Maršrutinių taksi keleiviams Kaune – trys svarbios naujienos

vasario 18 05:01 2016 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai

kautra-mikr4Kaune 7 maršrutus aptarnaujantys bendrovės „Kautra“ maršrutiniai taksi nuo rudens pradžios žengs į naują erą – jie bus integruoti į elektroninio bilieto sistemą, o keleiviai galės įsigyti 35 eurus kainuosiančius mėnesinius bilietus.

 

 

 

Be to, kauniečiai mikroautobusais galės keliauti su persėdimu už tai papildomai nemokant.

Trečioji naujiena susijusi su kelionės kaina – nuostolingai maršrutinių taksi verslą vykdanti bendrovė „Kautra“ nuo kovo 1 dienos bilieto kainą kilstels iki 1 euro.

Diegs naujoves

Nuo rugsėjo 1 dienos mėnesinį elektroninį bilietą už 35 eurus įsigiję keleiviai maršrutiniais taksi be jokių apribojimų ir papildomų mokesčių galės naudotis visomis savaitės dienomis. Ne mažiau svarbia naujove taps galimybė per 30 minučių nuo bilieto pažymėjimo persėsti į kitą maršrutinį taksi ir tęsti kelionę už tai papildomai nemokant.

Bendrovės „Kautra“ atstovų teigimu, pusės valandos persėdimo galimybė leis dar greičiau ir patogiau judėti Kauno mieste. Pavyzdžiui, keleivis, vykstantis  55-uoju numeriu pažymėtu maršrutiniu taksi, gali važiuoti iki Kauno klinikų, vėliau persėsti į 53-ąjį ir pasiekti autobusų stotį už vieno bilieto kainą.

Atpigo kuras – sumažėjo keleivių

Bendrovė „Kautra“ maršrutinių taksi paslaugas Kaune pradėjo teikti 2014 metų rugsėjį. Bendrovės atstovų teigimu, norint šią veiklą tęsti toliau, kelionės kaina turi didėti 10 euro centų.

„Pradėjome darbą ir ilgainiui pamatėme, kad daug investavus į įrangą, mokant visus mokesčius ir turint tokius maršrutus, kuriuos dabar turime, ši veikla yra nuostolinga. Vienintelis pajamų šaltinis, iš kurio šioje veikloje gyvenama, yra bilietų pardavimas keleiviams. Šiai dienai ši veikla yra nuostolinga, nes mikroautobusais važiuoja per mažai keleivių. Kainos pakėlimas kažkiek sumažins patiriamus nuostolius bei prisidės prie naujovių įdiegimo. Taip pat tikimės ir pagreitins keliones autobusu, nes vairuotojams nebereikės ieškoti smulkio 10 cent7 grąžos kiekvienam keleiviui“,- teigė bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Pasak įmonės vadovo, paradoksalu, tačiau prie keleivių sumažėjimo labiausiai prisidėjo atpigęs kuras. Mažėjant kuro kainoms, mažėja ir keleivių, nes jie persėda į automobilius. Tas pastebima visame viešajame transporte. Keleivių kiekio praradimas padaro didesnę žalą ir kuro sąnaudų sutaupymai to neatperka.

„Taip pat sieksime sutrumpinti maršrutinių taksi maršrutų aptarnavimą vakarais iki 20 val. Nuolat stebime keleivių srautus ir matome, kad vakarais maršrutiniai taksi važinėja tušti. Būtent tokiam aptarnavimui, kai yra mažai keleivių, ir yra skiriamos dotacijos miesto autobusams ir troleibusams. Maršrutiniams taksi jos neskiriamos. Kainos keitimas, darbo laiko trumpinimas ir e-bilieto įvedimas yra bendras veiksmų planas siekiant optimizuoti šią veiklą. Šie sprendimai daromi išanalizavus daugiau kaip metų mūsų darbo patirtį“, – pabrėžė L. Skardžiukas.

Miestiečiai priprato prie naujų standartų

Pasak Kauno valdžios atstovų, važiavimo kainos kėlimas nėra malonus sprendimas, bet šioje situacijoje jis neišvengiamas.

„Bendrovė „Kautra“ savo darbą atlieka kokybiškai. Paslauga teikiama bent jau tris kartus kokybiškiau nei iki šiol buvo. Verslas vykdomas skaidriai, paslaugų kokybė taip pat labai aukšta. Turime nuspręsti, ko norime labiau – ar kokybiškai savo darbą atliekančios bendrovės su naujais ir moderniais darbo įrankiais, ar sugrįžti į šešėlį, niūrią praeitį, kuomet miestą teršė seni mikroautobusai, o mokesčiai nepasiekdavo miesto biudžeto“,  – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

„Siekiant, kad konkurse galėtų dalyvauti kuo daugiau vežėjų, konkursai buvo skelbiami atskirai kiekvienam maršrutui. Dabar turime 7 atskiras sutartis kiekvienam maršrutui. Tai reiškia, kad vežėjas, patirdamas nuostolius, gali tiesiog nutraukti sutartis nuostolingiausiuose maršrutuose neprarandant teisės dirbti pelningesniuose maršrutuose. Tai būtų daug didesnė blogybė keleiviams nei nedidelis tarifo padidinimas. Galiojantys įstatymai neleidžia kompensuoti nuostolių mikroautobusų maršrutuose, todėl negalime tikėtis, kad privatus verslas ilgai dirbs nuostolingai“, – aiškino Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Bendrovė „Kautra“ 2014 metais laimėjo visose septyniose konkurso vežti keleivius vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutinių taksi maršrutais dalyse ir pasirašė su Kauno miesto savivaldybe sutartis aptarnauti 51, 52, 53, 54, 55, 56 ir 57 maršrutus.

 

Kautros informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka