„Mercedes-Benz” autobusas – sportinio automobilio greičiu

birželio 04 03:54 2014 Spausdinti straipsnį Muziejus

Kalbant apie aerodinamikos tendencijas bei pasiekimus kuriant autobusų kėbulus, būtina paminėti praėjusio amžiaus trečiajame dešimtmetyje gamintus vokiškus autobusus, kurie galėdavo pasiekti greitį, prilygstantį to meto sportiniams automobiliams.

Pirmasis iš tokių autobusų – 1935 m. vokiečių aerodinamikos specialisto Paulio Džeremo sukurtas „Mercedes-Benz“. Jis buvo sumontuotas ant LO 3100 važiuoklės, variklis – 95 AG, dyzelinis. Atrodytų, ką reiškia 22 vietų autobusui toks variklio galingumas? Tačiau ir su tokiu varikliu autobusas galėjo važiuoti 115 km/val. greičiu. Toks greitis 1930-aisiais buvo nemenkas pasiekimas. Juolab kad nedaug lengvųjų automobilių tuomet galėjo važiuoti greičiau.

Pasiekti tokį greitį autobusui padėjo itin aerodinamiškas kėbulas – nuožulni priekinė dalis bei konstrukcija, šiek tiek primenanti… agurką.

Autobuso gamyba buvo gana paprasta – ant medinio karkaso būdavo prikalami metaliniai lapai, tuomet kėbulas „įsodinamas“ į rėmą.

eBus.lt

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.