Linavos kongrese konstruktyvų darbą keitė aistros ir kaltinimai

birželio 21 05:32 2012 Spausdinti straipsnį Naujienos

Birželio 20-ąją įvyko XXIV pakartotinis „Linavos“ kongresas. Birželio 1-ąją kongresas neįvyko nesusirinkus reikiamam asociacijos narių kiekiui.Šįkart kvorumas priimti sprendimams nebuvo būtinas. Į kongresą, vykusį viešbučio „Karolina“ konferencijų salėje, atvyko 268 dalyviai.

Ataskaitos

Vienas iš svarbiausių klausimų, kurį turėjo apsvarstyti susirinkę vežėjai – asociacijos „Linava“ įstatų pakeitimai ir papildymai. Prezidiumo narys Erlandas Mikėnas pasiūlė šio klausimo svarstymą paankstinti – bendru susitarimu, ji nutarta svarstyti ne ketvirtuoju, o trečiuoju, išklausius asociacijos prezidento Algimanto Kondrusevičiaus ir generalinio sekretoriaus Vidmanto Adomaičio ataskaitas.

Pasak A. Kondrusevičiaus, situacija tiek krovinių gabenimo versle, tiek asociacijoje gerėja. „Asociacija dirba stabiliai, ji vykdo visus įsipareigojimus. Gerėja ir krovinių gabenimo verslo situacija. Transporto sektorius šiuo metu sukuria daugiau nei 11 proc. šalies BVP. Tai – beveik dvigubai daugiau nei kitose Europos šalyse“, – pabrėžė A. Kondrusevičius.

Asociacijos prezidentas aptarė krovinių gabenimo verslo perspektyvas, santykius bei bendradarbiavimą su kaimyninėmis valstybėmis, verslo tykančias grėsmes bei pavojus. „Mūsų dar laukia nemažai išbandymų. Daug įtakos mūsų verslui turi ir šalies santykiai su kaimynais. Pastaruoju metu vis dažniau susiduriame su jų siekiais silpninti mūsų pozicijas Rytų rinkose, siūlymais įdiegti naujas leidimų rūšis. Asociacija nuolatos turi derėtis su kaimynais dėl leidimų kvotų, kad galėtume sudaryti geresnes sąlygas verslui“, – sakė A. Kondrusevičius.

Asociacijos prezidentas aptarė ir Naftos prekybos įmonių asociacijos inicijuotą draudimą riboti iš Rytų šalių įvežamų degalų kiekį iki 600 litrų. „Teigiama, jog tokiu būdu būtų galima sumažinti eiles pasienyje. Tačiau toks ribojimas būtų nenaudingas mūsų verslui“, – sakė A. Kondrusevičius.

Asociacijos prezidentas siūlė visiems nariams mažiau politikuoti, o daugiau dirbti. „Privalome likti Lietuvos ir Europos Sąjungos kelių transporto lyderiais. Būtina išsaugoti vienybę bei sutarimą. Tik tokiu atveju būsime stipri ir įtakinga jėga, ginanti krovinių gabenimo verslą ir jame dirbančias įmones“, – sakė A. Kondrusevičius.

Asociacijos generalinis sekretorius Vidmantas Adomaitis apžvelgė pastaruoju metus nuveiktus darbus gerinant finansinę situaciją „Linavoje“. „Pastaruoju metu asociacija sulaukė ne vieno kontroliuojančių institucijų patikrinimo. Matyti, jog einame teisinga linkme, stengdamiesi dirbti efektyviau, būdami kaip įmanoma labiau vieši“, – sakė V. Adomaitis.

Generalinis sekretorius kalbėjo apie buhalterių darbo pertvarką asociacijoje, apie TIR knygelių pardavimus. „Pastaruoju metu pasigirsta kaltinimų, jog „Linava“ – tai TIR knygelių „kioskelis“. Norėtųsi priminti, jog garantinis TIR fondas – 60 mln. eurų, tad dirbame šį darbą rimtai ir atsakingai“, – sakė V. Adomaitis. Jis dar kartą pabrėžė nelinkęs politikuoti bei veltis į nereikalingus ginčus, o dirbti asociacijos narių labui taisant anksčiau padarytas klaidas bei trūkumus.

V. Adomaitis atsakė į vežėjų klausimus dėl asociacijos įsiskolinimų bei nuostolių, apie į biudžetą surenkamas pajamas. Vežėjai pageidavo, kad būtų mažimamos TIR kainos. A. Kondrusevičius pažadėjo, kad kainos bus mažinamos jau nuo kitų metų pradžios.

Įstatai

Keičiamų įstatų projektą susirinkusiems vežėjams pristatė Erlandas Mikėnas. Iš viso pakeisti pateikti 28 įstatų punktai, kurie prieš tai buvo apsvarstyti prezidiume bei regioniiuose susirinkimuose. „Manome, kad suradome kompromisinį variantą. Kad kuo daugiau įstatų punktų surinktų du trečdalius kongrese dalyvaujančių balsų, teikiame tik po vieną pataisų alternatyvą“, – sakė E. Mikėnas.

Po E. Mikėno pristatymo keletas vežėjų pateikė savo pastabas dėl keičiamų įstatų punktų. Po ne itin ilgų bei audringų diskusijų nutarta balsuoti už pateiktą įstatų variantą. „Žinau, kiek laiko įstatų pakeitimai buvo svarstomi, šįkart pateiktas visiems daugiau ar mažiau priimtinas jų variantas. Siūlau baigti diskusijas ir balsuoti už įstatų pakeitimus“, – sakė Klaipėdos autobusų parko direktorė Jelizaveta Daugininkienė.

Vežėjai pageidavo balsuoti slaptai, už kiekvieną keičiamų įstatų punktą atskirai. Paskelbta pertrauka, per kurią vežėjai išsidalino balsavimo biuletenius ir pareiškė savo nuomonę.

Suskaičiavus balsus paaiškėjo, kad esminiams punktams – dėl prezidento ir prezidiumo narių kadencijų bei jų rinkimo regioniniuose susirinkimuose – nebuvo pritarta.

Biudžetas

Po pertraukos V. Adomaitis pristatė asociacijos biudžetą, „Linavos“ pajamas bei sąnaudas, atsakė į Kongreso dalyviams kilusius klausimus.

Karštos diskusijos kilo po „Ernst and Young“ atstovo Domanto Beržanskio pateiktos ataskaitos apie finansinį asociacijos patikrinimą. „Mūsų kompanija neatliko asociacijos audito, tik patikrinome finansinius dokumentus. Kadangi pagal pasirašytą sutartį ataskaitos rezultatus atskleisti galime tik trims asmenims, apie juos nekalbėsiu“, – sakė D. Beržanskis.

Susirinkę vežėjai pareikalavo, kad kompanijos atlikto patikrinimo rezultatai būtų paskelbti viešai, svarbiausio asociacijos valdymo organo – kongreso – pageidavimu. Po ilgai užtrukusių diskusijų bei tarpusavio kaltinimų buvo nuspręsta tai padaryti. Kadangi jokių sensacingų faktų ataskaitoje atskleista nebuvo, pateikta „Ernst and Young“ ataskaitapadėjo nuraminti įsiliepsnojusias aistras.

„Džiugu, kad taip audringai vykęs kongresas baigėsi palyginti ramiai, įtampa pamažu išsisklaidė, vežėjai išsiskirstė sulaukę jiems rūpimų atsakymų. Tikimės, kad kituose vežėjų susirinkimuose rimtį pavyks išsaugoti geriau“, – sakė asociacijos viceprezidentas Mindaugas Grigelis.

Lina Jakubauskienė

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.