoriaus laukiančius iššūkius Europos Sąjungoje. Pristatytos grėsmės ir iššūkiai, kurie aktualūs ne tik vežėjams, bet ir jų darbuotojams.

„Pastaruoju metu santykiai su vairuotojų profsąjungomis itin geri. Abi pusės supranta, kad dabartinėje situacijoje, kuomet esame spaudžiami iš rytų, o ypač vakarų, turime laikytis išvien, ginti viso sektoriaus interesus. Priešingu atveju galime būti labai greitai išstumti iš rinkos ir darbą prarasime ir mes ir vairuotojai. Planuojame kartu atstovauti transporto sektorių vyriausybėje“,- teigė E. Mikėnas.

Susitikimo metu pasirašytas Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų Forumo ir asociacijos „Linava“ bendradarbiavimo ketinimų protokolas. Vairuotojų profsąjungos ir asociacija tikisi sėkmingo bendradarbiavimo, kurio dėka pavyktų tinkamai atstovauti Lietuvos transporto sektorių.

Abi šalys sieks socialinio dialogo skatinimo Lietuvos kelių transporto sektoriuje, bendrų suderintų pozicijų ir nuomonių pateikimo ginant Lietuvos vežėjų ir vairuotojų teises Lietuvoje ir ES, bendradarbiaus teikiant pagalbą, konsultacijas ir informaciją Forumo ir „Linavos“ nariams. Protokolą pasirašė profsąjungų forumo pirmininkas Ramūnas Narbutas ir asociacijos „Linava“ prezidentas E. Mikėnas.

Asociacijos viceprezidentas Vytas Bučinskas teigiamai vertina tokį bendradarbiavimą. Susitikimo metu diskutuota apie abiem pusėms aktualias problemas. „Protekcionistiniai įstatymai, apribojimai kabotažui – profsąjungų atstovai tai girdėjo pirmą kartą. Jiems buvo naujiena, kad ne vienodomis sąlygomis dalyvaujame bendroje Europos rinkoje. Jie suprato, kad Lietuvos transportas yra sunkioje situacijoje ir jei kentės vežėjai, nukentės ir vairuotojai“,- apie užsimezgusį dialogą užsiminė V. Bučinskas.

Viceprezidentas taip pat pasidžiaugė, kad profsąjungų atstovai nebemato trečių šalių vairuotojų kaip konkurentų. Be jų transporto sektoriui išlikti konkurencingam būtų sunku, nebūtų įmanoma vykdyti plėtros.

„Neieškome pigios darbo jėgos. Apskritai ieškome darbo jėgos, kurios šiuo metu trūksta, o darbo sąlygos visiems vienodos, nepriklausomai nuo tautybės“,- kalbėjo V. Bučinskas.

Asociacijos „Linava“ Socialinių reikalų komiteto pirmininkas Artūras Telmentas profsąjungų atstovams pristatė praktinę darbo vakaruose pusę, taikomus reikalavimus, esamą darbo aplinką, pateikė kasdienius pavyzdžius apie vykdomus patikrinimus. Akcentuota, kad tai, kas iš pirmo žvilgsnio atrodo naudinga vairuotojams, galiausiai atsisuka prieš juos pačius, todėl reikia atidžiai vertinti iš vakarų ateinančias iniciatyvas.

„Suradome bendrų problemų, kurias reikia spręsti. Kalbėjome, kad vykdami į įvairius susitikimus su kolegomis iš kitų Europos Sąjungos šalių, profsąjungų atstovai turėtų tinkamai vertinti esamą situaciją. Įvairių Europos Sąjungos komisijų ir komitetų posėdžiuose balsuoti reikia taip, kad būtų palanku Lietuvos vairuotojams ir sektoriui, o ne vakariečiams. Nors kartais ir atrodo, kad siekiama gero, galiausiai kai kurios iniciatyvos palankios tik vakarų Europai. Rekomendavome siekti ilgalaikių tikslų ir žiūrėti į ateitį“,- kalbėjo A. Telmentas.

Socialinių reikalų komiteto pirmininkas taip pat užsiminė, kad abi pusės palaiko siekį tolimųjų reisų vairuotojus prilyginti pareigūnams, tam, kad jie galėtų anksčiau gauti pensiją, būtų užtikrintos jų socialinės garantijos.

 

Linavos informacija