LKVA nariai aptarė asociacijos veiklos kryptis ir kitus aktualius klausimus

by Lina | 9 vasario, 2023 12:26 pm

Vasario 8-ąją Lietuvos keleivių vežimo asociacijos nariai rinkosi į išplėstinį prezidiumo posėdį Kaune. Dalis asociacijos narių prie renginio prisijungė virtualiai.

LKVA prezidentas Gintaras Nakutis pristatė praėjusių ir numatomą šių metų asociacijos biudžetą, taip pat – galimas pagrindines veiklos kryptis.

Asociacijos nariai diskutavo, kokios temos artimiausiu metu būtų aktualiausios vežėjams, kam derėtų skirti daugiausia dėmesio, kalbėjo apie pagrindines kryptis, kuriomis LKVA nariai turėtų keliauti. Viena svarbiausių – viešojo transporto populiarumo didinimas, kad kuo daugiau šalies gyventojų rinktųsi autobusus, troleibusus ir traukinius. Keleivių vežėjai nutarė, jog, svarstant svarbiausius klausimus, derėtų kviestis ir atsakingų institucijų atstovus, kad jie galėtų geriau įsigilinti į keleivinio transporto problematiką.

Pranešimą „Teisinės keleivių vežimo sektoriaus aktualijos“ pristatė „Cobalt“ advokatas Justinas Šileika. Jis priminė Vidaus sandorių teisėtumo istoriją, jų sudarymo sąlygas, santykį su Reglamentu 1370/2007, kuris suteikia galimybę savivaldybėms dėl keleivių vežimo sudaryti tiesiogines sutartis. Advokatas atsakė į vežėjų klausimus, kokių rizikų įmonės gali patirti turėdamos viešųjų paslaugų sutartis, sudarytas pagal vidaus sandorių ar tiesioginės sutarties modelius, pristatė jo privalumus bei trūkumus.

LKVA nariai aptarė neseniai Lietuvos transporto saugos administracijos pristatytą skelbiamo konkurso vežti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais antrąjį etapą. Vežėjai piktinosi dėl netinkamai sudarytų maršrutų paketų, kalbėjo apie tai, kad nė vienas mažesnis vežėjas, ypač savivaldybių, negalėtų pretenduoti nė į viena maršrutų paketą – reikėtų ieškoti partnerių, kurie sutiktų kartu teikti pasiūlymą.

Ypač daug diskusijų kilo dėl maršrutų sudarymo principų – neaišku, kuo buvo vadovautasi juos sudarant. Paketuose nuo 3 iki 16 maršrutų, juose yra maršrutų, kurie prasideda ar baigiasi kituose miestuose nei įsikūrusios įmonės, vežėjai pasigedo kai kurių dabartinių maršrutų. „Dar vienas pastebėtas nesusipratimas – maršrute yra reisas pirmyn, bet nėra reiso atgal. 2023-iųjų sausio 24 dienos BNS pranešime LTSA atstovė teigė, kad yra 260 tarpmiestinių maršrutų, kuriuose keleivius veža 35 įmonės, o šio konkurso maršrutų paketuose yra tik 173 maršrutai, o potencialių vežėjų sąraše – tik 37 vežėjai, to niekaip negalime suprasti“, – sakė G. Nakutis

Be to, LKVA yra prieš rinkos perskirstymą, prisidengiant konkursu, pasisako už liberalų patekimą į rinką, kuris įtvirtintas Kelių transporto kodekso projekte. Jam dar lapkričio mėnesį po pateikimo buvo pritarta Seime. Keleivių vežėjai kalbėjo apie susidariusią kuriozinę situaciją, kai Seime dar nepriimtos Kelių transporto kodekso pataisos, reglamentuojančios keleivių vežimą tolimojo susisiekimo maršrutais, o LTSA skelbia konkursus, nesulaukusi naujo teisinio reglamentavimo.

Laikas, kai sutartys su dabartiniais vežėjais bus nutrauktos, nenumaldomai artėja, o vežėjai tebėra palikti visiškoje nežinioje. Įmonių vadovai baiminosi, jog vienu metu gali atsirasti dvi sistemos, kurios visiškai nekoreliuos tarpusavyje. Blogiausia bus keleiviams, kuriuos vietoj dabartinės daugelį metų galiojusios sistemos jau balandžio pradžioje lauks visiškas chaosas.

G. Nakutis pristatė vežėjams ir kitus klausimus, kalbėjo apie numatomas šiems metams išvykas bei keliones.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

 

Endnotes:
  1. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/02/20230208_095731.jpg
  2. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/02/20230208_095921.jpg
  3. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/02/20230208_100432.jpg
  4. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/02/20230208_095800.jpg

Source URL: http://ebus.lt/lkva-nariai-aptare-asociacijos-veiklos-kryptis-ir-kitus-aktualius-klausimus/