Maskvos troleibusams – 80

lapkričio 18 04:08 2013 Spausdinti straipsnį Istorija

Į pirmąjį maršrutą Maskvos troleibusai išvažiavo 1933-iųjų lapkričio 5-ąją. Tuomet tai buvo ne tik nauja, bet ir pažangi transporto rūšis.

Pirmasis troleibusas važiavo maršrutu nuo Baltarusijos stoties iki Vsechsviatovskojės kaimo – dabartinės metro stoties „Sokol“. Po dešimties dienų troleibusai išvažiavo į reguliarius maršrutus. Septyniolika maršrutų važinėjo 600 troleibusų. Šiek tiek vėliau pasirodė ir dviaukščiai, tačiau jie buvo nepatogūs keleiviams.

Tuo metu troleibusas buvo puiki išeitis Maskvai – tramvajų linijų trūko, o metro dar nebuvo. Troleibusų tinklo iniciatoriumi buvo Nikita Chruščiovas – tuometinis antrasis miesto partijos sekretorius. Troleibusų linija buvo ne tik pirmoji Maskvoje, bet ir visoje Sovietų sąjungoje.

Pirmieji troleibusai buvo nedideli, mediniu kėbulu, iš išorės apkaltu metalu. Tačiau vis viena naujosios transporto priemonės išsyk patraukė miestiečius ir Maskvos svečius savo patogumu. Troleibusai įsibėgėdavo iki 60 km/val. Tačiau užfiksuota faktų, kuomet vairuotojams tuščiais ZIL-5 troleibusais pavykdavo pasiekti ir 100 km/val. greitį.

1946-aisiais pasirodė rusiškieji MTB-82. Vėliau troleibusų markių daugėjo, keitėsi ir jų techninės savybės bei komforto elementai.

Dabartiniai troleibusai paveldėjo geriausias pirmtakų savybes. Specialiai viešajam transportui atskirtos juostos suteikia galimybę troleibusams važinėti greičiau. Jau kitais metais Maskvos troleibusuose atsiras ir belaidis internetas.

Jubiliejaus proga Maskvoje surengtas troleibusų paradas. Į miesto gatves išvažiavo restauruotosios senosios transporto priemonės, kurias vėliau galėjo apžiūrėti miestiečiai.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.