Mikroautobusai traukiasi iš sostinės gatvių, jų vairuotojams siūlomas darbas

liepos 04 04:38 2013 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Bandę nepaklusti sostinės valdžiai ir toliau vežti keleivius miesto gatvėmis, vežėjai mikroautobusais vis dėlto nusprendė pasiduoti. Jie pareiškė kurį laiką nebetęsiantys veiklos.

Lauks savivaldybės tarybos ar teismo sprendimo

Rengiantis optimizuoti Vilniaus viešąjį transportą, buvo nuspręsta į naująją sistemą įtraukti ir mikroautobusus. Jie turėjo važiuoti ten, kur keleivių srautai nėra dideli. Numatyta skelbti konkursus vežti keleivius privežančiaisiais maršrutais, tačiau Vilniaus miesto savivaldybės taryba 2013 m. gegužės 15 d. nepriėmė sprendimo dėl privačių vežėjų įtraukimo į bendrą Vilniaus viešojo transporto sistemą. Kadangi sutartys su privačiais vežėjais baigėsi liepos 1-ąją, dirbti jiems mieste galimybės neliko.

„Tiems vežėjams, su kuriais sutartys nesibaigusios, praėjusių metų pabaigoje išsiuntinėjome raštus, jog liepos 1-ąją sutartys su jais bus nutrauktos. Savivaldybės pasirašytoje sutartyje su vežėjais tokia galimybė buvo numatyta“, – aiškina Vilniaus miesto savivaldybėsViešojo transporto optimizavimo projekto įgyvendinimo darbo grupės vadovasKastytis Lubys.

Privatūs vežėjai kreipėsi į teismą prašydami išaiškinti, ar toks savivaldybės raštas teisėtas. Kol sprendimas nepriimtas, vežėjai manė turį teisę dirbti mieste.

Tačiau po savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ bei savivaldybės darbuotojų atliktų patikrinimų vežėjai mikroautobusais vis dėlto nusprendė trauktis iš miesto gatvių ir pareiškė lauksią atskiro savivaldybės tarybos ar teismo sprendimo.

Atranka vairuotojams

Vilniuje šiuo metu važinėja tik bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ transporto priemonės. Kadangi autobusų į miesto gatves išvažiuoja daugiau, vilniečiams reikia ir daugiau vairuotojų.

„Šiuo metu įmonėje yra apie 700 autobusų vairuotojų. Toks jų kiekis iki šiol buvo optimalus. Tačiau kuomet nuo rugsėjo 1-osios į miesto gatves išvažiuos daugiau autobusų, pritrūks ir vairuotojų“, – sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Pasak jo, mieste sumažėjus troleibusų bei padaugėjus autobusų, pagrindinis uždavinys – perkvalifikuoti buvusius troleibusų vairuotojus. Apie septyniasdešimt buvusių troleibusų vairuotojų netrukus gaus autobuso vairuotojo pažymėjimą.

„Net ir pekvalifikavus troleibusų vairuotojus, mums dar trūks apie 60 žmonių. Rinkdamiesi vairuotojus, pirmenybę ketiname teikti buvusiems mikroautobusų vairuotojams“, – sako G. Nakutis.

Šiuo metu vidutinis autobuso vairuotojo atlyginimas – 3 tūkst. litų neatskaičius mokesčių, be to, jiems suteikiamos visos socialinės garantijos. „Kas mėnesį priimame po keletą naujų autobusų vairuotojų, kurie keičia išėjusiusiuosius iš darbo. Turime sudarę sąrašą potencialių vairuotojų, norinčių dirbti mūsų įmonėje, iš kurio ir renkamės darbuotojus. Šiuo metu sąrašą ketiname atidėti į šalį ir teikti pirmenybę buvusiems mikroautobusų vairuotojams“, – sako įmonės vadovas.

Tačiau, pasak įmonės vadovo, tai nereiškia, kad bus priimami visi be išimties buvę mikroautobusų vairuotojai. „Turime nusistatę tam tikrą vairuotojų atrankos tvarką, kurios ir šiuo atveju nežadame keisti. Taigi buvę mikroautobusų vairuotojai turės atitikti visus autobusų vairuotojams keliamus reikalavimus“, – sako įmonės vadovas.

Pasak jo, visi priimami į darbą vairuotojai privalės turėti bent vidurinį išsilavinimą, atitikti D kategoriją, taip pat turėti 95 kodą, medicinines pažymas. „Jei vairuotojai turės visus reikiamus dokumentus, tikrinsime jų Kelių eismo taisyklių išmanymą. Būsimiesiems „Vilniaus viešojo transporto“ vairuotojams teks atlikti standartinį „Regitros“ parengtą KET testą. Jei žmogus šį testą sėkmingai atliks, dar bus patikrinti ir jo praktinio vairavimo įgūdžiai“, – kalba G. Nakutis.

Tik atitikęs visus numatytus reikalavimus, vairuotojas bus priimtas dirbti į įmonę „Vilniaus viešasis transportas“ ir galės vežti keleivius sostinės gatvėmis. „Mūsų tikslas – kad vairuotojai būtų atsakingi, vežtų keleivius saugiai ir patikimai“, – aiškina G. Nakutis.

Pasak įmonės vadovo, per šią savaitę pageidavimą įsidarbinti pareiškė dvidešimt buvusių privačių vežėjų autobusų vairuotojų.

Skelbs konkursą

Be to, bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ ketina iki liepos pabaigos skelbti subnuomos konkursą keturiems maršrutų paketams – trys iš jų būtų skirti vežėjams mikroautobusais ir vienas – vežėjui, vežančiam keleivius didelės talpos transporto priemonėmis.

„Numatoma, kad subnuomos būdu perduodamuose maršrutuose vežėjai galės dirbti pusę metų su galimybe pratęsti sutartį dar šešiems mėnesiams. Konkurso sąlygose numatyta, kad tiek autobusuose, tiek mikroautobusuose visuose autobusuose turės būti įrengta vežėjui panaudos pagrindu neatlygintinai paslaugų teikimo laikotarpiui perduota e-bilieto sistemos įranga, kad vilniečiai ir miesto svečiai juose galėtų naudotis Vilniečio kortele“, – rašoma sostinės savivaldybės tinklapyje.

Planuojama, kad, pasibaigus konkursams, privatūs vežėjai į Vilniaus gatves galėtų išvažiuoti dar šiais metais.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.